Урок – мандрівка з математики в 3 класі
Тема: Урок – мандрівка в Лапландію у гості до Санта – Клауса. Додавання і віднімання чисел в межах 100 без переходу через десяток. Розв’язування задач на дві дії. Знаходження периметра чотирикутника.
Мета: повторити і закріпити додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; формувати уміння розв’язувати задачі на дві дії; вдосконалювати уміння обчислювати периметр чотирикутника; розвивати уважність, кмітливість, самостійність, інтерес до математики; виховувати цікавість до навколишнього світу,бажання подорожувати й відвідувати інші країни, старанність, працелюбність, взаємодопомогу; коригувати процеси мовлення, мислення, увагу та пам'ять.
Обладнання: таблиця з числами першої сотні, ялинкові прикраси з прикладами, таблиця із скороченим записом задачі, таблиця з нерівностями для порівняння чисел та виразів, картки для знаходження периметра чотирикутників; малюнок ялинки; картинки з потягом, автобусом, літаком, сани з собаками, Санта – Клаус; глобус; ноутбук із відео.
Хід уроку
На дошці намальована дорога до містечка Санта – Клауса із зупинками в таких містах: Тернопіль, Київ, Гельсінкі, Рованіємі,село Санта – Клауса . Прикріплено види транспорту: потяг, літак, автобус, сани із собаками. Стоїть глобус.
І. Організаційний момент. Нервово – психологічна підготовка.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно пройде новий день!
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація до уроку.
-
Бесіда.
-
Діти, сьогодні в нас незвичайний урок, бо ми вирушаємо в подорож. Оскільки нас скоро чекає День святого Миколая, то ми поїдемо в Лапландію в гості до Санта – Клауса.
-
Яка зараз пора року?
-
Яка погода?
-
Як треба одягнутись?
-
Як треба поводитись під час далекої мандрівки?
-
Чому ми поїдемо до Санта – Клауса, як ви думаєте?
-
Розповідь учителя про Санта – Клауса і його місце проживання.
-
Це дивовижне місце знаходиться далеко на півночі, за Полярним колом, 8 кілометрів від столиці Лапландії – Рованіємі. Лапландія – казкова і неповторна провінція Фінляндії, з фантастичною природою і унікальною культурою. У ці місця з первісною природою, з лісами і горами, безліччю річок і озер, найчистішим повітрям, з полярним сяйвом кожен раз під Новий рік з'їжджаються натовпи туристів, які мріють не тільки насолодитися місцевими краєвидами, але й ще раз повернутися в далеку казку свого дитинства. Вважають, що прототипом Санта – Клауса став святий Миколай: Санта – «святий», Клаус – «Микола». Цей святий при житті таємно допомагав бідним людям і дітям. І традиція дарувати подарунки на день святого Миколая пізніше трансформувалася в традицію дарувати подарунки дітям на Різдво. І це з великим задоволенням робить сучасний Санта - Клаус. Тут, в Лапландії, в невеличкому селі, він заснував свою робочу резиденцію, яка тепер відома на весь світ. Сюди Санта приходить кожен день, приймає відвідувачів, читає листи з усього світу і з них дізнається, про що мріють діти, і які подарунки вони чекають на Різдво. Йому допомагають ельфи й гноми. За однією з гіпотез (вже не знаю, наукової або казкової), місце для цього чарівного села було обрано не випадково: так як саме в цьому місці земна кора дуже тонка, то з допомогою спеціальних механізмів Санта - Клаус навчився керувати часом і ,зокрема, сповільнювати швидкість обертання Землі. І ця невелика хитрість допомагає Санті за одну ніч відвідати всіх на світі напередодні Різдва і подарувати всім подарунки.
-
Ми зараз з вами помандруємо до Санта – Клауса і все побачимо на свої очі.
-
Отож, поїхали. Спочатку сядемо в нашому місті Тернопіль в потяг і поїдемо у столицю нашої Батьківщини – місто Київ.
-
Але для того, щоб нас пропустили в потяг, нам потрібно виконати ряд математичних завдань і повторити числа в межах 100.
ІІІ. Робота над темою уроку.
Завдання 1.
-
Назвіть числа другого,третього, п’ятого , шостого, дев’ятого десятка.
-
Полічіть десятками у прямому та зворотному порядку.
-
Напишіть «сусідів» чисел: 29, 48, 60, 77.
-
Списати в зошит числа від найбільшого до найменшого.
-
Порівняти вирази і числа на дошці.
-
Діти, ви справилися із завданнями, тому ми сідаємо в потяг і їдемо.
Діти рухають руками і вимовляють: чух – чух, чух – чух, ту – ту.
-
У Києві ми сядемо в літак і полетимо в столицю Фінляндії – місто Гельсінкі. Адже у цій країні цілий рік проживає наш святий. Але спочатку треба виконати математичні завдання.
Завдання 2.
Гра «Прикрась ялинку». Обчислення в межах 100 без переходу через десяток.
Діти розв’язують приклади на ялинкових прикрасах і ними прикрашають ялинку. Кожен учень має інші приклади.
40+20 80-40
55+30 58-20
64+23 97-35
-
Молодці! Ви справилися із цим завданням. Ми прикрасили ялинку і вирушаємо далі.
Діти імітують руками рухи літака і вимовляють відповідні звуки: у – у – у.
-
Наш літак приземлився в Гельсінкі, столиці Фінляндії. Тут, на півночі дуже холодно, щоб зігрітися, давайте зробимо руханку.
Фізкультхвилинка.
Руханка під пісню «Зима».
-
Зараз ми пересідаємо в автобус і їдемо в Лапландію, місто Рованіємі. Але спочатку виконаємо завдання – розв’язання задачі на дві дії.
Завдання 3.
Робота над задачею.
В автобусі на екскурсію їхало 20 дівчаток, а хлопчиків на 5 менше.
Скільки всього дітей їхало в автобусі?
-
Діти, ви молодці, правильно розв’язали задачу і записали її в зошити. Ми сідаємо в автобус і їдемо.
-
Ми приїхали в Лапландію, північну провінцію Фінляндії, де завжди лежить сніг, лютує мороз, вічна зима. Тут живуть такі тварини, як полярна сова, північний олень, білий ведмідь, а також тут є північні їздові собаки хаскі, яких запрягають в сани і вони швидко завезуть людей. Ми також сядемо в санки і поїдемо за Полярне коло в містечко Санта – Клауса. Але знову перешкода – нам потрібно виконати ще одне математичне завдання.
Завдання 4.
Обчислення периметра чотирикутника.
Учні отримують сніжинки із накресленим прямокутником заданої довжини і ширини й обчислюють його периметр.
-
Діти, ви виконали завдання правильно і ми бачимо перед собою офіс Санта – Клауса. Тут дуже гарно, цікаво, весело! Ми також з вами поринемо в цю казкову атмосферу.
Діти дивляться відео про резиденцію Санта – Клауса.
IV. Підсумок уроку. Рефлексія.
-
Діти, закінчується наш урок, наша мандрівка.
-
Чи було вам цікаво? Що нового ви побачили, взнали?
-
Які завдання ви виконали, щоб дістатися в Лапландію?
-
Що було важче виконувати? Що легше?
-
Дякую за співпрацю, ви старанно й наполегливо працювали, підтримували один одного і за це отримуєте шоколадного Санту.
V. Домашнє завдання.
Діти отримують ялинкові прикраси з прикладами.