Урок "Мандрівка в Лапландію у гості до Санта - Клауса. Додавання і віднімання чисел в межах 100 без переходу через десяток. Задачі на дві дії"

Про матеріал
Урок розроблений для учнів з інтелектуальними порушеннями. Для кожної дитини підібрані індивідуальні завдання відповідно до рівня її пізнавальних можливостей. Учням урок сподобався, вони із задоволенням здійснювали мандрівку в Лапландію, виконували завдання з математики, демонстрували свої знання та вміння. А ще ,обов'язково, крім похвали і підтримки, отримали солодощі від Санта - Клауса.
Перегляд файлу

          Урок – мандрівка з математики  в 3 класі

Тема: Урок – мандрівка в Лапландію у гості до Санта – Клауса. Додавання і віднімання чисел в межах 100 без переходу через десяток. Розв’язування задач на дві дії.  Знаходження периметра чотирикутника.

Мета: повторити і закріпити додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; формувати уміння розв’язувати задачі на дві дії; вдосконалювати уміння обчислювати периметр чотирикутника; розвивати уважність, кмітливість, самостійність, інтерес до математики; виховувати цікавість до навколишнього світу,бажання подорожувати й відвідувати інші країни, старанність, працелюбність, взаємодопомогу; коригувати процеси мовлення, мислення, увагу та пам'ять.

Обладнання: таблиця з числами першої сотні,  ялинкові прикраси з прикладами, таблиця із скороченим записом задачі, таблиця з нерівностями для порівняння чисел та виразів, картки для знаходження периметра чотирикутників; малюнок ялинки; картинки з потягом, автобусом, літаком, сани з собаками, Санта – Клаус; глобус; ноутбук із відео.

   

                                            Хід  уроку

       На дошці намальована дорога до містечка Санта – Клауса із зупинками в таких містах: Тернопіль, Київ, Гельсінкі, Рованіємі,село Санта – Клауса . Прикріплено види транспорту: потяг, літак, автобус, сани із собаками. Стоїть глобус.

І. Організаційний момент. Нервово – психологічна підготовка.

           Встаньте, дітки, всі рівненько,

           Посміхніться всі гарненько.

           Посміхніться всі до мене,

           Посміхніться і до себе.

           Привітайтесь: Добрий день!

           Хай гарно пройде новий день!

 

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація до уроку.

  1. Бесіда.   
  • Діти, сьогодні в нас незвичайний урок, бо ми вирушаємо в подорож. Оскільки нас скоро чекає День святого Миколая, то ми поїдемо  в Лапландію в гості  до Санта – Клауса. 
  • Яка зараз пора року?
  • Яка погода?
  • Як треба одягнутись?
  • Як треба поводитись під час далекої  мандрівки?
  • Чому ми поїдемо до Санта – Клауса, як ви думаєте? 
  1. Розповідь учителя про Санта – Клауса і його місце проживання.
  • Це дивовижне місце знаходиться далеко на півночі, за Полярним колом, 8 кілометрів від столиці Лапландії – Рованіємі.  Лапландія –  казкова і неповторна провінція Фінляндії, з фантастичною природою і унікальною культурою. У ці місця з первісною природою, з лісами і горами, безліччю річок і озер, найчистішим повітрям, з  полярним сяйвом кожен раз під Новий рік з'їжджаються натовпи туристів, які мріють не тільки насолодитися місцевими краєвидами, але й ще раз повернутися в далеку казку свого  дитинства. Вважають, що прототипом Санта – Клауса став святий Миколай: Санта – «святий», Клаус – «Микола». Цей  святий при житті таємно допомагав бідним людям і дітям. І традиція дарувати подарунки на день святого Миколая пізніше трансформувалася в традицію дарувати подарунки дітям на Різдво. І це з великим задоволенням робить сучасний Санта - Клаус. Тут, в Лапландії, в невеличкому селі, він заснував свою робочу резиденцію, яка тепер відома на весь світ. Сюди Санта приходить кожен день, приймає  відвідувачів, читає листи з усього світу і з них дізнається, про що мріють діти, і які подарунки вони чекають на Різдво. Йому допомагають ельфи й гноми. За однією з гіпотез (вже не знаю, наукової або казкової), місце для цього чарівного села було обрано  не випадково: так як саме в цьому місці земна кора дуже тонка, то з допомогою спеціальних механізмів Санта - Клаус навчився керувати часом і ,зокрема, сповільнювати швидкість обертання Землі. І ця невелика хитрість допомагає Санті за одну ніч відвідати всіх на світі напередодні Різдва і подарувати всім подарунки.
  •   Ми зараз з вами помандруємо до Санта – Клауса і все побачимо на свої очі.
  • Отож, поїхали. Спочатку сядемо в нашому місті Тернопіль в потяг і поїдемо у столицю нашої Батьківщини – місто Київ.
  • Але для того, щоб нас пропустили в потяг, нам потрібно виконати ряд математичних завдань і повторити числа в межах 100.

 

          ІІІ. Робота над темою уроку.

             Завдання 1.

  1. Назвіть числа другого,третього,  п’ятого , шостого, дев’ятого десятка.
  2. Полічіть десятками у прямому та зворотному порядку.
  3. Напишіть «сусідів» чисел: 29, 48, 60, 77.
  4. Списати в зошит числа від найбільшого до найменшого.
  5. Порівняти вирази і числа на дошці.

 

  • Діти, ви справилися із завданнями, тому ми сідаємо в потяг і їдемо.

 Діти рухають руками і вимовляють: чух – чух, чух – чух, ту – ту.

  • У Києві ми сядемо в літак і полетимо в столицю Фінляндії – місто Гельсінкі. Адже у цій країні цілий рік проживає наш святий. Але спочатку треба виконати математичні завдання.

Завдання 2.

Гра «Прикрась ялинку». Обчислення в межах 100 без переходу через десяток.

Діти розв’язують приклади на ялинкових прикрасах і ними прикрашають ялинку. Кожен учень має інші приклади.

40+20               80-40

55+30               58-20

64+23               97-35

  • Молодці! Ви справилися із цим завданням. Ми прикрасили ялинку і вирушаємо далі.

Діти імітують руками рухи літака і вимовляють відповідні звуки: у – у – у.

  • Наш літак приземлився в Гельсінкі, столиці Фінляндії. Тут, на півночі дуже холодно, щоб зігрітися, давайте зробимо руханку.

             

Фізкультхвилинка.

Руханка  під пісню «Зима».

 

  • Зараз ми пересідаємо в автобус і їдемо в Лапландію, місто Рованіємі. Але спочатку виконаємо завдання – розв’язання задачі на дві дії.

 

 

 

                 Завдання 3.

Робота над задачею. 

                      В автобусі на екскурсію їхало 20 дівчаток, а хлопчиків на 5 менше.

                Скільки всього дітей їхало в автобусі?

  • Діти, ви молодці, правильно розв’язали задачу і записали її в зошити. Ми сідаємо в автобус і їдемо.
  • Ми приїхали в Лапландію, північну провінцію Фінляндії, де завжди лежить сніг, лютує мороз, вічна зима. Тут живуть такі тварини, як полярна сова, північний олень, білий ведмідь, а також тут є північні їздові собаки хаскі, яких запрягають в сани і вони швидко завезуть людей. Ми також сядемо в санки і поїдемо за Полярне коло в містечко Санта – Клауса.  Але знову перешкода – нам потрібно виконати ще одне математичне завдання.

 

Завдання 4.

Обчислення  периметра чотирикутника.

Учні отримують сніжинки із накресленим  прямокутником заданої довжини і ширини й обчислюють його периметр.

 

  • Діти, ви виконали завдання правильно і ми бачимо перед собою офіс Санта – Клауса. Тут дуже гарно, цікаво, весело! Ми також з вами  поринемо в цю казкову атмосферу.

Діти дивляться відео про резиденцію Санта – Клауса.

                 IV. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Діти, закінчується наш урок, наша мандрівка.
  • Чи було вам цікаво? Що нового ви побачили, взнали?
  • Які завдання ви виконали, щоб дістатися в Лапландію?
  • Що було важче виконувати? Що легше?
  • Дякую за співпрацю, ви старанно й наполегливо працювали, підтримували один одного і за це отримуєте шоколадного Санту.

V. Домашнє завдання.

Діти отримують ялинкові прикраси  з прикладами.

      

              

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
25 грудня 2021
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку