Урок математики з використанням ЕОІР у 3-му класі «Одержуємо частину величини. Ознайомлення з поняттями «дріб», «дробове число», «запис дробу»
|
СКІДАНОВА ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА
|
Технологічна карта
уроку математики з використанням ЕОІР у 3-му класі «
Тема розділу: |
Вивчаємо частини цілого |
||||||||||||||||||||||
Тема уроку: |
Одержуємо частину величини. Ознайомлення з поняттями «дріб», «дробове число», «запис дробу» |
||||||||||||||||||||||
№ уроку в розділі |
Урок №46 (урок №1) |
||||||||||||||||||||||
Тип уроку: |
Вивчення нового матеріалу |
||||||||||||||||||||||
Очікувані результати: |
Учень:
|
||||||||||||||||||||||
Основні терміни та поняття: |
Дріб, дробове число, чисельник дробу, знаменник дробу, риска дробу, рівні частини цілого. |
||||||||||||||||||||||
Форми роботи: |
- індивідуальна - фронтальна - парна - групова |
||||||||||||||||||||||
Етап використання ЕОІР: |
- актуалізація опорних знань; - вивчення нового матеріалу; - закріплення вивченого матеріалу |
||||||||||||||||||||||
Мета використання ЕОІР: |
активізувати пізнавальну активність учнів; вивчити новий матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
||||||||||||||||||||||
Хід уроку: 1. Організація учнів до уроку. 1.1. Привітання Дзвоник дав на всім сигнал, Що уроку час настав, Тож і ми часу не гаймо І урок розпочинаймо! - Налаштуємо свій організм на роботу:
2.1.Мотивація навчальної діяльності . - Зарядку для тіла ми зробили. А на уроці математики ми будемо виконувати зарядку для розуму. - А на скільки якісно ви працювали, дізнаєтесь, провівши самооцінювання власної діяльності за такими критеріями: -
3. Актуалізація опорних знань учнів. 3.1. Математичний диктант. - Розгорніть зошити, випряміть спинки, розпочнемо математичний диктант. Записуємо тільки результати обчислень.
Взаємоперевірка. - Зараз обміняйтеся у парах зошитами і кольоровою ручкою виконайте перевірку: 7, 41, 29, 36, 6, 11. Просигналізуйте про результати взаємоперевірки:
3.2. Робота над задачею (Робота з ЕОІР «Математика, 3 клас», частина 7, урок 1, завдання 2). - Ми зустрічаємося з математичними діями «+», «-» , «*», «:» в реальному житті. Допоможемо матусі пригостити діток пирогом. Виконайте самостійно завдання 2 уроку 1. (Робота учнів)
- Я впевнена, що ви обрали дію 8:4=2 4. Вивчення нового матеріалу. 4.1.Проблемна ситуація - Діти покуштували маминого пирога. Напевне, і ви б захотіли зробити перерву для чогось смачненького. - Сьогодні я хочу підсилити ваш імунітет в осінній вірусний період вітаміном С. Чи знаєте ви, де він міститься? (Відповіді учнів) - Я принесла на урок мандарини, але без мого дозволу не розгортайте пакунки. (Учитель роздає мандарини в індивідуальних пластикових упаковках з розрахунку 1 мандарин для 2 учнів) - Чи усі задоволені? (Ні, тому що отримала не усі.) - Не все так просто у житті. Іноді комусь чогось не вистачає. Але ми вміємо ділитися. - Чи можемо ми, як матуся з задачі, виконати дію ділення? Спробуймо: 1 : 2 = ? - Ми можемо виконати цю арифметичну вправу? (Ні) - Давайте практично спробуємо розділити 1 мандарин на 2 рівні частинки, щоб кожен із вас міг поласувати. Той, у кого пакунок, розгортає і вимитими ручками очищує мандарин. - Ми отримали 1 плід. Чи можемо ми поділити його тепер навпіл? Спробуємо! (Діти ділять мандарин на 2 рівні частини) - Якщо у нас практично виконалося завдання - 1 : 2 ,
то яке число ми отримаємо у результаті? 4.2.Повідомлення теми уроку. - Сьогодні на уроці ми познайомимося з новими для вас числами, навчимося їх записувати і читати.
4.3.Робота з правилом. (Робота з ЕОІР «Математика, 3 клас», частина 7, урок 1, завдання 3). - Що таке дріб? Дробове число? Як його записувати? Про це нам розповість електронний помічник.
Гімнастика для очей - Нехай наші оченята відпочинуть, виконаймо гімнастику: рухаємо очима вправо-вліво, вгору-вниз, виконаймо колові руху за годинниковою стрілкою. Масаж повік. 5. Закріплення вивченого матеріалу 5.1. Робота в зошитах, запис дробів. - Отож, ми познайомилися з дробовими числами. Тепер навчимося їх записувати. Виконаймо вправу 3 на с.4 робочого зошита. (Робота учнів). - Які предмети мають форму круга? Я почула дуже смачне слово «піца». Фізкультхвилинка «Піцайоло»
- Ось так, танцюючи ми приготували з вами різні піци (малюнки). А які вони бувають? Чи корисна ця їжа? - Запишемо дріб, що означає 1 рівну частину цілої піци (Запис дробових чисел). 1 1 1 1 4 5 3 2 5.2. Читання дробових чисел. Робота з ЕОІР «Математика, 3 клас», частина 7, урок 1, завдання 4,9,6).
5.3.Вивчення термінів «чисельник» і «знаменник».(Робота з ЕОІР «Математика, 3 клас», частина 7, урок 1, завдання 8).
- Потренуймося добирати спільнокореневі слова, вони зазвичай є різними частинами мови. Переконаємося у цьому, виконавши в зошиті з друкованою основою в. 5 на с.40. (Робота учнів в зошитах) - 6. Підсумок уроку. Рефлексія. - Молодці! Сьогодні ви гарно попрацювали! - Отож, підведемо підсумки. -
- Пропоную вам закріпити отримані знання, виконавши таке домашнє завдання: в.4,5 с.5 зошита. |