Урок математики з використанням ЕОІР у 3-му класі «Одержуємо частину величини. Ознайомлення з поняттями «дріб», «дробове число», «запис дробу»

Про матеріал
Урок математики з використанням ЕОІР у 3-му класі «Одержуємо частину величини. Ознайомлення з поняттями «дріб», «дробове число», «запис дробу»
Перегляд файлу

Урок математики з використанням ЕОІР у 3-му класі «Одержуємо частину величини. Ознайомлення з поняттями «дріб», «дробове число», «запис дробу»

 

 

 

 

 

СКІДАНОВА

ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА

 

Технологічна карта

уроку математики з використанням ЕОІР у 3-му класі «

 

Тема розділу:

Вивчаємо частини цілого

Тема уроку:

Одержуємо частину величини. Ознайомлення з поняттями «дріб», «дробове число», «запис дробу»

№ уроку в розділі

Урок №46 (урок №1)

Тип уроку:

Вивчення нового матеріалу

Очікувані результати:

Учень:

  • розуміє спосіб утворення частини як однієї з рівних частин цілого;
  • розуміє поняття «чисельник дробу», «знаменник дробу»;
  • читає і записує частини у вигляді дробу з чисельником 1;
  • розуміє сутність поняття «рівняння», «розв’язок рівняння»;
  • розв’язує рівняння на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії та іншими способами;
  • співвідносить реальні об’єкти з моделями геометричних фігур;
  • знаходить невідомий компонент арифметичних дій.

Основні терміни та поняття:

Дріб, дробове число, чисельник дробу, знаменник дробу, риска дробу, рівні частини цілого.

Форми роботи:

- індивідуальна

- фронтальна

- парна

- групова

Етап використання ЕОІР:

-         актуалізація опорних знань;

-         вивчення нового матеріалу;

-         закріплення вивченого матеріалу

Мета використання ЕОІР:

активізувати пізнавальну активність учнів; вивчити новий матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.

 

Хід уроку:

1. Організація учнів до уроку.

1.1. Привітання

Дзвоник дав на всім сигнал,

Що уроку час настав,

Тож і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо!

- Налаштуємо свій організм на роботу:

  • Розітремо долоньки!
  • Пальчиками промасажуємо вушка!
  • Підняли плечі, опустили голову праворуч, ліворуч, опустили плечі!
  • Глибокий вдих свіжого повітря і повільний видих!
  • Проженемо від себе негаразди, притягнемо успіх!

2.1.Мотивація навчальної діяльності .

-         Зарядку для тіла ми зробили. А на уроці математики ми будемо виконувати зарядку для розуму.

-         А на скільки якісно ви працювали, дізнаєтесь, провівши самооцінювання власної діяльності за такими критеріями:

-          

 

Я дотримувався правил!

 

Я виконував завдання правильно!

 

Я охайно вів записи!

 

Я зрозумів нове!

 

3. Актуалізація опорних знань учнів.

3.1. Математичний диктант.

- Розгорніть зошити, випряміть спинки, розпочнемо математичний диктант. Записуємо тільки результати обчислень.

  • Частка чисел 69 і 9.
  • Число 18 збільшити на 23.
  • Число  56 зменшити на 27.
  • Один з доданків 34, сума 70, знайти інший доданок.
  • Знайти корінь рівняння: х*8=48.
  • Знайти корінь рівняння: 35-у=24.

Взаємоперевірка.

- Зараз обміняйтеся у парах зошитами і кольоровою ручкою виконайте перевірку: 7, 41, 29, 36, 6, 11.

Просигналізуйте про результати взаємоперевірки:

 

 

Все правильно!

 

Є помилки!

 

Не справився!

 

3.2. Робота над задачею (Робота з ЕОІР «Математика, 3 клас», частина 7, урок 1, завдання 2).

- Ми зустрічаємося з математичними діями «+», «-» ,  «*»,  «:»  в реальному житті.

Допоможемо матусі пригостити діток пирогом. Виконайте самостійно завдання 2 уроку 1. (Робота учнів)

 

 

- Я впевнена, що ви обрали дію 8:4=2

4. Вивчення нового матеріалу.

4.1.Проблемна ситуація

-         Діти покуштували маминого пирога. Напевне, і ви б захотіли зробити перерву для чогось смачненького.

-         Сьогодні я хочу підсилити ваш імунітет в осінній  вірусний період вітаміном С. Чи знаєте ви, де він міститься? (Відповіді учнів)

-         Я принесла на урок мандарини, але без мого дозволу не розгортайте пакунки. (Учитель роздає мандарини в індивідуальних пластикових упаковках з розрахунку 1 мандарин  для 2 учнів)

-         Чи усі задоволені? (Ні, тому що отримала не усі.)

-         Не все так просто у житті. Іноді комусь чогось не вистачає. Але ми вміємо ділитися.

-         Чи можемо ми, як матуся з задачі, виконати дію ділення? Спробуймо:

1 : 2 = ?

-         Ми можемо виконати цю арифметичну вправу? (Ні)

-         Давайте практично спробуємо розділити 1 мандарин на 2 рівні частинки, щоб кожен із вас міг поласувати. Той, у кого пакунок, розгортає і вимитими ручками очищує мандарин.

-         Ми отримали 1 плід. Чи можемо ми поділити його тепер навпіл? Спробуємо! (Діти ділять мандарин на 2 рівні частини)

-         Якщо у нас практично виконалося завдання

-          

1 : 2 ,

 

то яке число ми отримаємо у результаті?

4.2.Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з новими для вас числами, навчимося їх записувати  і читати.

 

4.3.Робота з правилом. (Робота з ЕОІР «Математика, 3 клас», частина 7, урок 1, завдання  3).

- Що таке дріб? Дробове число? Як його записувати? Про це нам розповість електронний помічник.

Гімнастика для очей

- Нехай наші оченята відпочинуть, виконаймо гімнастику: рухаємо очима вправо-вліво, вгору-вниз, виконаймо колові руху за годинниковою стрілкою. Масаж повік.

5. Закріплення вивченого матеріалу

5.1. Робота в  зошитах, запис дробів.

- Отож, ми познайомилися з дробовими числами. Тепер навчимося їх записувати. Виконаймо вправу 3 на с.4 робочого зошита. (Робота учнів).

- Які предмети мають форму круга? Я почула дуже смачне слово «піца».

Фізкультхвилинка «Піцайоло»

-         Ось так, танцюючи ми приготували з вами різні піци (малюнки). А які вони бувають? Чи корисна ця їжа?

-         Запишемо дріб, що означає 1 рівну частину цілої піци (Запис дробових чисел).

1     1      1     1

4     5      3     2

5.2. Читання дробових чисел. Робота з ЕОІР «Математика, 3 клас», частина 7, урок 1, завдання 4,9,6).

          

 

         

     5.3.Вивчення термінів «чисельник» і «знаменник».(Робота з ЕОІР «Математика, 3 клас», частина 7, урок 1, завдання 8).

-         Потренуймося добирати спільнокореневі слова, вони зазвичай є різними частинами мови. Переконаємося у цьому, виконавши в зошиті з друкованою основою в. 5 на с.40. (Робота учнів в зошитах)

-          

6. Підсумок уроку. Рефлексія.

-         Молодці! Сьогодні ви гарно попрацювали!  

-         Отож, підведемо підсумки.

-          

Хто дотримувався правил, покладіть…

 

Хто виконував завдання правильно,  покладіть…

 

Хто охайно вів записи, покладіть…

 

Хто зрозумів нове, покладіть…

 

-         Пропоную вам закріпити отримані знання, виконавши таке домашнє завдання:  в.4,5 с.5 зошита.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мацко Мар'яна Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 грудня 2023
Переглядів
460
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку