Тема: Ми українці: честь і слава незламним!
Мета: : розвивати почуття гордості й приналежності до незламного українського народу, який героїчно боронить власну державу, появлення глибокої пошани до загиблих героїв і вшанування їх світлої пам’яті;
поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, шанобливе ставлення до символів держави; патріотизм; прищеплювати любов до Батьківщини та мови;
Обладнання: Державний Герб, Прапор, Гімн України, ноутбук, ілюстрації; зображення державної символіки; сердечка, роздатковий матеріал, картки.
Хід уроку
І Організація учнів до уроку
Ми сьогодні вже проснулись.
Мамі мило посміхнулись.
В клас раненько ми прийшли.
Настрій гарний принесли.
Станем в коло ми гуртом.
Привітаєм всіх разом:
«Добрий день!»
Учитель передає предмет-символ, щоб всі діти привітали один одного.
– Я вітаю тебе. Бажаю доброго дня!..
ІІ Актуалізація опорних знань
Відгадайте загадку
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти, то скажіть же, діти,
Що це за країна? …( Наша славна Україна!)
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку
Отже, сьогодні поговоримо про нашу неньку Україну
Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не обирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От і почнемо нашу дорогу до знань із найсвітлішого – з любові до рідного краю.
Зараз трішечки пограємось.
Гра «Додай словечко»
Вам потрібно до кожної букви додати слово на яке починається та буква, яка наша Україна? ( Розміщюємо вертикально на дошці слово Україна з презентації додатка)
У – уславлена, урожайна;
К – квітуча, калинова, колискова;
Р – рідна, радісна, родинна;
А – активна;
Ї– їжа найсмачніша;
Н – наймиліша, найрідніша, незалежна;
А – артистична.
Новий 2022/2023 навчальний рік розпочинається в умовах війни, у часи, коли Україна виборює свою незалежність, право на існування, своє життя у протистоянні з однією з найпотужніших армій світу, і платить за це найціннішим - тисячами людських життів… З початком 2022 року настали значні випробування для українського народу. Українська держава, пройшовши значний шлях у розбудові своєї незалежності, зустрілась з величезною перешкодою на цьому шляху – проти України була розв’язана повномасштабна війна. Півроку тому з повномасштабним вторгненням російської армії розпочався новий етап російсько-української війни, яка триває з 2014 року. Вже півроку Україна живе в умовах найжорстокішої війни, яка була розв’язана росією в Європі після Другої світової війни. Для нашої країни вона стала народною війною за незалежність і суверенітет, за цивілізаційний вибір і приналежність до європейської цивілізації, її засадничі цінності, права і свободи, що лежать в основі Західного світу.
ІV Вивчення нового матеріалу
Пропоную хвилинку мовчання для шанування героїв, які заплатили своїм життям за нашу свободу
Перегляньте відео «Ми українці честь і слава незламним!»
https://www.youtube.com/watch?v=Y7iM-kJw28I
Ми любимо неньку – Україну і зробимо все, щоб вона процвітала
Війна, як ніколи, згуртувала українську націю, мобілізувавши весь її потенціал на відсіч ворогу. Вона торкнулася кожної української родини, стала частиною нашого життя, а перемога у ній стала спільною метою всього українського народу. Кожний українець має свій рахунок війні та свою історію боротьби, що у сукупності складають нашу спільну історію спротиву.
Перегляньте відео герої сьогодення:
https://www.youtube.com/watch?v=tD5FYbtQL1s
2
https://www.youtube.com/watch?v=ThAVGYCxDvQ
Перегляньте відео про правила поведінки під час повітряної тривоги, щоб зберегти наше життя та своїх близьких, рідних і знайомих
https://www.youtube.com/watch?v=HEirZI8bQCo
Розгляньте картки та відео із додатку
Україна стала одним домом для усіх українців. Багато наших громадян втратили власні домівки і їх прихистили в інших містах і селах не лише України, а й усього світу. Але всі, хто вимушено покинув власну Батьківщину, мріють повернутися на рідну землю і відбудовувати зруйноване ворогом, будувати нову процвітаючу країну, зміцнювати державу. Тому українці почали ще більше цінувати свою країну.
Вправа «Асоціативний кущ»
-Як ви розуміюєте поняття Батьківщина?
Моя Батьківщина – велика країна
Весь Всесвіт для мене вона.
Найкраща у світі моя Україна
У цілому світі одна
Я тут народилась у добру годину
Тут світ пізнавати учусь.
Люблю я всім серцем свою Україну
І нею пишаюсь, горжусь.
-Який зміст вкладено у це слово?
Адже слово українець походить від слова Україна. Тож кожен українець має відповісти на запитання: «А що є для мене Україна, Батьківщина, Вітчизна».
-Що приходить на вашу думку ? (учні клеють на дошці асоціацію із карток,що в додатку)
Перегляньте відео про державні символи України та дайте відповіді на запитання:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=68&v=ZegU1xdY65c&feature=emb_logo
Козаки, сучасні воїни живуть і борються у суворих умовах, але гарний настрій, бадьорість допомагає їм зберігати велику силу духу. Великою підмогою на службі, на війні є бадьора, військова пісня. Багато пісень складено вже після початку цієї війни проти України.
Послухаємо одну з них та поспіваємо (пісня в додатку)
Звучить Пісня «Ой у лузі червона калина»
Кобзарі через пісню доносили до кожного українця інформацію про важливі, доленосні історичні події, героїв минувшини, віру у майбутнє України.
Триває вторгнення Росії в Україну. Збройні Сили України героїчно відбивають атаки ворога, а мільйони українців переховуються у бомбосховищах, але ми сила нація яка обов’язково здолає ворога.
Мотивуюче відео про дітей, які допомагають ЗСУ
Маленькі герої, як діти допомагають ЗСУ
https://www.youtube.com/watch?v=8syW_jSyiLI
Діти пишуть свої ідеї на стікерах та клеють на дошку
- Які слова «притягуються» до слова «добро»?
(З поданих слів у ромбику діти по черзі підходять читають та вибирають із скриньки необхідні слова і прикріплюють до слова «добро». Допомога, уважність, ненависть, співчуття, злість, байдужість, турбота, заздрість, ласка, захист, жадібність, любов, привітність, мир, чуйність.)
Людина - творець добра. У характері нашого народу - доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у тяжку хвилину, розрадити у горі та біді. З давніх – давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті.
Робота з лепбуком. Працюємо разом
VІ Підсумок уроку.
-Що найбільше Вас вразило на уроці?
Я всім бажаю мирного неба та щоб ми залишатись жити у нашій вільній, незалежній Україні. На згадку про наш урок я подарую Вам сердечка
(додаток сердечка в папці )
Слава Україні!!!