"У країну Здоров"я"

Про матеріал
Базова моральна цінність сучасного виховання: Любов виступає основою сучасного виховання, стрижнем людського життя, критерієм востребуваності, визначаючи його сутність і сенс. Надзвичайної ваги любов набуває у кризові періоди життя особистості, визначаючи її життєвий вибір: самотворення чи саморуйнування. Любов до себе (піклування та збереження власного життя і ствердження власної індивідуальності, здатності протистояти маніпулюванням чи прагненням якимось чином використовувати себе.) Витяг з Програми «Нова українська школа у поступі до цінностей» Виховний захід про бережне ставлення до власного здоров"я. Подорожуючи діти беруть участь у конкурсах, цікавих зустрічах,навчаються турбуватись про власне здоров"я
Перегляд файлу

завантаження      

Марія Кизима,   

       класний  керівник

Чемеровецького НВК №2 «Загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів та гімназія»


          Базова моральна цінність сучасного виховання:

Любов виступає основою сучасного виховання, стрижнем людського життя, критерієм востребуваності, визначаючи його сутність і сенс. Надзвичайної ваги любов набуває у кризові періоди життя особистості, визначаючи її життєвий вибір: самотворення чи саморуйнування. Любов до себе (піклування та збереження власного життя і ствердження власної індивідуальності, здатності протистояти маніпулюванням чи прагненням якимось чином використовувати себе.)

                                                                              Витяг з  Програми

 «Нова українська школа у поступі до цінностей»

 

Гра-подорож  «Країна Здоров'я»

Клас: 1

Девіз:Дорогу до  здорового  способу життя  ти  вибираєш сам!

Мета та завдання:

      Актуалізувати проблему формування здорового способу життя учнівської         молоді. усвідомлення значущості здорового способу життя, фізичної підготовки та фізичного розвитку для повноцінного житття людини, убезпечуючи її від ризиків втрати здоровʼя через шкідливі звички, ведення нездорового способу життя .

 Формувати ціннісне ставлення: аналізувати життєві ситуації; навчати дітей здійснювати контроль за додержанням особистої гігієни, формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров'я дітей та навичок правильного харчування;

Розвивати практичні здатності:    вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки,   режиму  дня,звернути увагу на те, що порядок і чистота  сприяють збереженню здоров'я;

Виховувати життєву потребу – бути здоровим.

Термін проведення : вересень-жовтень, 2021

 

Кроки реалізації:

            


Смайлик картинки, стоковые фото Смайлик | Depositphotos                           Крок  перший: надіслати  учням відео  «Охоронці  здоров’я» та  «Притчу про метелика» для  перегляду  та спільного обговорення  у родинному колі ( за покликанням)

(https://www.youtube.com/watch?v=E-u6ext-Zog)


 

                                Притча про метелика.

У давнину жив - був один мудрець, до якого люди приходили за порадою. Всім він допомагав, люди йому довіряли і дуже поважали його вік, життєвий досвід і мудрість. І ось одного разу заздрісний чоловік вирішив зганьбити мудреця у присутності багатьох людей. Заздрісник і хитрун придумав цілий план, як це зробити: «Я метелика впіймаю і в закритих долонях принесу мудрецю, потім запитаю його, як він думає, живий у мене в руках метелик чи мертвий. Якщо мудрець скаже, що живий, я зімкну щільно долоні, роздавлю метелика і, розкривши руки, скажу, що наш великий мудрець помилився. Якщо мудрець скаже, що метелик мертвий, я розкрию долоні, метелик вилетить живий і неушкоджений і скажу, що наш великий мудрець помилився».

Так і зробив заздрісник, піймав метелика і пішов до мудреця. Коли він запитав у мудреця, який у нього в долонях метелик, мудрець відповів: «Все в твоїх руках».

Все в наших руках - і здоров'я, і навчання, і повага друзів, і любов у сім'ї...

 


Смайлики - Большие

 

 

Крок другий:організувати   круглий   стіл для  батьків на тему «Режим дня  першокласника»,звернути увагу на психологічні особливості дітей  6  річного віку, ознайомити  батьків  із  режимом дня  першокласника і його  особливим  значенням у  збереженні здоров’я дитини.,разом з учнями обговорити і  намалювати малюнки «Мій  режим дня»


 


Смайлик картинки, стоковые фото Смайлик | Depositphotos

 

Крок третій: організувати  учням  екскурсію до медичного  кабінету школи , і разом з  медичною  сестрою обговорити правила  особистої  гігієни,профілактику захворювання  на ковід та ГРВІ.


Коментар до дії: опрацювавши подані матеріали, класний керівник отримує інформацію щодо   ставлення до власного здоров’я учасників освітнього процесу, що стане поштовхом для реалізації наступного кроку.


 

открытки смайлики - Создать мем - Meme-arsenal.com

 

Крок четвертий:

Майстер клас «Від знань до дії».

Коментар до дії: провести гру подорож  до країни здоров’я,у вигляді веселих руханок, змагань ,сценок ,які сприяють здоровому способу життя учнів, залучити  батьків до проведення свята


Гра подорож «Країна Здоров’я»

Організаційний момент.

Вчитель. Доброго дня всім! Доброго дня!

                    Хай плещуть долоньки,

                    Тупають ніжки,

                    Працюють голівки

                    І сяють усмішки.

                    Доброго дня всім! Доброго дня!

                    Бажаєте ви й бажаю вам я!

  •          Діти, чи любите ви подорожувати?

        Я хочу вас запросити у подорож до казкової країни «Здоров’я». А нашим гідом, або провідником-екскурсоводом, буде досвідчена й мудра тітонька Сова. Вона  сказала мені, по секрету, що на шляху до цієї країни на нас чекають різні випробування. Тож, не забудьте взяти із собою добрий настрій, набуті знання, кмітливість та увагу. 

          Подорожувати ми будемо у казковому потязі. А щоб потрапити до нього треба подолати перше випробування, яке приготувала для нас сама тітонька Сова.

                    Зрозуміло, всім відомо,

                    Що приємно бути здоровим.

                    Тільки треба знати,

                    Як здоровим стати.     

ІІ.Основна  частина .

1..Вправа "Коло ідей"(Учні,вчитель та  батьки висловлюють свої міркування щодо здоров’я)

1 учень

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається,

Радість б'ється в нім щоднини

Це ж чудово для людини!

2учень

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

3учень

Хто здоровий - не сумує,

Над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

4учень

Бо здоров'я - це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини!

5учень

Найцінніше для людини

Для дорослого й дитини

Це здоров’я, знає кожен.

Ми його поліпшить можем

Мусим добре берегти,

Бо як згубиш-не знайти.

Мати:Здоров'я - це головна цінність людини. Здоров'я не купиш ні за які гроші. Будучи хворим, ви не зможете втілити в життя свої мрії,

1батько: Здоров'я - багатство на всі часи. А воно закладається в дитинстві. Ваше здоров'я, як скарб, який знаходиться глибоко в землі. Та щоб знайти скарб, потрібно докласти великі зусилля.

Вчитель: Ну, що, діти, в дорогу!  Займаємо  місця  в  нашому  чарівному  потязі і відправляємось в подорож до  країни  Здоров’я   . ( Звуки потягу )

А ось і перша зупинка – станція «Гігієнічна».

Тут живе  Чистюля, яка  дбає  про  своє  здоров’я .

Послухайте, що ж  нам радить Чистюля:

  • Щоденно приймай душ уранці та ввечері.
  • Мий руки перед вживанням їжі, прогулянок, відвідування туалету, спілкування з тваринами.
  • Чисть зуби двічі на день.
  • Підтримуй чистоту волосся, доглядай за ним.

        -  А ще для вас я підготувала цікаве завдання.

2.Гра - кричалка «Корисно - шкідливо»

(Діти відповідають хором словами «корисно», «шкідливо» на запропонований Чистюлею варіант)

-Читати лежачи ...(шкідливо).

-Дивитися на яскраве світло ... (шкідливо).

-Робити  ранкову  зарядку... (корисно).

-Дивитися близько телевізор ... (шкідливо).

-Оберігати очі від ударів ... (корисно).

-Вживати в їжу моркву, петрушку ...(корисно).

-Терти очі брудними руками ... (шкідливо).

-Займатися фізкультурою ... (корисно).

 -  Із цим завданням упорались. Тітонька Сова рада за вас.

Наступна зупинка – станція «Спортивна»

Мешканці, які тут проживають спритні, сильні та здорові.

(Двоє дітей читають хіт-хоп)

Хл.:Рух - це життя.

Він зміцнює здоров'я.

Дів.:Рух-це здоров’я.

Клітинку кожну він зігріває кров'ю.

Хл.:Рух-це життя.

Без руху швидко

Стане кволим тіло.

Дів.: Рух-це здоров’я.

Тож, склавши руки,

Не сиди без діла

  •          Давайте  разом  ми виконаємо чудові вправи від мешканців станції «Спортивна». Тітонька Сова сказала,
  •          що ці вправи чарівні. Вони подарують нам силу та здоров’я.

3.Руханка «ТИ - щасливий!»

Тітонька Сова задоволена, що ми всі разом набралися сили та здоров’я. Їдемо далі!

Наступна  зупинка – станція «Вітамінна».

  •          Діти, подивіться, хто  до нас поспішає. Це ж хлопчик Вітамінчик.

Вітамінчик. Добрий день, діти!

                    Вітамінчик бравий я,

                    Знаю все від «А» до «Я».

                    Це мої друзі – Вітаміни

                    Ми вам щось розкажемо

                    Та сценку про користь вітамінів покажемо.

Вітамінчик. Термін «вітаміни» походить від латинського слова «віта», що означає «життя». Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дітей. В організм вони потрапляють з їжею

4.                 Сценка «Ми – корисні для людини»

( Виходять діти, на головах у них капелюшки з назвами вітамінів )

  •          Добрий день, впізнали нас? ( Разом ). Ми вітаміни – дуже корисні для людини.

     Вітамін А: Я – вітамін А, сприяю росту, поліпшую зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі.

     Вітамін В: А я – вітамін В. Дуже потрібний для фізичної і розумової діяльності, поліпшення травлення. Міщусь у житньому хлібі, вівсяній та гречаних крупах, горосі, квасолі, печінці, м’ясі.

     Вітамін С: А я – вітамін С. Запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, хрін, часник, чорна смородина.

     Вітамін Д: А я – вітамін Д. Зміцнюю кістки. Живу в молоці, житньому хлібі, рибі.

     Всі:  Хто дружить із нами буде –

              Виросте міцним, здоровим,

             Переможе всі хвороби. 

 

 

А  зараз  - «Чорний ящик»

Виноситься чорний ящик з овочами та фруктами. Діти вгадують що лежить у чорному ящику.

      Їжте більше вітамінів – яблук і апельсинів!

       І не будете хворіти-Будете здорові!

Вчитель. -Тому, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку нашого організму.

  наш  потяг  мчить далі  по  країні  Здоров’я.(Звуки потягу)

Наступна  зупинка «Загадкова»

А зараз тітонька Сова підготувала для вас загадки.

               В кожній господі я у пригоді.

               Та хто мене роздягати візьметься,

               Той слізьми заллється. ( Цибуля )

 

               Що то за голова, що лиш зуби й борода. ( Часник. )

 

               І печуть мене, і варять, і їдять, і хвалять, бо я смачна. (Картопля. )

 

              Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. ( Морква. )

              

              Зозуляста, срібляста, триста сорочок наділа. ( Капуста. )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Гра «Приготуй смачну страву».

( Діти називають діляться на дві команди. Команда 1 готує борщ, а команда 2 – компот. Із свого кошика діти обирають тільки ті продукти , які необхідні їм для

  приготування своєї страви.)

6.Вправа "Займи особисту позицію"

Учитель.  - Напишіть на листочку продукт харчування, який ви назавжди викреслите зі свого раціону. Зімніть його і викиньте у кошик для сміття.

 

Наступна  зупинка "Веселий настрій і здоров'я"

Гарний настрій – це ознака здоров’я. І навпаки: смуток, журба, хвилювання, поганий настрій погано впливають на здоров’я людини

7.Вправа «Веселий приклад.»

Гляньте на дошку, там написаний приклад:

 ГАРНИЙ НАСТРІЙ +? = ЗДОРОВ'Я

Який другий доданок ви б поставили на місце знака питання?

Зобразіть це на листку паперу (кожна екокоманда)

(Учитель прикріплює замість знака питання малюнок клоуна з усмішкою.

8.Конкурс Ха-ха-ха»

 Дослідження доводять, що чим частіше ми сміємося, тим щасливішими себе відчуваємо! Сміх – нормалізує тиск, знімає біль, діє на шкіру, як гарний масаж. А 5 хвилин здорового сміху заміняють 40 хвилин розслабленого відпочинку.коли людина сміється, в її легені надходить майже в два рази більше повітря. Крім того сміх чудово тренує голосові зв'язки. Так що смійтеся на здоров'я.

(Встають у коло, перший каже - ХА, другий-ХА-ХА і т. д.)

    - Впевнена ,що  усі мають чудовий  настрій , а  значить гарне  здоров’я.

Ось ми з Вами і дісталися до країни «Здоров’я».    ( Виходить Тітонька Сова. )

  •          Добрий день, любі діти! Я рада вас бачити у нашій країні. Я чула  як ви  чудово впоралися з усіма завданнями, які трапилися вам на шляху. За це я хочу вам подякувати і  зробити невеличкий подаруночок.

-       У мене в руках чарівна паличка. Я доторкнуся нею і вона наповнить   ваш організм         здоров’ям. А ви піклуйтесь про своє здоров’я, зміцнюйте його і пам’ятайте, що найдорожче у світі – здоров’я! Бережіть  своє  здоров’я!

Олексе– щоб в тебе не болів живіт!

Ніко– бажаю тобі мати міцне здоров’я!

Аріанно – щоб в тебе не боліли зубки!

 Лізо  - зростай великою і не хворій!

                            Максиме – бажаю тобі сили і наснаги!

Христинко – щоб твій носик був здоровий!

 Софія – бажаю тобі, щоб твоє горло було здоровим!

 Ангеліно – бажаю, щоб твої оченятка завжди були здорові!

БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!


 

Смайлики картинки гиф анимации: Смайлик с надписями для форума скачать

 

C:\Users\user\Desktop\завантаження (1).jpg

 

 Крок п’ятий: «Пам’ятай!5  правил зорової           людини»

1. Здоров’янайбільше багатство!

2.Піклуйся про своє здоров'я!

3. Головне – бережи  його!

4.Починай кожен день з посмішки !

5.Дорогу до здорового способу життя ти вибираєш    сам!


Коментар для вчителя: запропоновані ідеї дають можливість класному керівнику сформувати прагнення особистості до здорового  способу  життя, бережного  ставлення  до  власного  здоров’я,формують здоровязберігаючу  компетентність.

 

АБЕТКА ЗДОРОВ’Я

 

Абеточку здоров’я, діти,

ми починаєм з вами вчити!

 

 А

Айстра, абрикос, айва"

Починаються на «А».

Айстра око всім милує,

Абрикос нам смак дарує

Аромат дає айва.

Про здоров’я ці слова.

 

 Б

 Це — моя ба-бу-ся,

До якої притулюся.

Все бабуся зрозуміє,

Поцілує, пожаліє.

Бо бабуся — охорона,

Від хвороб всіх оборона.

 В

 В глибокую криниченьку

З високої хмаринки,

Білої хустинки.

Не каламуть, дівчино, воду —

Скаламутиш щастя й вроду.

Воду бережи, козаче, —

І вона тобі віддячить.

 

 Г

Гуркоче в небі грозовому грім.

Стрибають горобці, радіють люди.

Здоров’я буде в нас усіх міцним,

Якщо ми з гарним урожаєм будем.

 Г

Яка ніч — такий світанок

Яка хата — такий ґанок.

Які ґазда і ґаздиня —

Отака й у них дитина.

 Д

 Дівчинка я — українка,

І зовуть мене Даринка.

А дідусь мій — козак,

В нього вуса — ось так!

Про здоров’я наше дбає,

Гартуватись закликає.

Е

«Еге-ге», — зітхаю тяжко,

Розтягать еспандер важко.

Дід підтакує: «Еге ж,

Без наснаги не візьмеш».

Є

Дід Євген і внук Євген

Єриком пливуть ген-ген.

А на березі єнот

Споліскує гарно рот.

 

Ж

В небі жайворон співа:

«Вже жнива, жнива, жнива,

Колоситься щедре жито —

Значить, буде добре жити.

 З

 Зілля різне, страви, води —

Все вживаєш, як хворієш.

Бігаєш, шукаєш ліки,

На них гроші не жалієш.

Та не купиш і за гроші

Ти здоров’я, мій хороший!

 И

 - И - и - и! - канючить Вова, -

Не піду в сарай по дрова.

- Це чому ж? Там лад і тиша...

- Там гасає хижа миша!

І

Івась — молодець

Бо він, як і тато,

Працює і в школі,

І вдома багато.

 Й

 Дядько Йосип каже:

«Йога Всім болячкам засторога.

Глибше дихай! Рівно стій!

Дай усім хворобам бій!»

 

К

Калган, калина і кавун,

Капуста і кульбаби

квітка...

Рослини рідні збережу!

Здоров’я всім

маленьким діткам.

 Л

Літо - сонячна царівна -

Нам дарує ліс чарівний,

Луки квітів барвінкових,

Безліч ласощів казкових!

М

Мама — найкраща людина

у світі.

Знають це всі — і дорослі,

і діти.

Морок не ляже на рідний

поріг,

Мама не пустить, вона — оберіг.

 Н

Ніч — велика чарівниця.

Сон цілющий навіває.

І лиш вранішня зірниця

День наступний сповіщає

«На добраніч!» — кажуть

люди.

І здоров’я з цього буде

 О

Одуд Осип взяв намисто

Та й пішов до окуліста.

Хоче взять за це намисто

Окуляри в окуліста.

 П

Повітря, земля і вода —

це Природа.

Природа — це Я.

І Ти —це Природа.

У Божому світі під сонцем одним

Повинні ми жити у згоді.

Р

Рано - рано - раненько

Вмиюсь росою біленько,

Витрусь рушником гарненьк

Тим, що ненька вишивала,

Щастя й радості бажала.

 С

Синя в світлій кісці стрічка -

Це Світланка, це сестричка.

Від сестрички і від сонця

Світлими стають віконця.

 Т

 Тарас, Тетянка й такса Тіт

Збирають речі в турпохід.

Тетянці торбинку тітка дає.

Все для здоров’я в торбинці тій є.

У

Уляна учора упала.

Уляна учора стогнала.

Узвару Уляні бабуся дала -

Уже не хворіє стрибунка мала.

Узвар допоміг чи бабусина ласка?

Уже здогадався? І скажеш?

Будь ласка!

 Ф

Федір фрукти полюбляє.

Вітаміни споживає.

Федір добре знає:

Фрукти - вітамінові

продукти.

 Х

Хокей — справа мужніх,

Як пісня співа.

Хокей — не для слабих,

І це — не слова.

Отож на воротах

Стоїть не дарма

Хоробрий хлопчина

Хоменко Хома!

Ц

В цирку всі дивують люди:

Цап - циркач — це просто чудо!

Він же — цар балансування!

Що то значить — тренування!

Ч

Чиста спинка, чисті вушка,

Чистотою сяє хрюшка!

Чисті зубки, чистий хвостик,

Така чиста — можна в гості!

 Ш

Шпак шипшину не клює —

Й так здоров’я в нього є.

А цілющий чай з шипшини —

Це здоров’я для людини.

Щ

В Щедрий вечір ми щедрівки

Весело співаєм!

Щастя, радості, здоров’я

Щиро всім бажаєм!

Ь

Колисоньку гойдаючи, дитиноньці співаючи,

Ненька тихенько просить, благає —

Будь здорова, як вода,

А багата, як земля!

 Ю

Юрко з Юстиною для мами

Зварили юшку із в’юнами.

Ну, а Юля із Степаном —

Борщ смачненький із линами.

 Я

 Яскрава фея Букваринка

Діток зібрала під ялинку.

Вони тут всі - від А до Я -

Весела гомінка сім'я


Тема уроку: Навчальний проект з природознавства  «Земля – планета  «Вода»

Мета проекту:

Формувати ключові компетентності: - уміння вчитися:актуалізувати відомості  про океани Землі; сформувати  значення океанів та використання їх багатств людиною; розвивати пізнавальний інтерес до дослідницької роботи, зв’язне мовлення  та вміння логічно міркувати, узгоджено працювати в групах;

-інформаційну: уміння здійснювати пошук інформації; розкрити уявлення про природу як живий організм;

-спілкування державною мовою:вміння правильно  будувати речення, чітко висловлювати свою думку

-загально-культурну та соціальну:вчити бачити красу світу, розвивати вміння безпечно спілкуватися з природою, творити прекрасне;

 акцентувати увагу на  реалізації  наскрізної змістової  лінії  «Громадянська відповідальність»,  що   розкриє суть поняття «відповідальний громадянин»;  

Формувати базові моральні цінності: відповідальність, що відображає відповідальне ставлення до навколишнього світу, ініціативність, яка включає активну життєву позицію, брати учась у дослідницькій і проектній діяльності.

Тип проекту: ґруповий, середньотривалий.
Склад учасників проекту: вчитель,учні, бібліотекар, батьки.
Етапи роботи над проектом:
І. Підготовчий етап.
1. Формулювання теми проекту
2. Визначення мети та завдання проекту.
3. Розподіл дітей на групи.
                                                                                                                                   

                                                                       

 


 

            вчитель       початкових класів

 

docx
Додав(-ла)
Кизима Марія
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Сценарії
НУШ
Додано
11 вересня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку