Урок "Мишкова домашня миша"

Про матеріал
Удосконалювати навички читання мовчки; учити активно думати; створювати умови для розвитку критичного та аналітичного мислення, уваги та спостережливості; спонукати до роздумів над тим, яке значення має для них матеріал тексту; формувати вміння висловлювати оцінні судження вчинків героїв; виховувати позитивні людські якості: порядність по відношенню до інших, потребу у справжній дружбі, бажання бути справжнім другом.
Перегляд файлу

Клас. 3-Г

Тема. «Мишкова домашня миша»

Мета. Удосконалювати навички читання мовчки; учити активно думати; створювати умови для розвитку критичного та аналітичного мислення, уваги та спостережливості;  спонукати до роздумів над тим, яке значення має для них матеріал тексту; формувати вміння висловлювати оцінні судження вчинків героїв; виховувати позитивні людські якості: порядність по відношенню до інших, потребу у справжній дружбі, бажання бути справжнім другом.

Обладнання: презентація, підручник «Літературне читання» 3 клас.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.1. Привітання

Встаньте, діти, всі рівненько

Посміхніться всі гарненько. 

Гостей, що до нас завітали, привітайте,

Всім присутнім здоров’я й добра побажайте.

Доброго дня!

- А тепер пригадайте правила роботи на уроці.

- Сидимо – (учні доповнюють: рівно).

Працюємо – (старанно).

Читаємо – (правильно і виразно).

Відповідаємо – (чітко).

ІІ . Мотивація та повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з новим твором, будемо аналізувати, доводити, обґрунтовувати, працювати в парах та  групах і звичайно знайдемо хвилинку для відпочинку.

- Хочу нагадати: в ході відповідей використовуйте дані вислови.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

1.1.Вправи для вдосконалення навичок читання

а) Мовна розминка.

  Фонетична зарядка.

➢ Сядьте рівно. Спокійно вдихніть повітря через ніс і так само спокійно видихніть через рот. (4 рази)

➢ Вправа «Проколи кульку» : рот закритий, напруженим язиком впирайтесь то в праву, то в ліву щоку.

➢ Вправа «Коник»: присмоктати язик до піднебіння, цокати  голосно і сильно.

➢ Проартикулюйте голосні звуки без голосу.

б)Робота над скоромовкою .

- Прочитайте повільно, потім швидко.

Ой збирала Маргаритка

маргаритки на горі.

Розгубила маргаритки

Маргаритка у дворі.

ІV.Повідомлення теми уроку.

– Ми починаємо з вами новий розділ «Пригоди і фантастика», і сьогодні ми прочитаємо та пропналізуємо з вами уривок з оповідання.

V. Вивчення нового матеріалу

5.1. Бесіда

Відкрийте підручник на сторінці 109

- Прочитайте назву оповідання , яке ми сьогодні будемо читати? ( Мишкова домашня миша)

- Про кого ця казка?

5.2 Словникова робота.

- Спочатку ми навчимося правильно вживати слова, які зустрінуться у тексті. Читання луною слів, записаних на дошці:

ПластмАсових, уповІльньюючи, обстЕживши, нетерплЯчого

Потяг, залізниця, локомотив, машиніст, провідник, стрілочник, вокзал, колія, шлагбаум, вагон, рейки

- Прочитайте найкоротше слово.

- Прочитайте найдовше слово.

5.3. Читання оповідання вчителем.

-   Послухайте оповідання «Мишкова домашня миша» і скажіть, які почуття вас охопили ?

(Вчитель читає)

Михайлик бавився іграшковою залізницею у своїй кімнаті. Потяг біг колією, зупинявся перед шлагбаумами, вагони переходили з рейок на рейки... Аж раптом під столом у кутку кімнати хтось перелякано запищав!

Хлопчик теж неабияк настрашився з несподіванки - але потім побачив маленьку сіру Мишку. Потяг щойно зробив крутий поворот перед самісіньким її носом, мало не зачепивши, і вже мчав у зворотному напрямку - чух-чух-чух-чух!

- Ф-фу! Як ти мене налякав! - невідомо кому дорікнула Миша, прийшовши до тями. - Вибираєшся, бач, на поверхню - а на тебе мчить локомотив! Збожеволіти можна! А це, бач, іграшкова залізниця... Яке щастя!.. Мені завжди щастить! Твоя кімната?

Чорненькі оченята на Михайлика блим-блим! Гостя трималася так, ніби вони з хлопчиком -давні приятелі.

-    Моя. А ти звідки тут узялася?

-    З нірки. Онде, бач - прогризла, - Мишка показала хвостиком на отвір під стіною. - Обрала твою кімнату, бо звідси чути музику. Майже щовечора. А я музику люблю... Особливо рок. Я - Миша-композитор.

Михайликові досі не випадало зустрічати мишей-композиторів. І мишей, які б розмовляли - теж. Та й загалом жодних мишей він дотепер не знав.

Сіренька гостя хутко обнюхала вокзал, побудований із пластмасових кубиків, раз у раз позираючи на потяг. Михайли« потягнувся до пульта - і вагончики, уповільнюючи, рух зупинилися...

Пухкенька гостя була напрочуд рухлива. Обстеживши всі куточки кімнати, вона стрімко видряпалась на стіну з кубиків.

- Хіба серед мишей є композитори?! - наважився запитати Михайлик, спостерігаючи за Мишею.

- Звісно, є. - відповіла вона.

- То наспівай щось зі своєї музики.

Миша озвалася миттєво, ніби була готова до такої пропозиції. Лише набрала повні груди повітря:

- Тум! Ту-дум! Ту-дум! Тум-тум! Тр-р-р-ча-ча! Тр-р-р-ча- ча! Тс-с-с. Там-там!..

Перевела дух.

- Узагалі, я голосу не маю. Але слух у мене є. І талант є. Я складаю музику, запам'ятовую її й тримаю у голові. Ось де вона вся, - миша постукала хвостиком собі по лобі. - Всі три пісні.

- Я теж люблю музику, - сказав хлопчик. - Он вона, у комп'ютері...

Миша дивилася на хлопчика уважними оченятами-гудзиками.

- Як тебе звуть?

- Михайлик.

- Тобі ім'я Мишко більше пасує. Сам тут живеш, Мишку?

- З татом і мамою.

- А як вони до мишок ставляться?

- Ну-у... Якщо мама ввійде, тобі краще не показуватися їй на очі.

Відповідь Миші не сподобалася.

- Як можна не любити того, кого ще не знаєш? - здивувалася вона й зникла в Михайликовому капці. Лише хвостик залишився на поверхні.

- 3атишно у вас. Мені подобається, - гостя визирнула з капця, зручно влаштувавшись у ньому, немов у гніздечку. - А що це в тебе на столі? Яблуко?

- Недогризок.

- Зернятка залишилися? Обожнюю недогризки яблук із зернятками. Давай-но сюди!

І, не припиняючи базікати, Миша захрумтіла качанчиком. Напрочуд балакуча миша.

- Буду до тебе заходити, гаразд? Не бійся, мамі на очі не показуватимуся. Миша приходитиме в гості до Мишка! Миша та Мишко! Звучить? Коли в мене буде своя рок-група, я придумаю їй красиву назву. А собі - гарне сценічне ім'я. У відомих артистів має бути гучне ім'я. Ти вже обідав?

- Борщ їв після школи, - Михайлик зніяковів від того, що не здогадався запропонувати Миші якогось гостинця. - Їстимеш борщ?.. Я принесу.

- Краще все окремо й сире: капусту, моркву, картоплю... У мене вдома, в моїй хатці. - Миша знову показала хвостиком у бік нірки, - зосталося тільки трохи вівса. Їсти, правду кажучи, хочу.

- Я миттю! - і хлопчик побіг на кухню.

Коли повернувся з морквиною та картоплиною. Миша вже чекала, сидячи на кубику. Її шия була оповита серветкою - носовою хустинкою, що вона знайшла на підлозі. На мордочці застиг вираз нетерплячого очікування, а лапка відбивала швидкий ритм.

- Чух-чух-чух-чух-чух, - заспівала вона і двічі щосили вдарила по кубику: - Там-там! Це буде «Пісенька веселого паровозика, який не хотів налякати Мишу». Отут усе поклади. Дякую. Яке щастя!

Сіренькій гості подобався Михайлик, його кімната, нова пісенька та обід, до якого вона й узялася з апетитом.

...А згодом вони бавилися залізницею. Миша була начальником вокзалу. Мишко - машиністом. Відтак Миша була начальником потягу. Мишко - провідником. Потім Миша оголосила себе начальником переїзду, а Мишка - стрілочником. Та в розпал гри у передпокої почулися мамині кроки, і не встиг Михайлик оком змигнути, як Мишу наче вітром здуло.

- Годі вже бавитися, - сказала мама, прочинивши двері. - Час робити уроки. Складай, Михайлику, іграшки.

І він одразу взявся до роботи. Мама з подивом спостерігала, як син слухняно прибирає розкидані забавки. Але не завважила, як під столом він затулив капцем дірку в підлозі - щоб ніхто не побачив входу в мишачу нірку

 

- Які ж почуття вас охопили? (обурення, жаль, сум, смуток, тривога)

- А чи хотіли б ви брати участь у подіях зображених у тексті?

5.4. Хорове читання

- Отже, діти, а зараз ми всі прочитаємо цю казку напівголосно, отже, починаємо…

 

- Чи сподобалася вам казка?

- Хто із героїв сподобався?

- Хто не сподобався?

5.5  Читання ланцюжком

Отже, зараз ви повинні прочитати казку. Кожен по 1 - 2 реченню, передаючи естафету читання сусідові.

 

-Хто є головними героями в оповіданні?

-Про що мріяла мишка?

 

5.6 Вибіркове читання

-Прочитайте що сказала Миша коли вперше побачила Михайлика

-Що Михайлик дав поїсти Миші? Прочитайте

-Хто був начальником вокзалу, а хто - машиністом? Зачитайте

 

 

 

5.7 Читання в особах.

- Назвіть дійових осіб казки?(Мишка і Михайлик)

- З якою інтонацією будемо читати слова Мишки?

-Діти, зараз уявіть себе акторами. Прочитаємо оповідання в особах.

( діти читають оповідання в особах)

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу

6.1 Перевірка первинного сприймання. Тестування

1.Хто є головними героями в тексті?

а)іграшки

б)Мама і тато

в)хлопець і мишка

2. Чому злякалася мишка?

а)Швидкий локомотив

б)Швидке таксі

в)Великий хлопець

3. Про що мріяла мишка?

а)Про їжу

б)Про рок-групу

в)Про локомотив

4. Що полюбляла їсти гостя?

а)Варені овочі

б)Сирі овочі

в)Борщ

5.Чому Мишкові стало соромно?

а)Не прибрав в кімнаті

б)З‘їв все яблуко

в)Не пригостив мишку

6.Куди заховалася мишка після приходу мами?

а)В нірку

б)В лодоні хлопцю

в)Під ліжко

7.Що сказала мама хлопцю зайшовши в кімнату?

а)Прибрати і помити підлогу

б)Прибрати і виконати уроки

в)Піти в магазин

 

6.2 Фізкультхивилинка

https://youtu.be/foFUavVgKg4

 

6.3 Встанови послідовність

-Ваша задача встановити відповідність фразеологізмів з тим, що вони означають.

 

1)затамувати подих - а) постійно пам‘ятати

2)тримати в голові - б) зникнути

3)прийти до тями - в) тихо дихати, щоб зробитися непомітним

4)вітром здути - г) заспокоїтися після хвилювання

 

6.4 Встанови послідовність

- Ф-фу! Як ти мене налякав! (1)

Миша озвалася миттєво, ніби була готова до такої пропозиції.(4)

Михайликові досі не випадало зустрічати мишей-композиторів. І мишей, які б розмовляли - теж. (3)

Коли повернувся з морквиною та картоплиною. Миша вже чекала, сидячи на кубику. (5)

Годі вже бавитися, - сказала мама, прочинивши двері. - Час робити уроки. Складай, Михайлику, іграшки.(6)

Гостя трималася так, ніби вони з хлопчиком -давні приятел (2)

 

6.5 Загадка

-Складіть слово з перших букв зображених об‘єктів. Скільки разів ужито слово-відгадку в тексті?

 

 

 

VII. Підсумок уроку

7.1 Вправа «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці ми прочитали оповідання …

Головних героїв звали …

Оповідання вчить …

 

Домашне завдання

-          Ваше завдання це прочитати цей твір самостійно вдома та вміти переказувати(с.109-112, вміти переказувати)

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку