Розробка уроку для першого класу за новою програмою з використанням вимог НУШ та використанням інформаційно-комп'ютерних технологій.
Урок музичного мистецтва
в 1 класі
Тема уроку: «Мистецька подорож»
Підготувала
Вчитель музичного мистецтва
Ващенко Р.М.
2018
Тема: Мистецька подорож.
Мета:
Музичний матеріал: Микола Лисенко, пісня Кози, пісня Лисички, пісня Рака з опери «Коза-дереза».
Елемент інтеграції: м/ф «Коза-дереза».
Основні поняття: «музична казка»,опера,хор,соліст.
Тип уроку: урок-подорож.
Обладнання: музичний інструмент, ІКТ, ілюстрації до музичних творів, відео,портрет композитора М. Лисенка.
Хід уроку
1. Вхід учнів до класу під муз. супровід «Чух-Чух-Чух» (дод.1).
2. Організаційний момент.
2.1. Перевірка готовності класу до уроку.
2.2. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель. Дорогі діти, ось ви знову у музичній залі, ви в світі музики, фантазій, пісень.
Девіз нашого уроку: «Добрим,щирим,працелюбним будь. І вирушай з мистецтвом в добру путь».
Погляньте діти на дошку, Хто це? (Перевертаю потяг)Так, це потяг. Сьогодні ми разом з ним, вирушимо у мистецьку подорож. Але що це з ним трапилося? Де поділися вагончики? Треба їх терміново відшукати! Допоможете мені?
Діти, хочу звернути вашу увагу ще на те, що сьогодні на уроці присутні герої із казок . Які також нам будуть допомогати.
Тому сядьте всі рівненько, ніжки поставте разом, ручки покладіть на коліна та привітаймося.
2.3.Музичне вітання.
Урок музики почався, кожен з нас приготувався.
Ми готові вже співати, грати й навіть танцювати(дод.2).
3. Оголошення теми та завдань уроку.
Сьогодні на уроці діти, ми ознайомимося з дововижним містом. Його мешканці не розмовляють, а співають. Усі свої почуття та думки вони передають через спів. Переглянемо відео музичної казки, продемонструємо хоровий та сольний спів. А також відшукаємо вагончики для нашого потягу. Тож рушаймо!(Підготовка зайчика)
4.Актуалізація опорних знань. Повторення набутих знань.
4.1. Вправа «Мікрофон».
Діти,гляньте зайчик знайшов наш перший вагон. І в нього для нас завдання.
Зайчик. Діти, дайте правильні відповіді на запитання:
Супер! Я пишаюся тим, як ви працюєте.
4.2. Вправа «Продовж речення».
Зайчик. А тепер виконаємо вправу, в якій потрібно продовжити речення. Музичні звуки бувають:
Гарна робота,я знав ,що ви зможете це зробити.
Вчитель. Ми дуже вдячні зайчику за знайдений перший вагончик.(Вішаю перший вагончик)
5. Вивчення нового матеріалу. Опера, хор, соліст.
Діти, підніміть руки, хто з вас любить казки? Так, казки люблять усі. Розкрию вам таємницю - і навіть дорослі. Казку любимо слухати, дивитися, читати.
Пропоную вашій увазі переглянути відео музичної казки, де головною героїнею є неслухняна й вередлива коза. Упізнали казку?
Перегляд музичної казки «Коза-Дереза»(дод.3)
Композитори також люблять казки, тому пишуть багато музики до них — так і виникають чудові музичні вистави, які називають – оперою. Опера – це музична вистава, в якій усі герої розмовляють співаючи. Якщо співає один актор-виконавець, то він – соліст. А коли багато виконавців одночасно, то перед ними – ХОР. Першу дитячу оперу,не тільки в Україні, а й у всьому світі, написав відомий укр. композитор Микола Віталійович Лисенко. Свої опери він писав для своїх дітей,яких він дуже любив. Основою дитячої опери «Коза-Дереза» є укр. народна казка «Коза-Дереза».
6. Фізкультхвилинка. «Якщо ти щасливий»(дод.4).
Бачу по вашим оченятам, що ви трошки притомилися. Тому пропоную відпочити та виконаити фізкультхвилинку.
7.Вокально-хорова робота. Пісня Лисички з опери М.Лисенка «Коза-Дереза».
Поки ми з вами відпочивали, наші казкові герої працювали. І ось Лисичка відшукала наш другий вагончик для нашого потяга. Та приготувала цікаві завдання.
Лисичка. Любі дітки, прослухайте пісню, розучіть, виконайте хором та соло.
Вчитель. Дякуємо Лисичці за таке цікаве завдання та за знайдений вагончик. Не будемо гаяти часу,швиденько його виконаємо.(чіпляю другий вагончик)
Але спочатку потрібно розспіватися. Приготуйтеся до співу, сядьте рівненько, вирівняйте спинки, ніжки поставте разом.
7.1. Розспівування.
7.2. Слухання пісні.
Діти, уважно прослухайте пісню та впізнайте її героя ? Молодці, спочатку ознайомимося з словами пісні чітко промовляючи слова.
7.3. Гра «Луна».
Спочатку слова промовлятиму я, а ви за мною повторюватимете(вчитель промовляє слова, учні вторять. Звертається увага на чітку декламацію).
Яка за характером Лисичка?
А тепер спробуємо поєднати слова з мелодією. Заспіваємо разом, тобто хором.
7.4.Виконання пісні Лисички усім класом(хором).
Прекрасно. Мені приємно слухати вас.
А тепер заспіваємо соло – це коли пісня виконується одним виконавцем. Його ще називають солістом. Хто хоче побути солісом та виконати пісню Лисичка?
7.5. Виконання пісні Лисички соло.
Здорово! Чудовий спів.
8. Музично-ритмічна гра з цеглинками «Лего». Робота в групах.
Йшов Вовк до нас в гості і раптом по дорозі побачив наш трейтій вагончик. Але він прийшов не сам, а з цікавими завданнями.
Вовк. Діти виконайте музично – ритмічну гру за допомогою цеглинок «Лего».
Вчитель. Дякуємо Вовчику за прекрасне завдання та за трейтій вагончик для нашого потягу. (чіпляю третій вагончик)
Спочатку діти прослухайте як я простукаю, а потім простукає кожна лавочка по черзі.
Візьміть до рук цеглинки перша лавочка та спробуємо простукати.
Візьміть до рук цеглинки друга лавочка та спробуємо простукати.
Візьміть до рук цеглинки третя лавочка та спробуємо простукати.
Так тримати,розумники!
А тепер спробуємо під музичний супровід. Будьте уважними та слухайте музику.
Діти, ви прекрасно впоралися із завданнями. Подивіться на екран. Та це ж наш потяг. Він щасливий та дякує вам за те що ви відшукали разом з казковими героями вагончики. Давайте разом з ним проспіваємо його пісеньку.
9. Художній спів пісні «Я мандрую по землі».
10. Підсумок уроку.
10.1.Рефлексія.
Вчитель. Діти, у нашого музичного потяга є до вас питання, давайте його вислухаємо.
Потяг.
Дякую діти, до нових зустрічей.
Діти, дякую за урок. Ми не прощаємося, а кажемо: «Допобачення».
10.2. Музичне прощання.
10.3. Вихід дітей з музичної зали під музичний супровід.
Додатки
https://www.youtube.com/watch?v=Gkzi_kAe6a4
http://melod.us/?-5bf2e8964810f
https://www.youtube.com/watch?v=6ubLPi7ZdHE
https://www.youtube.com/watch?v=BMIGSX8wqQ8