Урок "Мистецтво та здоров’я (продовження) Краєвиди України. Горизонт: високий або низький. Поняття: колаж, фотоколаж. ХТД: створення колажу «Україна в моєму серці»."

Про матеріал
Зміст уроку розкриває поняття колаж, знайомить з видами колажу (фото колаж, бріколаж), з поняттям високий/низький горизонт. Матеріали інтегровані з громадянською галуззю (ЗЛ «Ми – громадяни України», «Моя культурна спадщина»,) з соціальною та здоров’язбережувальною галуззю (ЗЛ «Здоров’я»), з інформатичною галуззю (ЗЛ «Моя цифрова творчість», «Комунікація та співпраця»).
Перегляд файлу

Тема: Мистецтво та здоров’я (продовження)

Краєвиди України. Горизонт: високий або низький.

Поняття: колаж, фотоколаж. ХТД: створення колажу «Україна в моєму серці».

Мета:  розкрити поняття колаж, ознайомити з видами колажу (фото колаж, бріколаж), з поняттям високий/низький горизонт; розвивати просторове мислення, уміння виявляти зв’язки мистецтва з природою та соціокультурним середовищем, творчий самовияв через мистецтво, виявляти позитивний вплив мистецтва, творчості на здоров’я людини; формувати уміння презентувати власну творчість; плекати пошану до національної спадщини, державних символів, країни.

 

Інтеграція: з громадянською галуззю (ЗЛ «Ми – громадяни України», «Моя культурна спадщина»,) з соціальною та здоров’язбережувальною галуззю (ЗЛ «Здоров’я»), з інформатичною галуззю (ЗЛ «Моя цифрова творчість», «Комунікація та співпраця»).

 

Обладнання: мультимедійна презентація, карта України, ножиці, клей, наліпки, фломастери, комп’ютер, фотографії з краєвидами України, світлини для рефлексії «На що схожий мій настрій».

 

ХІД УРОКУ

І. ОК

Звучить Гімн України.

  • Яка пісня пролунала?
  • Чому Гімн виконується стоячи?
  • Які державні символи ви знаєте? (Гімн, Герб, Прапор).
  • Які почуття викликає у вас Гімн України?
  • Як впливають на здоров’я людини почуття гордості, єдності, братньої дружньої підтримки?
  • Що ще позитивно впливає на здоров’я людини? Пригадайте з минулих уроків мистецтва (розфарбовки-антистрес, споглядання петриківського розпису, виконання танців, пісень, слухання музики).
  • Чи знадобились вам картинки-антистрес? Хтось уже розфарбував їх?

Психоемоційний настрій на урок.

Турбуючись про своє здоров’я, давайте створювати один одному гарний настрій, адже він теж є складовою здоров’я людини.

Вправа «Квітка настрою». Побажаємо один одному щось приємне, чого ви очікуєте від уроку (я бажаю тобі, щоб урок був …). Хочу вам подарувати світлини різних куточків нашої країни, щоб протягом уроку вони дарували вам гарний настрій (світлини с.26 та деякі учні отримують фото Асканії-Нової).

Прошу підійти до мене за світлинами, але не поспішайте одразу повертатись до своїх місць.  Розгляньте фото на світлинах і займіть місця відповідно до цих фото.

У когось лишились інші світлини. Що на них? Асканія-Нова. Вас прошу зайняти місця за комп’ютером, для вас сьогодні - особливе завдання.

 

ІІ. Мотивація до уроку.

Що ж іще нам дарує позитивні емоції? (відповіді).

Природа! Природа – досконалий митець! Природа України безмежно багата! Барвик з Лясолькою та Мед-Артом у своїх мандрах Україною зібрали колекцію світлин приголомшливих краєвидів і створили фотоколаж. Розгляньмо його у підручнику на с.26!

Чи знайомі вам ці краєвиди? Чи знаєте у яких куточках України вони розташовані? Відповіді дітей.

Позначимо на карті України, де знаходяться ці місця.

Мукачівській замок (замок Паланок) – м. Мукачево (Закарпаття)

За однією з версій, назва міста походить від праслов'янськогослова мука́, тобто «борошно», бо на річці Латориці стояв водяний млин, на якому перемелювали зерно і торгували мукою (борошном)

О.Синевир – найбільше озеро Карпат (Закарпаття), (національний заповідник)

Ластівчине гніздо – Крим, м. Ялта (Південь)

Музей «Писанка» - м. Коломия Івано-Франківська обл. (національний музей, єдиний у світі музей писанки, писанка 13,5 м заввишки).

Парк «Софіївка» - м. Умань (національний дендрологічний парк)

Софія Київська – м. Київ (національний заповідник).

А чим славиться наша місцевість? (Біосферний заповідник Асканія-Нова, 1 з семи чудес України, степова перлина)

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Можливо хтось уже здогадався, яка тема нашого уроку?
  • Так, тема уроку «Колаж» і продовжимо розмову про вплив мистецтва на здоров’я. Спробуємо створити колаж у групах.

 

ІV. Сприйняття та аналіз матеріалу.

  • Чи можете ви мені сказати, що таке колаж?
  • Перевіримо наші припущення у підручнику на с.26.
  • Які ж бувають колажі?
  • Якщо колаж зроблено з фотографій, як він називається?
  • Також існує таке поняття як бріколаж. Як ви думаєте, що це?
  • До бріколажу зараховуються такі види ручної роботи, як в'язання, вишивання, плетіння, різьблення, карбування, художнє лиття, ковальство і т. д. Бріколажем може бути нова річ, конструкція, іграшка, ідея, техніка творчості, навіть цілий напрям мистецтва. Бріколажем є кулінарна справа, оскільки з кількох різних продуктів створюються оригінальні страви.
  • Отже, нові слова на сьогоднішньому тижні: колаж, фотоколаж, бріколаж (стіна слів).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Ще раз розглянемо краєвиди, проаналізуємо та передамо їх зміст рухами.

  • Лінія горизонту в пейзажі розміщується на рівні очей. Залежно від цього можна визначити, з якого місця ти спостерігаєш – з висоти чи знизу. Спробуймо проаналізувати фото у русі. Встали.

Мукачівський замок: покажіть лінію горизонту, як розташовані будівлі замку – піднімається все вище й вище (руки переставляють вгору).

О. Синевир – лінія горизонту, рівне плесо озера і стіна з високих хвойних дерев (на носки, руки вгору - ялинкою).

Ластівчине гніздо – горизонт далекий і низький, ця світлина зроблена згори, вдалині – гори, навкруги - бурхливе Чорне море катиться своїми хвилями.

Музей «Писанка» - найбільша писанка у світі, покажіть якої вона форми та якого розміру.

Парк «Софіївка» - знято згори, горизонт низький, праворуч вгорі – фонтан.

Софія Київська – поверх за поверхом піднімається в небо, її бані яскраво виблискують золотом на сонці (переставляють руки вгору).

 

V. Практична робота

Завдання: використовуючи світлини, створіть різні за формою колажі.

Щоб створити фотоколаж, потрібно скласти композицію з кількох світлин на аркуші паперу, наклеїти їх. За потреби оформити виріб у рамочку, додати назву.

 

Для дітей, яким дістались світлини Асканії-Нова, завдання: створити фотоколаж за допомогою комп’ютерних програм, які ви вивчали на уроці інформатики.

Після завершення роботи має бути презентація ваших колажів.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Перлина Україна).

Ось і закінчили ви свої творчі роботи. Вони надзвичайні! Перед їх презентацією хочеться зробити вступ. Прошу вас встати і разом із дівчатами виконати вправи.

 

VІ. Підсумки.

  1. Презентація робіт.
  2. Який вид творчої роботи ви сьогодні опанували? (фотоколаж)

Що таке колаж? Які види колажу ви знаєте?

  1. Рефлексія. Прошу розповісти, який настрій принесла вам робота на уроці, але без слів. Прищіпками позначте, на який краєвид схожий ваш настрій у кінці уроку. Отже, сьогодні ви опанували ще один вид творчої роботи, яка, у разі потреби, допоможе вам зняти психоемоційну напругу, поліпшити настрій – це колаж. Користуйтесь на здоров’я!
docx
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
1012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку