Урок "Панно орігамі до 8 Березня"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку на тему "Панно орігамі до 8 Березня" Поетапне виконання роботи з фото.
Перегляд файлу

Урок трудового навчання (4 клас)

 

Дата проведення:

Тема уроку: Панно орігамі до 8 Березня

Мета уроку: навчальна: вдосконалювати учнівські навички в роботі з кольоровим папером; моделювання форми, навчити виготовляти виріб об'ємної форми з паперу та картону в техніці ори гамі, навчати читати  креслення, дотримуватись  правил  складання;

виховна:    виховувати любов до свята яке наближається, любов до праці, виховання  в  учнів  ціннісного  ставлення  до  себе  як  до  суб’єкта предметно-перетворювальної  діяльності; 

розвиваюча: розвивати творчі здібності і мислення на уроках трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі, художній смак, творчу уяву, моторику пальців;

Тип уроку: засвоення умінь і навичок.

Техніка виконання: паперопластика.

Обладнання: Для вчителя: роботи для прикладу, схеми.

Для учнів: кольровий папір 10:10 см, кожиці, клей.

 

План уроку:

  1.   Організаційний момент                                                     2хв.
  2. Повідомлення теми та мети уроку                                   3хв.
  3. Актуалізація опорних знань, умінь                                  5хв.

     4.  Пояснення нового матеріалу                                             9хв.

     5.  Фізкультхвилинка                                                               3хв.

     6.  Практична діяльність учнів                                               20хв.

     7.  Підсумок уроку                                                                   3хв. 

 

Хід уроку

 

І.  Організаційний момент

Вітання з учнями. Перевірка присутніх, підготовка робочих місць.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Вступне слово вчителя:

Сьогоднішній  урок – це  урок  про  давнє  японське  мистецтво,  про  особливе  мистецтво,  яке, долаючи  кордони  прийшло  до  нас. Наш  урок  сьогодні  про  орігамі.  На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися робити метеликів. З плоского аркушу паперу робити об’ємні фігури. На уроці ми продовжимо працювати з папером, повторимо правила згинання та складання паперу.

 

                                    Кросворд

1.  Почуття,  яке  переповнює  людину,  при   досягненні  мети.

( Задоволення ).

2.  Наслідок  виконання  дії. ( Результат)

3.  Кінцевий  результат  роботи. ( Виріб )

4.  Людина,  яка  займається  мистецтвом  орігамі. ( Орігаміст )

5.  Риса  характеру,  що  необхідна  при  виконанні  виробів  у техніці          

орігамі. ( Акуратність )

6.  Цю  властивість  людського  організму  розвиває  мистецтво   орігамі.  

(Окомір)

7. Країна,  де  зародилось  мистецтво  орігамі.

 (Японія ).

                                                         

 

з

а

д

о

в

о

л

е

н

н

я

 

 

р

е

з

у

л

ь

т

а

т

в

и

р

і

 

о

р

і

г

а

м

і

с

т

 

а

к

у

р

а

т

н

і

с

т

ь

 

о

к

о

м

і

р

 

я

п

о

н

і

я

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань, умінь.

Пропоную  вам  у  цікавий  спосіб  перевірити  свої  знання.У  кожного  з  вас  є  листок  із  запитаннями і таблицею. Потрібно  дати  відповіді  на  запитання  і  результати  записати  в  таблицю,  в  якій  кожна  відповідь  буде  співвідноситись  з  буквою.  Давши  правильні  відповіді,  ви  легко  зможете  прочитати  зашифрований  вислів,  який  і  буде  ключем  до  прочитання  вірша.

 

Таблиця  з  тестовими  завданнями  для  перевірки  рівня  засвоєння  матеріалу.

    1.   Що  таке  орігамі ?

             а)  вид  вільної  боротьби;

             б)  мистецтво  складання  моделей  з  паперу;

             в)  марка  автомобіля;

    2.   Де  вперше  виникло  орігамі ?

             а)  в  Японії;

             б)  в  Давній  Японії;

             в)  в  Китаї;

    3.   Як  називаються  ті  люди,  які  займаються    мистецтвом  орігамі ?

             а)  орігамісти;

             б)  орігани;

             в)  орігами;

   4.    В  якому  місті  стався  вибух  ядерної  бомби ?

а)  Пекін;

             б)  Хіросіма;

в)  Улан-Батор;

   5.     В  чию честь  збудований  пам’ятник  в  місті, де  сталася трагедія?

        а)  журавлика;

        б)  Садако  Сасакі;

           в)  всіх  загиблих  від  взриву атомної  бомби   людей;

6. Чому  саме  журавликів  робила  Садако  Сасакі ?

  а)  їй  подобалась  ця  фігурка;

  б)  це  символ  здійснення  мрій;

            в)  вона  хотіла  залишити  комусь  на  згадку;

7. Скількох  журавликів встигла  зробити  дівчинка?

        а)   644;

        б)   1000;

        в)    999;

8. Коли  сталася  трагедія ?

        а)   1945 р.;

        б)   1955 р.;

        в)   1941 р.;

9. Як  називалася  хвороба,  яка  стала  причиною  смерті ?

        а)  аритмія;

        б)  лейкемія;

        в)  пневмонія;

10. Скількох  журавликів  за  легендою  потрібно  було  зробити, щоб  здійснилася  мрія ?

        а)  1;

        б)  1000;

        в)  1000000.

(Правильна  відповідь:  це - орігамі).

 (Після  виконання  учнями  тестового завдання,  збираю картки. Прочитавши  вислови, які   учні  зуміли  написати,  можу  швидко  зробити  висновок про  рівень  засвоєння  учнями  матеріалу).                                                                                                            

 

 

ІV. Пояснення нового матеріалу.

  Мистецтво  створення  паперових  моделей  нараховує  понад  2000  років  і  його  історія  повна  яскравих  сторінок.  Мова  йде  про  орігамі.

   Орігаміце  японське  мистецтво  складання  моделей  з  паперу.  Свою  назву  воно  отримало  від  японських  слів  «орі»  - складати,  «гамі» - папір.

   Це  мистецтво  не  знає  кордонів  і  доступне  людям  будь-якого  віку – і дорослим,  і  малим.  В  давні  часи  орігамі  було  не  лише  мистецтвом,  а  ще  й  наукою,  яка  навчала  точності  і  терпіння. 

   Тоді  були  популярними  записки,  складені  у  формі  метелика,  журавля,  квіти  були  символом  дружби  і  доброго  побажання  для коханої  людини..

   На  Заході  до  нього  довгий  час  ставились  як  до  дитячої  забави  і  не  визнавали  його  мистецтвом.  Багато  поколінь  хлопчиків  і  дівчаток  в  Європі  і  Америці  складали  в  дитинстві  паперових  пташок,  жабок,  що  скачуть,  а  також  ліхтарики,  кораблики.                                         

  Лише  після  немалого  проміжку  часу  нарешті світ  побачив  в  орігамі  те  мистецтво, котре  розвиває  творчість  та  інтелектуальні  здібності  людини.

 ( Демонстрація ілюстрацій  із  зображенням  виробів)

Отже,  ви  вже  зрозуміли  про  що  йде  мова.

Чи  доводилось  вам  коли-небудь  спробувати  створити  щось  у  цій  техніці,  техніці  орігамі?

( Кораблики,  літачки,  тюльпани,  коробочки,  пілотки.)

Так,  дійсно,  ми  з  дитинства  знайомі  з  такими  фігурками,  але  не  знали,  що  це  мистецтво.

   А  тепер  пропоную  вашій  увазі  готові  вироби.

   ( Демонстрація  готових  виробів)

   Розглядаючи  ці  витвори  мистецтва,  можна  подумати,  що  це  не  людські  руки  створили  їх, або це  витвори  рук  людей  з неймовірним  талантом,  але  не  варто  робити  поспішний  висновок.  Все  у  ваших  руках.  Головне  бути  уважним,  зібраним,  наполегливим.  Вірити  у  свої  сили.

Чи  сподобались  вам  моделі  орігамі?

Котра  з  них  найбільше  припала  до  душі?

Згодна.  Всі  вони  чудові.  Але  головне  те,  що  для   їх  виготовлення потрібно  докласти  чимало  зусиль.  Потрібні  неабиякі  навики  у  техніці, аби  вдалось  зробити  ці  фігурки.

   -   Ми  з  вами  сьогодні  спробуємо  себе  у ролі  орігамістів.

  Так,  роль  складна,  але:

 починаючи  складання  будь-якої  моделі,  дотримуйтесь  одного  золотого  правила – завжди  дивіться  не  тільки  на  ту  операцію,  яка  вам  зараз  потрібна,  але  й  на  2-3 кроки  вперед,  щоб  уявити  кінцевий  результат  всієї  роботи.  Можна  навіть  спочатку  подивитись  на  кінцеві  операції,  щоб  уявити,  якою  має  бути  модель. Крім цього,  бажання  зробити  точно  таку  ж,  надасть  вам  сили  і  азарту. І  взагалі,  ніколи  не  втрачайте  надію,  займаючись  орігамі.  Якщо  не  вийде  зараз,  спробуйте  ще і  ще  раз – до  тих  пір,  поки  не  отримаєте  бажаного  результату!

 

V. Фізкультхвилинка

 

Раз, два! Час вставати, встати і вийти з-за парт

Будемо відпочивати.

Три, чотири! Присідаймо, присідання

Швидко втому проганяймо.

П'ять, шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись. нахиляння тулуба вперед-назад,вправо-вліво

Зайчик сонячний до нас стрибки на місці

Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім, вісім! Час настав

Повернутися до справ.

 

 

 VІ.  Практична діяльність учнів.

Прості метелики

1.Сьогодні ми будемо робити прекрасного метелика в техніці орігамі яку вигадала Акіра Йошизава.

Привет всем*))))

Сегодня мы будем делать прекрасную бабочку по технике оригами которую предумала Акира Йошизава фото 1

2.Нам знадобиться : папір ( можна взяти будь-який) і клей.

Привет всем*))))

Сегодня мы будем делать прекрасную бабочку по технике оригами которую предумала Акира Йошизава фото 2

 

3. Складаємо базову форму " подвійний трикутник "

Привет всем*))))

Сегодня мы будем делать прекрасную бабочку по технике оригами которую предумала Акира Йошизава фото 3

 

4. Два верхніх кути складаємо до центру.

Привет всем*))))

Сегодня мы будем делать прекрасную бабочку по технике оригами которую предумала Акира Йошизава фото 4

 

5. Заготовку перевертаємо, розгортаємо на 180 градусів, так, щоб її центральний кут дивився на нас, і піднімаємо цей кут. Але не до краю паперу , а трохи вище , так , щоб кінчик центрального куточка виступав над краєм на 3-4 мм. Тут фігурка стає злегка об'ємною, тому щільно притискати її до поверхні не треба , тільки кінчик куточка.

Привет всем*))))

Сегодня мы будем делать прекрасную бабочку по технике оригами которую предумала Акира Йошизава фото 5

6. Ось як у нас повинно вийти, основний куточок загортаємо за верхню лінію і загинаємо зі зворотного боку, перевертаємо.

Привет всем*))))

Сегодня мы будем делать прекрасную бабочку по технике оригами которую предумала Акира Йошизава фото 6

7. Завернутий куточок виходить дуже маленьким , то можна зафіксувати його степлером або крапелькою ПВА. Тепер беремо і згинаємо метелика по вертикалі, тримаючи її за "тулуб".

Привет всем*))))

Сегодня мы будем делать прекрасную бабочку по технике оригами которую предумала Акира Йошизава фото 7

8. Ось такий прекрасний метелик у нас вийшов. Його можна в кінці розфарбувати.

Привет всем*))))

Сегодня мы будем делать прекрасную бабочку по технике оригами которую предумала Акира Йошизава фото 8

 

 

VІІ.  Підсумок уроку.

Учитель аналізує та оцінює учнівські роботи, проводить виставка.

Подивіться на наше панно. Ми з вами добре попрацювали. Ви дуже постаралися. У вас вийшли гарні метелики! Молодці!

 

Панно-метеликів до 8 Березня

 

                       

doc
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку