Урок "Мій рідний край"

Про матеріал
Урок познайомить учнів з походженням назв міст і селищ рідного краю та стане у нагоді під час дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Я досліджую світ. 1 клас

Розробник: Косовцева Н.О.,

учитель початкових класів ХГ № 13

Тема. Мій рідний край

 

     Мета. Познайомити з походженням назв міст і селищ рідного краю [2ГІО3-2.3-3]; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання  рідного краю [2ГІО2-3.1-2]; розширювати їх пізнавальний досвід, формувати передумови пошукової діяльності, інтелектуальної ініціативи [1ПРО1.1]; формувати в учнів вміння називати місцевість, у якій проживають, вказувати адресу проживання [1СЗО2.1]; виготовляти виріб із застосуванням відомих  технологічних операцій (використання паперу) [1ТЕО4.1-2]; виховувати інтерес до вивчення природи рідного краю; дбайливе ставлення до неї [1ПРО3.2].

 

Тип уроку: онлайн-урок з використанням програми для проведення відеоконференцій Zoom ( з можливістю демонстрації екрану) https://zoom.us/download

Обладнання: презентація до уроку, мультимедійне обладнання, доступ до мережі інтернет.

Інтернет ресурси: програми для проведення відеоконференцій Zoom ( з можливістю демонстрації екрану) https://zoom.us/download

 

 

Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд 1- 3)

 

 - Доброго дня, діти!

-А хто це до нас у віконечко стукає?

- Журавель.

Облітав журавель

Сто морів, сто земель,

Облітав, обходив,

Крила свої натрудив.

Ми спитали журавля:

— Де найкращая земля?

— Журавель відповідає:

 — Краще нашої -  немає! (“Облітав журавель” П.Воронько)

Він повернувся з теплих країв і сьогодні   разом з нами помандрує стежинками рідного краю.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

  • А що ж таке рідний край?

 

Вправа «Асоціативний кущ» (слайд 4)

 

 

Рідний край

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 -Рідний край – найрідніший та найдорожчий.

Журавлик говорить, що за рідним краєм і в небі сумно.

  • Діти, а які прислів’я про рідний край  знаєте ви?

 

Розсипанка із слів (слайд 5-6)

 

Журавлик склав із букв прислів’я, але, коли ніс, слова розсипалися. Давайте йому допоможемо і із розсипаних слів складемо прислів’я.

 

 

 

 

 

(Усюди добре, а вдома краще.)

-Так і наш журавлик вважає. В теплих краях тепло, багато їжі. Але, як тільки настає весна, повертаються птахи до рідної домівки. Бо в рідному краї найкраще.

 

Фізкультхвилинка

Відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=MQgbFtbWLUs

 

Подорож  містами і розповідь про походження їх назв. (слайд 7-11)

 

Рідний край - це наша ненька Україна. Перед нами карта України. На ній назви численних міст, селищ, річок. Кожна назва має свою історію і своє походження. Деякі назви існують багато років, а деякі – сучасні. Наприклад, засновником  Харкова вважають козака Харка. За іншими переказами, назва міста пов’язана з назвою однойменної річки. Назва Полтави пов’язана з назвою річки Олтави – так раніше називали Ворсклу, - «місто на Олтаві», а Ужгород у Закарпатті – з назвою річки Уж. Багато географічних назв пов’язано з особливостями місцевих  природних умов. Так, назва Буковини походить від густих букових лісів, що ростуть на цій території.

 

Розповідь про свій край(слайд 12-13)

 або відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=9-dTUPFfcZc

 

Наша мала Батьківщина – Харківщина. Вона багата історією,

традиціями, славними іменами, мальовничою землею; відома у всьому світі своїми науковими школами, продукцією промислових підприємств, пам’ятками історії світового рівня.

 

Дослідницький практикум

 

-Дізнайтеся в дорослих, чому саме таку назву має ваше місто чи село, чим воно славиться. Підготуйте про це розповідь.

Журавлик дуже сумує, бо в нього немає друзів. Отож давайте з паперу виготовимо  журавлика.

 

Виготовлення оригамі (слайд 14) або відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=F4ruWMzh2DI

 

Зрадів журавлик, бо стільки нових друзів з’явилося у нього.

Але під час нашої зустрічі з’явилися запитання у нашого друга. Допоможіть йому на них відповісти.

 

Гра  «Чи буває у нашому краї» (слайд 15)

 

Відповідаємо на запитання «Так» чи «Ні»

  • Рідний край – це місце, де ти народився і живеш?
  • Кожна назва має свою історію?
  • Щоб не заблукати, треба знати свою адресу.
  • Свій рідний край треба любити й оберігати.

 

ІІІ. Підсумок уроку (слайд 16-17)

Закінчується наша подорож і щоб повернутися додому нам потрібно написати свою домашню адресу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Молодці! Журавлик дуже задоволений  мандрівкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти разом з дорослими вписують в хмаринки асоціації.

Можна запропонувати доповнити речення

Рідний край – це……

 

 

 

 

 

 

 

 

Можна запропонувати з’єднати лініями частини прислів’їв

1.Рідний край-

2.За своїм краєм

3.Рідна земля-

 

1.мов колиска золота

2.земний рай.

3.серце болить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Можна запропонувати виконати міні-проект, колаж, малюнок.

 

За схемою або відео

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти разом з дорослими заповнюють картку зі своєю домашньою адресою.

 

Список використаних джерел:

  • «Я досліджую світ»: підруч. для 1-го кл. закл. заг. серед.  освіти: у 2-х ч.; ч.2  / Т. Гільберг, С. Тарнавська, О.Гнатюк, Н. Павич. – К. : Генеза, 2018
  • «Я досліджую світ»: зошит: навч. посіб. для 1-го кл. закл. заг. серед.  освіти: у 4-х ч.; ч.4  / Т. Гільберг, С. Тарнавська, Н. Павич. – К. : Генеза, 2018
  • https://www.youtube.com/watch?v=MQgbFtbWLUs
  • https://www.youtube.com/watch?v=9-dTUPFfcZc
  • https://www.youtube.com/watch?v=F4ruWMzh2DI

 

 

docx
Додано
20 січня 2021
Переглядів
1316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку