Я досліджую світ. 1 клас
Розробник: Косовцева Н.О.,
учитель початкових класів ХГ № 13
Тема. Мій рідний край
Мета. Познайомити з походженням назв міст і селищ рідного краю [2ГІО3-2.3-3]; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання рідного краю [2ГІО2-3.1-2]; розширювати їх пізнавальний досвід, формувати передумови пошукової діяльності, інтелектуальної ініціативи [1ПРО1.1]; формувати в учнів вміння називати місцевість, у якій проживають, вказувати адресу проживання [1СЗО2.1]; виготовляти виріб із застосуванням відомих технологічних операцій (використання паперу) [1ТЕО4.1-2]; виховувати інтерес до вивчення природи рідного краю; дбайливе ставлення до неї [1ПРО3.2].
Тип уроку: онлайн-урок з використанням програми для проведення відеоконференцій Zoom ( з можливістю демонстрації екрану) https://zoom.us/download
Обладнання: презентація до уроку, мультимедійне обладнання, доступ до мережі інтернет.
Інтернет ресурси: програми для проведення відеоконференцій Zoom ( з можливістю демонстрації екрану) https://zoom.us/download
Хід уроку І. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд 1- 3)
- Доброго дня, діти! -А хто це до нас у віконечко стукає? - Журавель. Облітав журавель Сто морів, сто земель, Облітав, обходив, Крила свої натрудив. Ми спитали журавля: — Де найкращая земля? — Журавель відповідає: — Краще нашої - немає! (“Облітав журавель” П.Воронько) Він повернувся з теплих країв і сьогодні разом з нами помандрує стежинками рідного краю. ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Вправа «Асоціативний кущ» (слайд 4)
Рідний край
-Рідний край – найрідніший та найдорожчий. Журавлик говорить, що за рідним краєм і в небі сумно.
Розсипанка із слів (слайд 5-6)
Журавлик склав із букв прислів’я, але, коли ніс, слова розсипалися. Давайте йому допоможемо і із розсипаних слів складемо прислів’я.
(Усюди добре, а вдома краще.) -Так і наш журавлик вважає. В теплих краях тепло, багато їжі. Але, як тільки настає весна, повертаються птахи до рідної домівки. Бо в рідному краї найкраще.
Фізкультхвилинка Відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=MQgbFtbWLUs
Подорож містами і розповідь про походження їх назв. (слайд 7-11)
Рідний край - це наша ненька Україна. Перед нами карта України. На ній назви численних міст, селищ, річок. Кожна назва має свою історію і своє походження. Деякі назви існують багато років, а деякі – сучасні. Наприклад, засновником Харкова вважають козака Харка. За іншими переказами, назва міста пов’язана з назвою однойменної річки. Назва Полтави пов’язана з назвою річки Олтави – так раніше називали Ворсклу, - «місто на Олтаві», а Ужгород у Закарпатті – з назвою річки Уж. Багато географічних назв пов’язано з особливостями місцевих природних умов. Так, назва Буковини походить від густих букових лісів, що ростуть на цій території.
Розповідь про свій край(слайд 12-13) або відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=9-dTUPFfcZc
Наша мала Батьківщина – Харківщина. Вона багата історією, традиціями, славними іменами, мальовничою землею; відома у всьому світі своїми науковими школами, продукцією промислових підприємств, пам’ятками історії світового рівня.
Дослідницький практикум
-Дізнайтеся в дорослих, чому саме таку назву має ваше місто чи село, чим воно славиться. Підготуйте про це розповідь. Журавлик дуже сумує, бо в нього немає друзів. Отож давайте з паперу виготовимо журавлика.
Виготовлення оригамі (слайд 14) або відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=F4ruWMzh2DI
Зрадів журавлик, бо стільки нових друзів з’явилося у нього. Але під час нашої зустрічі з’явилися запитання у нашого друга. Допоможіть йому на них відповісти.
Гра «Чи буває у нашому краї» (слайд 15)
Відповідаємо на запитання «Так» чи «Ні»
ІІІ. Підсумок уроку (слайд 16-17) Закінчується наша подорож і щоб повернутися додому нам потрібно написати свою домашню адресу.
|
Діти разом з дорослими вписують в хмаринки асоціації. Можна запропонувати доповнити речення Рідний край – це……
Можна запропонувати з’єднати лініями частини прислів’їв 1.Рідний край- 2.За своїм краєм 3.Рідна земля-
1.мов колиска золота 2.земний рай. 3.серце болить.
Можна запропонувати виконати міні-проект, колаж, малюнок.
За схемою або відео
Діти разом з дорослими заповнюють картку зі своєю домашньою адресою. |
Список використаних джерел: