Урок на тему :
Тема : Розв’язування вправ. Контрольна робота з теми « Множення і ділення раціональних чисел ».
Мета : узагальнити знання і вміння учнів з вивченої теми, заохочувати учнів до вивчення математики; перевірити й оцінити рівень засвоєння учнями програмового матеріалу; виховувати любов до звичаїв українського народу.
Тип уроку : комбінований.
Обладнання : різні види намистин, малюнки дукатів, намист, картки з індивідуальними завданнями.
Хід уроку :
30 хвилин.
I. Організаційна частина.
Оголошується тема і завдання уроку.
I I . Фронтальне опитування . учні за кожну правильну відповідь сталять собі 1 бал до аркуша самоконтролю. По закінченню уроку за результатами виставляються оцінки.
I I I . Узагальнення знань учнів з вивченої теми з елементами українознавства.
Ми закінчили вивчення теми « Множення і ділення раціональних чисел ».
Сьогодні на першій частині нашого уроку ми підведемо підсумок вивченого і пов’яжемо його зі звичаями та обрядами українського народу.
Дізнаємось дещо про українські прикраси, - намисто, яке полюбляють носити українські дівчата, жінки, і навіть бабусі.
Учні розв’язують завдання біля дошки і за допомогою коду знаходять ключове слово.
Завдання 1.
1) - 6,1· 2,5 ; 2) -0,65 · (- 9,2 ) ; 3) ;
4) ; 5) -2z· ( - 4,1t ); 6) 2,6a· b .
Ми отримали слово « ДУКАЧІ »
Колись українські дівчата носили справжні австрійські дукати, а пізніше до вжитку ввійшли російські золоті рублі. За звичаєм українського народу, хрещений батько дарував своїй похресниці дукача на першу річницю життя.
Над другим завданням учні працюють самостійно, й до дошки виходить той чи інший учень , який отримав відповідь найшвидше і знайшов букву з кодом відповіді.
Завдання 2
1) 22,23 : ( - 0,9) ; 2) -28,98 : ( - 14 ); 3) : ;
4) : ; 5) 182 : (-26) ; 6) -75,6 : (-3,5) ;
7) -9,3 : ( 5,8 – 8,9 ) ; 8) -5,4 : 0,9
Отримали слово « ДРОБИНКА »
IV.Підсумок .
30 хвилин.
Перші 15 хвилин.
Клас ділиться на групи ( диференційований підхід ). Біля дошки представники відповідних груп по черзі виконують завдання 3.
Завдання 3
Група А
1) 8х -17х-19х+21х
2) -9у +12у -41у +17у
3) 2,6а -5,4в – а +2в
4) -5t +4 + 8,2t – 9
5) 7а – (25 + 6а )
Група Б
1) 9(7х - 6) – 8х
2) 7а – 6( 19 – а )
3) 0,8( 6х - 2) + 1,6(х -4)
4) 2,8(5в – 6а) – (7в – 8а) · 1,2
5) – ( - 4,9 -5,8z) – (3,1z – 5,6)
6)
Після виконання завдань учні отримують набір букв з яких їм пропонується скласти назву прикраси, а домашнім завданням – підібрати інформацію про них.
Під кінець проводиться естафета « Хто швидше? ». Учням на кожен ряд пропонується вираз з кількох дій. Перші парти виконують першу дію і передають аркуш далі, і так до кінця ряду. Перемагає той ряд, який справляється швидше. (Додаток додається)
V. Підводиться підсумок уроку і виставляються оцінки
VI. Д/ з повторити § 32 – 35, виконати вправи для самоперевірки В 1, ст. 146.
45 хвилин
Учні виконують завдання контрольної роботи за роздатковим матеріалом.
Додаток .
Аркуш самоконтролю ПІБ_________________________________
Запитання №1 ___ №2 _____ №3 ____ №4 ____ №5 ____
Завдання 1.
1) - 6,1· 2,5 ; 2) -0,65 · (- 9,2 ) ; 3) ;
4) ; 5) -2z· ( - 4,1t ); 6) 2,6a· b .
Завдання 2
1) 22,23 : ( - 0,9) ; 2) -28,98 : ( - 14 ); 3) : ;
4) : ; 5) 182 : (-26) ; 6) -75,6 : (-3,5) ;
7) -9,3 : ( 5,8 – 8,9 ) ; 8) -5,4 : 0,9
Завдання 3
Група А
1) 8х -17х-19х+21х
2) -9у +12у -41у +17у
3) 2,6а -5,4в – а +2в
4) -5t +4 + 8,2t – 9
5) 7а – (25 + 6а )
Група Б
1) 9(7х - 6) – 8х
2) 7а – 6( 19 – а )
3) 0,8( 6х - 2) + 1,6(х -4)
4) 2,8(5в – 6а) – (7в – 8а) · 1,2
5) – ( - 4,9 -5,8z) – (3,1z – 5,6)
6)