План – конспект уроку
з предмета „фізична культура”
ТВПУ-4 ім. М. Паращука
І- курс 14 А CE
Найкорисніше було б для здоровя людини,
якщо б фізична і розумова праця
поєднувались в її діяльності.
К.Д. Ушинський.
Викладача: Грицишин Л.В.
ДАТА ПРОВЕДЕННЯ: 21.11.2024р.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: Спортивний зал ТВПУ- 4 ім.М.Паращука.
СПОРТИВНИЙ ІНВЕНТАР: баскетбольні м'ячі,секундомір, свисток набивні, м'ячі гімнастичні палиці, фішки, мультимедійний центр.
Модуль: ТМЗ ( теоретико - методичні знання). Спортивні ігри (баскетбол).
ТИП УРОКУ: комбінований.
ВИХОВНА МЕТА: Виховувати інтерес і навички до занять фізичними вправами; морально-вольові і психологічні якості. Виховати в учнів навики до самостійної роботи й відповідальності. Сприяти вихованню колективізму і дружби.Виховувати упевненість у собі, повагу до себе та інших, уміння працювати в колективі.
ЗАВДАННЯ УРОКУ:
1.ТМЗ ( теоретико - методичні знання) ЗФП.
2. Закріпити навички і вміння з техніки передачі м'яча у різний спосіб.
3. Вдосконалення техніки ведення та кидки м'яча в корзину, на місці та в русі.
4. Сприяти розвитку швидкості, спритності засобами баскетбольних естафет.
Координації рухів засобами спеціальних вправ, у навчальній грі в
баскетбол.
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
ВСТУПНА ЧАСТНА |
3-4 хв |
|
1.Шикування групи , рапорт чергового, привітання, перекличка, повідомлення завдань уроку.
2. Підрахунок частоти серцевих скорочень(ЧСС) 0.30хв Стройові вправи: - праворуч - ліворуч - кругом
Бесіда про правила гри у баскетбол: - В якій країні народився баскетбол? - Скільки людей знаходиться на майданчику під час гри? - Скільки секунд дається на одну атаку? - Після скільки фолів гравець не може продовжити гру? -Скільки очок нараховуються команді за штрафний кидок.
|
2 хв
2 хв |
Націлювання на основне завдання уроку.
У нормі ЧСС має складати 110–120 уд. хв
|
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА |
10-15 хв |
|
1.Вправи на увагу. -«Підніміть праву руку!», «Поверніться в сторону правої руки!»(те, ж саме лівою) -Підніміть обидві руки,(виконати команду кругом). 2.Стройові вправи, повороти на місці (ліво- руч,праворуч,кругом). 3. Ходьба.( м'яч у правій (лівій) прямій руці над головою; - навшпиньках, угорі над головою; п'ятках, м'яча за головою; - на зовнішноьму боці ступні, м'яч за спиною; - у напівприсіді, м'яч за головою 4.Біг у повільному темпі з переходом на ходьбу. 5.Перешикування з колони по одному в русі в колону по два. 6.Загально розвиваючі вправи на місці з м'ячем ( набивні м'ячі ). - Повторити техніку безпеки. Займатися тільки у спортивному одязі і в спортивному взутті. При виконанні вправ слідкувати за своїм самопочуттям. - В.п. о.с.-перекид м'яча з руки вруку - оберти мяча навколо голови; - оберти мяча навколо тулуба; - оберти мяча навколо ніг; -повороти тулуба з м'ячем. - нахили тулуба з м'ячем (праворуч ліворуч). - випади з м'ячем вперед.
Загально розвиваючі вправи в парах з м'ячем. 1.В.П. – стійка ноги нарізно спиною один до одного на відстані кроку м'яч в руках. Повороти тулуба ліворуч , праворуч для передачі і прийому м'яча двома руками.
2.В.П- стійка ноги нарізно обличчям один до одного на відстані кроку, м'яч в ногах. Перекочування м'яча по підлозі 1- й учень обводить м'яч однією, двома руками навколо ніг „вісімкою” і передає його 2-му учневі.
3. В.П. вузька стійка спиною один до одного, м'яч горі в руках обох. Одночасні кроки вперед лівою, правою ногою, тримаючи вгорі м'яч на витягнутих руках, з поверненням у в.п.
4.В.П. – присід обличчям один до одного на правій нозі, ліва – випрямлена в сторону, м'яч утримується двома партнерами на витягнутих руках. Перенос ваги тіла з ноги на ногу.
5.В.П.- вузька стійка обличчям один до одного, м'яч утримується двома партнерами на витягнутих руках. Одночасні присідання з поверненням у в.п. |
1 хв
1 хв
1 хв
1 хв
3хв
3хв
2хв
1хв
1хв
1хв
|
Звертати увагу на поставу.
Звернути увагу на рівномірність і глибину дихання, що чергується з спеціальними дихальними вправами. В колону по одному.
Звернти увагу на поставу.
Кожен партнер слідкує за правильним виконанням вправи товаришем, зокрема, руки повинні бути прямі.
Виконання вправи без підрахунку. Намагатися виконувати вправи без зорового контролю.
Вправи виконуються за командою викладача.
Виконання вправи без підрахунку.
Змінюється напрямок передачі м'яча.
Кожен партнер слідкує за правильним виконанням вправи товаришем, зокрема ноги повинні бути прямі.
|
4. Підрахунок ЧСС. Відеопрезентація Модуль „баскетбол” |
2хв |
На сонній артерії.
|
Основна частина |
20-25 хв |
|
1.Удосконалення техніки ведення м'яча. (в колону по два) А.По паралельних лініях (ходьба, біг). Б.По прямій в колонах (ходьба, біг).
- вправи з веденням м'яча до партнера - дихальні вправи.
2. Удосконалення техніки передачі м’яча двома руками від грудей. Для того, щоб точно і швидко виконувати ігрові дії, ви повинні добре володіти стійками баскетболіста. - Зупинка м'яча після власного підкидання. - Безперервні передачі партнеру двома руками від грудей. - Передачі м'яча правою, лівою рукою від плеча. - Виконання ведення м'яча, передача партнеру, двома руками від грудей. Вправи в русі: -Передачі м'яча двома руками від грудей в русі. - Передачі м'яча правою, лівою рукою від плеча в русі. - Передача м'яча правою, лівою рукою з відскоком від підлоги. - дихальні вправи. 3.Повторити ведення та кидки м’яча по корзині після ведення. - Ведення м'яча між фішками. - Вправа „вісімка”.( Ведення, передача і кидок м'яча в кошик в трійках .) - дихальні вправи. 1.Естафети( в колону по два) - Естафета „вісімка”.Перекочування м'яча по підлозінавколо ніг з послідовним виконання ведення м'яча, з пасу партнеру, двома руками від грудей.
2. Естафета. Рухлива гра. «Вибивний».
3. Естафета: Команди розміщуються колонами.(дистанція 1м) В першого учня кожної колони баскетбольний мяч.За сигналом капітан передає м'яч партнеру правим боком, партнер назад іншому учневі і т. д. Останній в колоні біжить з м'ячем і стає попереду колони, продовжуючи передавати мяч. Виграє команда, гравці якої швидше передають м'яч, поки знову попереду не буде капітан.
4.Сприяти розвитку фізичних якостей (швидкості і швидкісної витривалості). - навчальна гра з раніше вивченими елемнтами баскетболу. - Вправи з набивними м'ячем.
|
2 хв
5хв.
4 хв.
7 хв.
3хв
3 хв
1хв |
Звернути увагу на те, що під час ведення гравець не дивиться на м'яч. Почергове ведення м'яча правою / лівою рукою
(біг і кидки між фішками)
Ноги зігнуті в колінах, одна нога попереду (пів кроку), Тулуб трохи нахилений уперед, руки опущенні вниз, дивитися вперед. М'яч ведеться зпереду і збоку від гравця так, щоб його відскік не заважав швидкому бігу. Слідкувати за стійкою баскетболіста. Найбільш поширений спосіб передачі на близькій відстані.
М'яч утримувати двома руками на рівні грудей.
Чітке виконання вправи. ( почергове виконання)
Перед кидком зробити повільний вдих і видих, розслабитися.
Дотримуватися техніки безпеки.
Слідкувати за правильним виконанням вправи.
Дотримуватися правил гри у баскетбол. |
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА |
6-7 хв. |
|
1. Шикування 2. Ходьба та біг у повільному темпі В.П. 1-2 руки в сторони, вільно струшуючи фалангами пальців – вдих. 3-4 розслаблено кинути руки до низу і погойдати ними – видих. В.П. 1-2 руки через сторонни в гору, вільно струшуючи фалангами пальців – вдих. 3-4 розслаблено кинути руки до низу і погойдати ними – видих. |
1хв. 1хв.
1хв.
1хв. |
Звернути увагу на поставу учнів.
У нормі ЧСС має складати 110-112 уд.0.30хв.
Звернути увагу на рівномірність і глибину дихання.
|
В.П. 1-2 руки в гору вільно струшавити кистями, піднятися на пальцях – вдих. 3-4 опускаючи на повну стопу, руки в боки руки до низу – видих. 3. Релаксація у вигляді проби Ремберга. 4.Впави на реакцію та координацію ( вправи з палицями) 5. Підрахунок частоти серцевих скорочень. 6. Підведення підсумків уроку. 7. Домашнє завдання. 8.Організований вихід зі спортивного залу. |
1хв.
1хв.
1хв.
|
Голова піднята. Спина пряма.
Рівновага На сонній артерії. Оголошення оцінок. Згинання розгинання рук в упорі лежачи.
|
Використана література:
1. Основи здоров'я і фізична культура. Журнал №4, 5 за 2005 - 2006 рр.
2. Журнал «Фізична культура в школі», 2005 – 2006 рр.
3. Баскетбол. Методика навчання, правила змагань, організація і механіка суддівства:
Навчальний посібник. – Вінниця,2002.-192.
4. Оліяр. М. Баскетбол. Методичні рекомендації студентам факультету фізичного
виховання. Тернопіль: ТНПУ, 2012.-66с
5. Максимів Г.З. Технологія навчання учнів гри в баскетбол. Тернопіль, 2013р.
6. Шиян Б.М. Омельяненко І.О. Теорія і методика фізичного виховання. – 2014р.
7. Методика проведення занять з колового тренування з учнями ПТНЗ.
Електронні адреси сайтів: