Урок "Money Matters"

Про матеріал
Даний матеріал стане у нагоді вчителям англійської мови. У розробці уроку з отримання нових знань використані різноманітні форми та методи роботи, вказані джерела інформації.Розробка уроку відповідає усім сучасним вимогам та критеріям
Перегляд файлу

Тема: Гроші

Підтема: Навіщо потрібні гроші

Мета:

Навчальна: Ознайомити учнів з новою лексикою теми, ідіоматичними виразами, формувати навички монологічного та діалогічного мовлення з теми, прослуховуванні тексту для отримання нової інформації, удосконалювати навички говоріння, практикувати учнів у роботі в парах, формувати комунікативні навички;

Розвивальна: розвивати мовну здогадку, мовні здібності, пізнавальний інтерес до вивчення  англійської мови, здатність до логічного викладу думок, загальнокультурні вміння спілкуватися з іншими людьми, соціокультурну компетенцію учнів;

Виховна: виховувати почуття відповідальності, вміння прислуховуватися до думки інших.

Обладнання: відео «Cha-Ching. Money Matters», презентація, HO1 ( банкноти :фунт стерлінгів, канадський долар, гривня, американський долар), HO2 (слова та їх значення), HO3 (ідіоми), підручник New Opрortunity  Pre – Intermediate level, словники

Міжпредметні зв’язки: економіка, інформаційні технології

 

PROCEDURE

І. Introduction

Warm up

Today we are going to talk about money and money matters. I think this theme is very interesting for and today we’ll find out what we can do with our money. Watch the video and tell us what you can do with your money? (перегляд відео «Cha-Ching. Money Matters»)

By the way, I have cash. Do you want it? Where can we use these banknote, in what country?  How did you understand it?
ІІ. The main part of the lesson

Presenting Vocabulary

  • Find the correct word for each definition

WORDS: Bank account, cash (coin\note), cheque book, credit card, discount, quarantee, loan, price, savings account, special order

DEFINITION:

  1. money you borrow (e.g. from a bank)
  2. a reduction in the usual price
  3. an agreement with a bank to keep your money
  4. an account where you keep money to save
  5. a written promise to repair or replace a machine
  • Let’s remember what does it mean “Idiomatic expressions”? It means “мовний зворот”(на кшталт фразеологічного звороту). They help people sound more natural. Using idioms makes your speech more close to the ordinary people. What idioms about money do you know?

(робота з презентацією)

Dialogue - presentation

Tina: I wanna going to the restaurant. Let’s call to Jack.

Barbara: No, he is pinch dollars.

Tina: Don’t worry. He made a killing yesterday.

Barbara: No, we’ll go together. But I’m stone broke

Tina: OK. I have money to burn

Vocabulary

Pinch dollars – to be very mean

Made a killing – having lots of money

Stone broke – having no money

Money to burn – to have very much money

 

  • Complete the sentences with the correct idioms
  1. I have so much money today. I have_______ (money to burn).
  2. I don’t have any money. I’m ___________ (stone broke).
  3. She always eats dinner with us, and never invites us to eat at her house. She is ________ (pinch dollars).

 

  • Rewrite the phrases in italics, using the proper idioms.
  1. Yesterday I win a lot of money (made a killing).
  2. My friend does not go with us to the cafe (pinch dollars).
  3. I always have a lots of money (money to burn).
  4. After I pay all my bills, I have no money. (stone broke)

Listening  

  • And now listen to the dialogue about shopping in the UK. And then try to answer for the questions. (впр. 4, стор.60)

What’s the difference between shopping in the UK and shopping in Ukraine?

  • Look at the photo of the girl in the shop. What is she doing here? Listen to the conversation. Which things  does she do? (впр.6, стор.60)

How good with money is she?

 

Speaking

Listen to the dialogue about money matters.

Akiro: Hi, Stepan. How are you?
Stepan: Not so good. Life is getting more difficult.
Akiro: That’s bad news. What’s the problem?
Stepan: I’m short of money. Could you lend me some cash?
Akiro: Sure. How much do you want?
Stepan: Well, my parents are sending me a hundred dollars.
Akiro: That’s about sixty pounds. I can’t lend you more than twenty.
Stepan: That’s fine. I might borrow the rest from Lucia.
Akiro: Okay. I could get some money from the cashpoint this afternoon. You can come with me.
Stepan: Is it far?
Akiro: No, it’s just down the road.
Stepan: All right, I might come, then.
(At the cash dispenser)
Stepan: I haven’t got a cash card.
Akiro: You should get one. They’re more useful than cheques. You can get money twenty-four hours a day, and at the weekend.
Stepan: I’ve got a bank account in Ukraine, but I really must get an EC card.
Akiro: Yes, then you haven’t got to change money — or borrow it! Here you are — two ten-pound notes.
Stepan: Thanks. Well, you’re the expert — where should I change hundred dollars into pounds?
Akiro: A bank is always better than a bureau de change.
Stepan: Oh, Akiro, you can speak French, too!

 

Pair Work               

Let’s pretend you with your friend go to the football stadium to see the match but you don’t have cash. What will you? Use idioms, expressions and our new words.

IV. Summing up

You were great today. I hope this lesson was interesting for you.

Homework

Написати твір «The customer is always right».

docx
Додав(-ла)
Нонко Яніна
Додано
19 січня 2021
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку