Урок мови в 5 класі"Річна контрольна робота за текстом адміністрації."

Про матеріал
Річна контрольна робота за текстом адміністрації. Мета: □ навчальна: перевірити рівень засвоєння знань учнями навчального матеріалу за 5 клас; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці;
Перегляд файлу

Урок №114

Тема.         Річна контрольна робота за текстом адміністрації.

Мета:

 навчальна: перевірити рівень засвоєння знань учнями навчального матеріалу за 5 клас; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці;

 розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, вміння аналізувати мовні явища, спостережливість, пам'ять, культуру усного мовлення;

 виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до природи рідного краю.

Внутрішньопредметні зв'язки: культура мовлення й стилістика, текст (риторичний аспект).

Міжпредметні зв'язки: література, природознавство.

Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

Проведення інструктажу щодо правил написання контрольного диктанту.

 Ознайомлення з критеріями оцінювання контрольного диктанту.

III. ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

Написання диктанту

1. Перше читання тексту контрольного диктанту вчителем (увага на наявність пунктограм, незрозумілих слів, почату і кінця тек­сту, наявності абзаців).

2. Повторне читання тексту диктанту вчителем окремими частина­ми і його написання учнями.

Варіант 1

ЗЕМЛЯ РАДІЄ

Земля парувала, вона раділа весні, ранкові, роботі, адже на­бридло їй, такій роботящій, стільки спати, без діла лежати. Хлопці прислухалися до її зітхання і теж почули ті слова, які земля казала щороку. Вони, щасливі, дивилися на поле, і раптом до них долинула весела дзвінка пісня.

То маленький жайворонок літав у небі, падав стрімголов на зем­лю, ніби цілував її, і знову підносився у височінь. О! Тепер хлопці вже могли розібрати, що він співав. А він співав:

 Доброго ранку! Добридень! Здрастуй, рідна земле! Я прилетів до тебе з весною! (О. Іваненко, 88 слів)

Варіант 2

КОЛИ ПОЧИНАВСЯ РІК

Колись, до XVI століття, рік в Україні починався березнем. Але так називали не березень, а квітень. У березні (тобто квітні) наста­вала справжня весна. Серед дерев першою оживала і давала людям свій ранній дар — солодкий сік — береза. З’явилося відповідно і слово березень, тобто час, коли берези добувають весняний напій. Згодом назва березень пересунулась на місяць раніше, у якому, бу­ває, ще хурделить метелиця і берези сплять у зимовому сні.

Поряд із назвою березень для того самого місяця існувала й назва квітень, бо в цей час не тільки наливалися соком берези, а й з’являлися перші квітки (А. Матвієнко, 97 слів).

Словникова робота

Хурделити — піднімати в повітря сніг; мести.

3.  Заключне читання тексту диктанту вчителем і самоперевірка учнями написаного.

IV. ВІДПОВІДІ ВЧИТЕЛЯ НА ЗАПИТАННЯ УЧНІВ, ЩО ВИНИКЛИ ПІД ЧАС НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ

V. ПІДСУМОК УРОКУ

VI.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Знайдіть інформацію про походження назв місяців в Україні.

Складіть текст на 5 речень художнього стилю про прихід весни. Визначте тему та головну думку тексту, доберіть заголовок.

Повторіть вивчені упродовж року орфограми.

docx
Додано
29 липня 2020
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку