Запропоновані завдання мовної теми дають можливість вчителю визначити рівень успішності учнів з теми " Іменник. Прикметник". Тексти укладено відповідно критеріям щодо письмових перевірних робіт з української мови у 4 класі. Контрольну роботу розроблено для виконання 2 варіантами.
Перевірка знань з мовної теми
Іменник. Прикметник
І варіант
1. Познач рядок із правильним закінченням речення.
За числами, відмінками, родами (в однині) змінюються…
А) іменники;
Б) прикметники;
В) дієслова.
2. Вибери словосполучення, у якому прикметник вжито у переносному значенні.
А) пшеничне поле;
Б) пшеничне борошно;
В) пшеничне волосся.
3. Познач рядок прикметників-синонімів.
А) радісний, веселий, усміхнений;
Б) широкий-вузький, рідний-чужий;
В) сильний, гарний, розумний.
4. Познач рядок прикметників, ужитих у формі давального відмінка.
А) холодної, слухняної, доброї;
Б) на холодному, на слухняній, на добрій;
В) холодній, слухняній, добрій.
5. Списати, уставляючи пропущені закінчення.
Петрик був слухнян… і чемн… син… . Ганнуся накрилася від дощу гумов… плащ… . Зимовий ліс зустрів нас казков… тиш… . Над висок… круч… літали галасливі птахи.
6. Склади і запиши словосполучення, розкриваючи дужки. Визнач рід та число іменника і зв'язаного з ним прикметника.
Жовтий (папір, листя, диня, квіти).
7. Спиши, розкриваючи дужки. Визнач відмінок прикметників.
Дідусь випив (джерельна) води. (Кращий) читачеві бібліотеки вручили цінний подарунок. На (сонна) землю падає сніг. Древні слов'яни вважали дуб (священне) деревом. У (хвойний) лісі легко дихається.
8. Від іменників, що в дужках, утвори прикметники із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. З двома утвореними словосполученнями склади речення.
(Кавказ) гори, (море) берег, (чумак) пісня.
Перевірка знань з мовної теми
Іменник. Прикметник
ІІ варіант
1. Познач рядок із правильним закінченням поданого речення.
Прикметники змінюються…
А) за числами і відмінками
Б) за числами , відмінками, родами (в однині);
В) за родами і числами.
2. Вибери словосполучення, у якому прикметник вжито у переносному значенні.
А) залізна руда;
Б) залізна ложка;
В) залізний характер.
3. Познач рядок прикметників-антонімів.
А) потужний, сильний, міцний;
Б) широкий-вузький, рідний-чужий;
В) сильний, гарний, розумний.
4. Познач рядок прикметників, ужитих у формі місцевого відмінка.
А) зимовій, ранковій. вечірній;
Б) зимової, ранкової,вечірньої;
В) у зимовій, у ранковій, у вечірній.
5. Списати, уставляючи пропущені закінчення.
Учень замислився над логічн… задач… . Кіт ласував спійман… миш… . Івасик був розумн… і кмітлив… школяр… . Діти пригощалися рум'ян… калач… .
6. Склади і запиши словосполучення, розкриваючи дужки. Визнач рід та число іменника і зв'язаного з ним прикметника.
Червоний (яблуко, сукня, олівець, вишні).
7. Спиши, розкриваючи дужки. Визнач відмінок прикметників.
Проміння (вечірнє) сонця освітлювало соснові верхівки. На (вечірнє) небі з'явилися перші зорі. У лісі діти бачили (прудка) білочку. Сніг укрив (біла) ковдрою чорну землю. (Маленький) котику налили молочка.
8. Від іменників, що в дужках, утвори прикметники із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. З двома утвореними словосполученнями склади речення.
(Україна) мова, (козак) слава, (Запоріжжя) Січ.