Урок "Моя уявна подорож історичними місцями України"

Про матеріал

Практичне заняття для 5 класу з курсу історія України. Після цього уроку учні зможуть: розповідати про відомі культурні пам'ятки України; працювати в групі та презентувати власні творчі проекти; висловлювати думки про значення відомих історико-культурних пам'яток у дослідженні минулого України та про потребу їх збереження.

Перегляд файлу

Практична робота

МОЯ УЯВНА ПОДОРОЖ ІСТОРИЧНИМИ МІСЦЯМИ УКРАЇНИ

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •             розповідати про відомі культурні пам'ятки України;
  •             працювати в групі та презентувати власні творчі проекти;
  •             дискутувати про долю відоміших історико-культурних пам'яток України;
  •             висловлювати думки про значення відомих історико-культурних пам'яток у дослідженні минулого України та про потребу їх збереження.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу, формування умінь і навичок.

Вид уроку. Практична робота

Навчально-методичне забезпечення.

1. Підручник та зошит.

2. Зображення історико-культурних пам'яток України.

3. Дидактичні набори: пам'ятки; ватмани, кольорові стікери..

Випереджувальне завдання.

  •                 Об'єднання дітей в групи;
  •                 За пропозиціями дітей вибір історико-культурних пам'яток;
  •                 Виконання проекту та підготовка текстового коментару.

ХІД УРОКУ

I.  Організаційний момент.

II. Мотивація навчальної діяльності

  •                   Учитель повідомляє тему уроку, обговорює з учнями навчальні завдання та очікувані результати уроку.
  •                   Учитель пояснює, як подорожі допомагають вивчати історію.

Розповідь вчителя.

Подорожі — це надзвичайно цікавий та захоплюючий спосіб знайомства зі світом, що навколо. Далекі краї зазвичай приваблюють таємницями природи, незнайомими містами та різноманітними музеями, скарбницями історичних пам’яток. Мандри надають чудову можливість отримати досвід спілкування з іншими людьми, дізнатися про культуру та традиції інших народів.

Проте не завжди існує реальна можливість подорожувати. Окрім того, навіть цілого життя не достатньо, щоб побувати в кожному куточку нашої планети. Та завдяки сучасним технологіям ми маємо можливість бачити світ разом із ведучими телепередач або самостійно подорожувати уявними маршрутами за допомого Інтернету.

  •                   Обговорення в загальному колі: «яка відмінність між реальною та уявною подорожжю та, що потрібно знати, аби подорож стала цікавою»
  •                   Робота з підручником: поради мандрівникам на с.184. (О. Пометун «Історія України», К. «Освіта», 2013)

ІІІ. Опрацювання нового навчального матеріалу.

  •             Презентація проектів. «Уявна подорож історичними місцями України».

Методичні прийоми.

  1.               Розповідь учителя.

Наша країна — велика за розмірами та має безліч місць, пов’язаних з нашою спільною історією. Продовжують з ’являтись і нові музеї, і пам’ятки. Всеукраїнська газета «День» навіть започаткувала рубрику з назвою «Україна інкогніта», тобто «Україна незнана, незвідана». Існує чимало й інших подібних ресурсів.

  1.               Інструктаж захисту роботи
  2.               Групова презентація уявної подорожі.

Перша група. «Софійський собор».

Друга група. «Острів Хортиця».

Третя група. «Замок Любарта».

Четверта група. «Замок Чарнецьких».

  1.               Загальний висновок вчителя.
  2.               Рольова гра, висновки дітей: «музейні працівники», «учені-історики», «поціновувачі історії», «пересічні громадяни» - обговорюють значущість своєї групи у збереженні минулого. Починаючи свою розповідь словами: «Без нас неможливо зберегти пам'ять про минуле, тому, що саме ми  ……»

 

  •             Дискусія про долю місцевої історичної пам'ятки «Садиби  Чарнецьких».

Методичні прийоми.

  1.               Розповідь вчителя.
  2.               Метод «Метаплан». Інструктаж

1. Наявні проблеми. Реальний стан речей:

2. Чому існують ці проблеми? (Причини) Чому в дійсності не є так, як має бути?

3. Як це повинно бути?

4. Пропозиції: як змінити становище, вирішити наявні проблеми?

  1.               Обговорення, підбиття підсумків роботи
  • Узагальнення і систематизація знань, формування вмінь та навичок учнів.

Методичні прийоми.

  1. Обговорення в загальному колі:

«Що нового ви дізналися про історичні пам'ятки»

«Що для вас було самим несподіваним та захоплюючим»

III. Закріплення здобутих знань

1.  Підбиття підсумків уроку.

Сьогодні я дивлюся на вас, як на майбутнє нашої Батьківщини, і хочу вірити, що ви зрозуміли, яке значення найвідоміших історико-культурних пам'яток у дослідженні минулого України та як важливо  їх зберегти.

Павло Тичина писав «Де грози падають, там райдуги встають». Проясніть цей вислів.

2.  Мотивація та оцінювання пізнавальної діяльності учнів.

Учні проводять само- або взаємооцінювання пізнавальної діяльності.

3.  Повідомлення та інструктаж домашнього завдання учнів.

Підготуватися до уроку узагальнення й систематизації, знань, умінь і навичок.

docx
Додано
22 березня 2019
Переглядів
1639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку