Практичне заняття для 5 класу з курсу історія України. Після цього уроку учні зможуть: розповідати про відомі культурні пам'ятки України; працювати в групі та презентувати власні творчі проекти; висловлювати думки про значення відомих історико-культурних пам'яток у дослідженні минулого України та про потребу їх збереження.
Практична робота
МОЯ УЯВНА ПОДОРОЖ ІСТОРИЧНИМИ МІСЦЯМИ УКРАЇНИ
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу, формування умінь і навичок.
Вид уроку. Практична робота
Навчально-методичне забезпечення.
1. Підручник та зошит.
2. Зображення історико-культурних пам'яток України.
3. Дидактичні набори: пам'ятки; ватмани, кольорові стікери..
Випереджувальне завдання.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
II. Мотивація навчальної діяльності
Розповідь вчителя.
Подорожі — це надзвичайно цікавий та захоплюючий спосіб знайомства зі світом, що навколо. Далекі краї зазвичай приваблюють таємницями природи, незнайомими містами та різноманітними музеями, скарбницями історичних пам’яток. Мандри надають чудову можливість отримати досвід спілкування з іншими людьми, дізнатися про культуру та традиції інших народів.
Проте не завжди існує реальна можливість подорожувати. Окрім того, навіть цілого життя не достатньо, щоб побувати в кожному куточку нашої планети. Та завдяки сучасним технологіям ми маємо можливість бачити світ разом із ведучими телепередач або самостійно подорожувати уявними маршрутами за допомого Інтернету.
ІІІ. Опрацювання нового навчального матеріалу.
Методичні прийоми.
Наша країна — велика за розмірами та має безліч місць, пов’язаних з нашою спільною історією. Продовжують з ’являтись і нові музеї, і пам’ятки. Всеукраїнська газета «День» навіть започаткувала рубрику з назвою «Україна інкогніта», тобто «Україна незнана, незвідана». Існує чимало й інших подібних ресурсів.
Перша група. «Софійський собор».
Друга група. «Острів Хортиця».
Третя група. «Замок Любарта».
Четверта група. «Замок Чарнецьких».
Методичні прийоми.
1. Наявні проблеми. Реальний стан речей: |
2. Чому існують ці проблеми? (Причини) Чому в дійсності не є так, як має бути? |
3. Як це повинно бути? |
4. Пропозиції: як змінити становище, вирішити наявні проблеми? |
Методичні прийоми.
«Що нового ви дізналися про історичні пам'ятки»
«Що для вас було самим несподіваним та захоплюючим»
III. Закріплення здобутих знань
1. Підбиття підсумків уроку.
Сьогодні я дивлюся на вас, як на майбутнє нашої Батьківщини, і хочу вірити, що ви зрозуміли, яке значення найвідоміших історико-культурних пам'яток у дослідженні минулого України та як важливо їх зберегти.
Павло Тичина писав «Де грози падають, там райдуги встають». Проясніть цей вислів.
2. Мотивація та оцінювання пізнавальної діяльності учнів.
Учні проводять само- або взаємооцінювання пізнавальної діяльності.
3. Повідомлення та інструктаж домашнього завдання учнів.
Підготуватися до уроку узагальнення й систематизації, знань, умінь і навичок.