Тема. Узагальнення знань з теми «Про що і про кого розповідає історія»
Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми, визначити якість засвоєння знань; розвивати в учнів навички робити висновки та узагальнення ; допомагти учням осягнути, наскільки глибинним і цікавим є коріння української історії.
Обладнання: картки, ілюстрації, контурні карти, фото історичних діячів.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть:
- складати розповідь, ставити запитання, називати історичні події та історичних діячів, працювати з історичними термінами та поняттями.
Девіз уроку: Діяти – активно!
Думати – оперативно!
Сперечатись – доказово!
Для всіх – обов'язково!
Хід уроку
І. Організаційний момент
Любі діти, добрий день!
Зичу праці і натхнень.
А ще , друзі, всім бажаю
Сил, наснаги на весь день.
Всі мерщій сідайте, діти.
Домовляймось, не шуміти,
На уроці не дрімати,
Руки вчасно підіймати.
І щоб не було мороки.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
ІІ. Оголошення теми, мети та очікуваних результатів
ІІІ. Узагальнення знань.
І станція «Київська Русь»
1. Виправити помилки в тексті
Кілька століть після заснування Києва в ньому та прилеглих землях правили князі – нащадки Олега. Про ті найдавніші в історії
Київського князівства часи збереглося багато свідчень. 882 року владу в Києві захопив князь Ігор. Він прибув з Візантії, із собою привіз малолітнього Володимира з князівського роду Романовичів.
Від його імені правив Ігор двадцять років.
2. Визначити зайву дату
882, 901, 980, 988, 912, 945
3. Впізнайте князя
По незгодах між братами
Ти заблис , як зірка ясна:
Бо за тебе Україна
Процвітала горда, щасна
Добрий, чесний ти й розумний,
Справедливо став судити -
Ти сильнішим не дозволив
Слабших кривдити й гнобити
І на смертному вже ложі
Дітям дав свої науки,-
Довго тим наш край держався,
Що створили твої руки!..
(Володимир Мономах)
Звав тебе народ ласкавим,
Називав теж «Сонцем Ясним»,
Бо зробив ти край великим,
А свій люд – багатим, щасним
Християнську вніс ти віру
У народ – мов цвіт обнови.
Що красив нам нашу землю
Світлом правди і любові.
(Володимир Великий)
Був це сміливий князь-вояка,
Все в таборі проживав.
І ціле життя відважно
З ворогами воював.
Як на кого йшов війною
То казав: «Іду на вас!»
Ненадійно на ворога
Не напав він ані раз.
(Святослав)
Після вбивства деревлянами її чоловіка, правила Київською державою під час неповноліття Святослава. Зміцнила торгівельні й політичні відносини з Візантією, установила порядок збирання данини та її розміри. У 955 році прийняла християнство. Канонізована православною церквою.
Великий князь київський від 1019 року. Уклав збірник давнього руського права – «Руська правда». За його правління побудовано Софійський собор.
Київська Русь у Європі стала великою і могутньою державою. Це був період найвищого розквіту .
ІІ станція «Козацька Україна»
1.Асоціативний кущ
Козацтво
2. Позначте на контурній карті
Перші переможні битви Національно-визвольної війни
3. Впізнайте клейноди( картинки вивішуються на дошці)
ІІІ станція «Освіта ХІХ ст..»
Співвіднесіть дату заснування і картинку із зображенням навчального закладу.
Визначити за фотографією прізвище вченого та в якому навчальному закладі він працював та чим займався.
Фізкультхвилинка
Іван-покиван»
ІV станція «Україна в перші десятиліття ХХ ст..»
«Я знаю історичні постаті»
«Точність – ввічливість королів»
«Енциклопедисти»
IV станція «Україна в роки Другої світової війни»
Гра «пінг-понг»
1. Що таке окупація?
2. Що відбулося 1 вересня 1939 р.
3. Як називається пам’ятник радянським громадянам і військовополоненим, розстріляним гітлерівськими загарбниками в Києві?
4. Коли розпочалася ВВВ?
5. Що означає слово «остарбайтер»?
6.Назвіть дату звільнення України.
7. Яка битва відіграла важливе значення при звільненні України?
8. Хто допомагав червоноармійцям у боротьбі з фашистами?
9. Назвіть командирів партизанських з’єднань.
10. Назвіть армію, яка була створена на Волині й Поліссі.
VІ станція Сучасна Україна»
Гра «Вірю, не вірю»
1. Чи вірите ви, що Україна стала незалежною у 1991 році? (Так)
2. Чи вірите ви, що першим Президентом України був Віктор Ющенко? (Ні)
3. Чи вірите ви, що у 1996 році була запроваджена національна валюта – гривня? (Так)
4. Чи вірите ви, що Основний закон нашої держави - Конституція? (Так)
5. Чи вірите ви, що Конституція ухвалена 28 червня 1995 року? (Ні)
6. Чи вірите ви, що за Конституцією України главою держави є – король? (Ні)
7. Чи вірите ви, що вищий законодавчий орган в нашій державі – Верховна Рада? (Так)
8. Чи вірите ви, що нині діючий Президент нашої держави Петро Порошенко? (Так)
Піднімаємо картки: зелений – вірю, червоний – не вірю.
«Вони прославили незалежну Україну»
( Діти вдома підготували невеликі повідомлення)
Конкурс кросвордів
ІV. Рефлексія
На стіках кольорові позначки. Визначте після сьогоднішнього уроку у
вас зріс інтерес до вивчення історії, знизився чи значно зріс?
V. Домашнє завдання
1.Повторити § 14-18
2. Підготуватися до гри