Урок "Мозаїка з паперу. Основні прийоми роботи й послідовність виконання мозаїки. Виготовлення мозаїки з паперу."

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про мозаїку; розкрити основні прийоми роботи й послідовність виконання мозаїки; навчити виготовляти мозаїку з паперу; виховувати старанність, точність, акуратність у роботі; розвивати образне мислення, уяву, образну пам'ять. Матеріали та інструменти. Картон-основа, кольоровий папір, олівець, клей ПВЛ, пензлик, зразки виробу. Мультимедійна презентація «Мозаїка», станції.
Перегляд файлу

УРОК-ПОДОРОЖ

Тема. Мозаїка з паперу. Основні прийоми роботи й послідовність виконання мозаїки. Виготовлення мозаїки з паперу.

Практична робота. Виготовлення мозаїки з паперу.

Об’єкт праці. Мозаїка з паперу.

Мета: поглибити знання учнів про мозаїку; розкрити основні прийоми роботи й послідовність виконання мозаїки; навчити виготовляти мозаїку з паперу; виховувати старанність, точність, акуратність у роботі; розвивати образне мислення, уяву, образну пам'ять.

Матеріали та інструменти. Картон-основа, кольоровий папір, олівець, клей ПВЛ, пензлик, зразки виробу. Мультимедійна презентація «Мозаїка», станції.

Хід уроку

  1.           Підготовка робочих місць. (Станція «Підготовча»)

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось — не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати

- Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

 

  1.        Організаційний момент.

Такий цікавий світ безмежний,

багато в нім загадок є ...

шо хочеться його пізнати, —

він стільки радості несе!

І діти прагнуть розгадати і вивчити у світі все.

                                                       Н. Красоткіпа

 

  1.     Повідомлений теми і мети уроку. (Станція «Загадкова»)

             Чи прагнете і ви розгадати і вивчити все у світі?

            Тоді сьогодні казковий Майстер Папірчик познайомить вас з давнім мистецтвом, яке виникло ще в античну епоху. А дізнатися його назву ви змо­жете, якщо виконаєте ось це цікаве завдання:

Робота в групах. Кожний учень має шматочок мозаїки, для того щоб дізнатися тему уроку діти мають скласти свою мозаїку.

ІV. Вступна бесіда (Станція «Загадкова»)

 

Мозаїка — зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, керамічних плиток, пілону, скла, паперу тощо.

Мистецтво мозаїки виникло в античну епоху. Широко застосовувалось при оздобленні храмів, інших громадських будівель. Прикладами художньої довершеності мозаїки середньовічного мистецтва па теренах України с мозаїч­на підлога в Десятинній церкві (10 ст.), настінні мозаїки у Софійському соборі (11-12 ст.) у Києві.

(Розповідь супроводжуються демонстрацією кадрів мультимедійної презентації.)

У радянські часи виникла так звана «монументальна мозаїка» як окремий вид мистецтва.

Перші античні мозаїки із необробленої гальки були знайдені в Коринфі і відносяться до 5 ст. до н.е.

У древньому Римі мозаїкою прикрашалися підлоги і стіни палаців. Римська мозаїка виготовлялася із дрібних кубиків дуже міцного скла-смальти.

Мозаїка викладається зі шматочків матеріалу, які мають просту геометричну або складну вирізану за шаблоном, форму і закріплюється в  шарі вапна, цементу, воску.

Мозаїка використовується також для оздоблення творів декоративно-прикладного мистецтва та предметів побуту.

Відродився і розвивається інтерес до мозаїки з бісеру.

Мозаїка з паперу виконується з вирізаних чи обривних шматочків паперу, імітує мозаїку із кольорової гальки, скла керамічних плиток, пластмаси.

У мозаїці з паперу можна використовувати більше кольорів і відтінків тому вироби виходять більш живописними. Красу і багатство кольорових сполучень доповнюють живі, гнучкі лінії, у які вибудовують кольорові шматочки.

 

V. Розгляд зразка виробу. Аналіз робіт.

              Під час роботи потрібно уникати помилок

Зробити мозаїку - це не значить заповнити кольоровими шматочками намальовану форму. В одних місцях шматочки розташовані хаотично, а в інших  - занадто рівно й одноманітно. У таких аплікацій немає краси ліній, відтінків кольору.

Майстри так не працюють!

 

  1.      Технологія виготовлення виробу.

              Мозаїку з паперу робимо так:

  1.          підготуйте контурне зображення на картоні-основі;
  2.          приготуйте рвані смужки відповідних кольорів згідно із задумом.
  3.          нанесіть клей на картон і приклейте шматочки мозаїки.

Продовжуємо заповнювати контур, залишаючи між шматочками паперу невеликі проміжки.

  1.          залишки клею акуратно промокніть серветкою. Готову мозаїку просушіть під пресом

 

VII. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.

VІII. Правила техніки  безпеки та гігієни праці.(Станція «Безпечна»)

Інструктор з правил техніки безпеки та гігієни праці зачитує пам’ятку. Правила роботи з клеєм

  1. Працюйте з клеєм акуратно. Використовуйте підкладний аркуш паперу.
  2. Наносіть клей пензликом.
  3. Під час роботи стежте, щоб клей не потрапив до рота та до очей. Використовуйте серветку.
  4. Після закінчення роботи клей щільно закрийте, пензлики вимийте.

 

ІX.  Самостійна робота учнів. (Станція «Творча»)

Під час самостійної роботи вчитель стежить за тим, як діти виконують завдання, виправляє помилки, дає поради, вказівки, допомагає в роботі окремим учням.

Фізкультхвилинка.

Горобцям не до науки,

Ох, давно вже терплять муки.

Затекли і ніжки, й крила,

Горобчиха зве до діла:

— Ану, славні малюки,

Стали струнко, мов грибки,

Крила вгору піднімайте,

Ними добре помахайте,

Головою покрутіть,

Ніжками потупотіть,

Навкруг себе оберніться,

Швидше, швидше, не лініться.

Стане легко і добре враз,

Відпочинете гаразд.

 

Х. Оцінювання виробів. Прикріплення яблук до дерева.

При оцінюванні вчитель звертає увагу на розташування шматочків паперу, на чіткість ліній, відтінки дібраних кольорів, акуратність.

 

XI. Підсумок уроку.

             Що нового ви дізналися на уроці?

             З яких матеріалів виготовляють мозаїку"?

             Для чого використовують мозаїку?

             У вільний час створіть пейзаж у техніці обривної мозаїки.

             Майстер Папірчик дуже задоволеній вашою роботою.

  1. Прибирання робочих місць.

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку