Мета:навчання учнів шанувати та цінувати патріотичні здобутки українського народу;збагачення знаннями учнів про героїчні вчинки громадян України під час захисту незалежності країни;розвиток в учнів прагнення бути гідним нащадком національних героїв...
Мета:навчання учнів шанувати та цінувати патріотичні здобутки українського народу;збагачення знаннями учнів про героїчні вчинки громадян України під час захисту незалежності країни;розвиток в учнів прагнення бути гідним нащадком національних героїв,усвідомлювати себе частиною народу великої держави;формування почуття поваги та гордості до рідного краю,народу та мови,приналежності української нації ,шанування державних символів,Конституції України,любові до рідних.
Обладнання:державні символи України,Конституція України,національні символи України(калина,вишиванка,український вінок),паперові голуби,малюнок блакитного неба, карта України,грамзапис гімну України,ІКТ.
Форма проведення:урок-роздум.
Підготовчий етап:
• опрацювання матеріалу художньої літератури,періодичних видань \,творів музичного мистецтва,присвячених темі;
• підготовка виступів учнів(рядки віршів з теми);
• підготовка наочного матеріалу для оформлення класної кімнати:малюнки державних символів України,малюнки національних символів(калина,віночок, вишиванка,плакат із зображенням блакитного неба);
• вирізані з паперу контури літаючих голубів;
• підготовка ІКТ для прослуховування грамзапису;
Епіграф уроку: «За сонцем,за небом,за спів солов'я
Люблю я тебе,Україно моя»
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Учитель:
Добрий день, мої любі діти!
Я щаслива зустріти вас.
Хай вам радісно сонечко світить
Й буде вчитися …
У добрий і мирний час!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Звучить гімн України
1. Бесіда.
Учитель. Яку пісню ви щойно прослухали? Так, це гімн України. Які ви ще знаєте державні символи?
2. Розповідь учителя
Ми українці. Ми маємо славну історію і традиції. Маємо і свою державу. А кожна держава має свої національні символи, які люди шанують і бережуть.
Зверніть увагу, перед вами символи української держави – Прапор і Герб. Вони символізують прагнення та сподівання українського народу, бо здавніх-давен багата пшенична нива та блакитне небо були символами достатку та мирного життя.
3. Виступ учнів
1. Україна! …В цьому слові –
Дивна музика краси
Болю радості, любов –
Всі віки, в усі часи.
2. Україно! … Степ і гори,
Міста дивної краси,
Білі села, птахів хори,
Дзвін бандур день коси.
3. Україно! … Предків слава
Гордість наших давніх літ,
Наша сонячна держава,
Що здіймається в зеніт.
4. А над нею сонце сяє
Славний Тризуб золотий
Синьо-жовтий Прапор має.
Й « Ще не вмерла…» кличе в бій.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Створення ситуації успіху
Інтерактивна гра «Мікрофон». Відповіді дітей на запитання «Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?»
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Учитель. Отже тема нашого уроку : « Чарівна пісня солов’їна в мирний час лунає особливо». Сьогодні ми поглибимо свої знання про Державні символи, традиції українського народу, дізнаємося про подвиги героїв сучасності.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Лексична хвилинка. Визначення значення слів: Закон, Верховна Рада, Конституція, незалежність, патріот, громадянин.
Зако́н (англ. law, англ. act, нім. Gesetz n) — нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини шляхом встановлення загальнообов'язкових правил, прийнятий в особливому порядку (законодавчим органом влади), або безпосередньо народом.
Верхо́вна Ра́да Украї́ни (ВРУ) — єдиний законодавчий орган державної влади України, який має колегіальну будову і складається з чотирьохсот п'ятдесяти народних депутатів України, обраних строком на п'ять років на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Конституція - це Основний Закон... Для юних громадян Конституція – це Основний Закон, що закріплює суспільний і державний устрій країни, функції органів державної влади, основні права та обов'язки громадян.
Незале́жність — можливість приймати самостійні рішення, які підкорюються власним бажанням та інтересам і не потребують зовнішніх вказівок та наказів.
Патріот — це людина, віддана своєму народові, яка любить свою Батьківщину, готова її захищати в найважчі хвилини, людина, що живе і працює заради процвітання свого краю.
Громадянин — людина, яка належить до певної країни, де вона має відповідний юридичний статус, або співвідносить себе з нею.
2. Розповідь учителя.
1991 року наша країна стала незалежною вільною державою. Наш народ висловив бажання жити в мирі, злагоді з народами всього світу. Ми живемо на заході України – на Волині. І, маючи свої традиції, з повагою ставимося до людей, які проживають в інших регіонах.
3. Вправа «Коло дружби»
Розповідь про народи , що населять Україну з використанням презентації.
Створімо коло дружби. Кожен з вас має назвати те, що нас єднає, робить нас єдиним народом. Візьміть за руку товариша, об’єднавши наш клас в коло дружби і хором промовимо:
Ми в серцях розтопимо лід,
Штучно створені зруйнуємо стіни!
Так ми різні – Південь, Захід і Схід,
Та всі разом народ України!
4. Розповідь учителя.
В історії українського народу було багато важких часів. Це роки війни, стихійні лиха, епідемія, катастрофи… Та незважаючи на це, наша країна знаходила сили піднятися з руїн. Завдяки мужності, патріотизму, силі духу народу, ми завжди були і будемо сильною і квітучою державою.
5. Фізкультхвилинка.
Діти стають у коло. Повторюють за вчителем рухи.
Ми усі одна сім'я:
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
6. Розповідь учителя.
Нинішній час не можна назвати легким для нашої країни.східні регіони потерпають від терористичних натисків та зазіхань на цілісність наших кордонів. Народ всієї України об'єднався в єдиному прагненні жити в незалежній державі. На захист своєї свободи виступили кращі представники нашої нації. Сьогодні до нас завітали учасники АТО. Ми послухаємо їх розповіді про героїзм, почуття дружби та взаємодопомоги в складних умовах боротьби за збереження миру на Україні.(Виступи гостей).
VІ. Узагальнення знань
Учитель. Ось і добігає кінця наш урок. Завжди пам’ятайте і гордо несіть усвідомлення того, що ви – діти України. Нехай у вашому серці панує добро і радість, живіть у мирі і злагоді один з одним.
VІІ. Підсумок уроку
Учитель. Діти, чи справдились ваші сподівання щодо теми сьогоднішнього уроку? Випустіть свою «пташку миру» на наше блакитне небо. (Діти прикріплюють на дошці паперових голубів.)