Урок музичного мистецтва на тему: « Нота - знак, що відображає звук.»

Про матеріал
План-конспект уроку з музики проведеного в 1 класі на тему: « Нота - знак, що відображає звук.» Вивчення пісні “Голосні звуки”. Загальні поняття про готи, звуки. Музично-ритмічні вправи. Мета: Вивчити пісню “Голосні звуки”, дати загальне поняття про ноти, їх будову, звуки, їх різновиди, виховувати любов до співу, розвивати музичний слух.
Перегляд файлу

План-конспект уроку

з музики проведеного в 1-Б класі

на тему: « Нота  - знак, що відображає звук.»

Вивчення пісні “Голосні звуки”. Загальні поняття про готи, звуки. Музично-ритмічні вправи.

Мета: Вивчити пісню “Голосні звуки”, дати загальне поняття про ноти, їх будову,  звуки, їх різновиди, виховувати любов до співу, розвивати музичний слух.

Обладнання: музичний інструмент (фортепіано), нотний зошит, сопілка, ноутбук.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

Урок музики у нас

Запросив сьогодна в клас

Привітаймось дружно всі

« До,  ре, мі, фа, соль, ля, сі»

ІІ. Подача нового матеріалу.

  Композитори складають музику і за допомогою нот записують їх у зошити. Ноти записують у спеціальному зошиті, який називається нотним зошитом. Цей зошит відрізняється від зошитів з письма, з математики.

У нотному зошиті є 5 лінійок. Лінійки ми рахуємо знизу вверх (малюю на дошці).

- Діти ви вже вивчили деякі букви, хто з вас вкаже що таке буква? (умовне позначення звука).

Нота – це також умовне позначення звука.

То що таке нота?

Давайте повторимо разом.

Як же записуємо ноту?

   Зараз я поясню. Дивіться уважно на дошку. Нота складається з головки овальної форми (одночасно з поясненням малюю на дошці).

1 – хвостик

2 – штиль

3 - овал

   Головка може бути заштрихована і незаштрихована . І також нота складається із шпиля. Шпиль – це пряма лінія, яка торкається овалу з правої сторони.

 - Ось ви бачите записану ноту. Ця нота записана на полі. Ноти записують не тільки на полі, а й на лінійці.

  А зараз , для того, щоб краще запам»ятати будову нотки, ми її намалюємо… але намалюємо її не звичайною, а казковою. Подивіться, будь ласка на молюнки нот, що я для вас приготувала:

Подивіться уважно, які нотки до нас сьогодні на  урок завітали?

(Нотка-жабка, нотка-мишка, нотка –сливка, нотка-квіточка,  нотка-зайчик, нотка-кицька,  нотка-сонечко, нотка-жучок).

 Зараз я вам  роздам зразки цих ноток, ви виберете собі ту, що вам сподобалася, і розмалюємо її, називаючи її елементи. Розмальовувати можете  будь-якими кольорами, так, щоб вам сподобалося. В кінці уроку – зробимо виставку ваших казкових ноток. Гарно старайтеся, розмальовуйте акуратно.

 

 

Молодці!!! Ви дуже старалися, і добре справилися з поставленим завданням.

  А зараз ми з вами влаштуємо справжню ваставку наших робіт. Прошу по одному принести мені ваші творчі роботи, щоб я могла їх закріпити на класній дошці.

А тепер давайте  поміркуємо над наступнми питаннями:

 -  Які бувають звуки?

 В музиці звуки бувають низькі і високі. Високі звуки (граю на ф-но). До чого вони схожі. Так може співати пташка. Ось послухайте. А тепер послухайте які низкі звуки. Чи відчуваєте ви різницю. Вони можуть передати те як іде ведмідь. Отже, ви помітили що низькі і високі звуки зовсім різні.

Як ви думаєте які ще є звуки? (довгі і короткі)

 Які це довгі звуки? (як звучать довго)

 Які короткі? (навпаки звучать коротко)

Ось ннаприклад, на довгий звук ми можемо зробити один крок, а за один крок можна поспівати два короткі звуки (демонструю).

  Довгий звук позначається паличкою | і ми говоримо та, а короткий звук позначається 2 паличками – П вимовляємо ті-ті. (записую на дошці).

 Музично-ритмічні вправи.

1. П П П І І І П І П П П І І П П І

2.П І П І П П П І П І П І П П П І

Так… а тепер, давайте всі разом розглянемо ці вправи.

- Які тривалості в них зустрічаються?

 - Давайте їх назвемо.

- А тепер, у мене є карточки, кого я буду визивати на середину проплескати свою карточку.

 - А тепер всі разом цілу вправу із складених карточок.

4 Гра «Впізнай»

 Давайте пограємо гру. Я граю на фортепіано одну з пронумерованих карточок, ви говорите, що я заграла, тобто номер карточки.

ІІІ. Розспівування.

Співацька постава (Нагадую як сидіти під час співу).

Співаємо звук ля. І – ля (граю на ф-но).

Давайте заспіваємо 2 коротких (ля-ля), один короткий (ля), а тепер зєднаємо (ля-ля-ля).

4. Пісня “Квочка”. А зараз ми навчимося співати таку пісеньку.

Ходить квочка

Коло кілочка

Водить діток

Дрібних квіток

Кво.

ІV. Робота над піснею «Голосні звуки»

- Діти, як ви думаєте, які звуки є голосними (Звуки, які можна заспівати – назив. Голосними (Н-д: о, а, е, и, і – це голосні звуки, давайте заспіваємо.

    І ось, Щавельна Болова, яка проживає в Івано-Франківську написала музику на слова пісні Марійки Підгірянки “Голосні звуки”. М.Підгірянка – це вчителька, написала багато віршів, пісеньок для дітей, щоб за допомогою них дітям було легше зрозуміти явища природи, події, запам’ятати їх. Багато напис. про тварин, про Україну. Ось ми сьогодні, будемо співати пісеньку Марійки Підгірянки яка називається. «Голосні звуки»

Послухайте, я заспіваю вам цю пісеньку.

 (Демонстрація художнього виконання твору на всіх куплетах)

“Голосні звуки”.

Послухайте, я заспіваю вам цю пісеньку.

А тепер співаємо поки що тільки 1 куплет.

( Пофразове вивчення піснні. Слідкую за чистотою інтонації, дикціїю та правильної артикуляцією)

  Співаю по рядочку всі повторюють (1 куплет). Зверніть увагу на 2 рядочок “Яблучка два”. Ось зараз цю пісню я заграю на сопілці.

V. Слухання музики.

 1. Розповідь про аркан. Аркан – укр. нар. танець, який танцюють тільки чоловіки, переважно побутує у Західних областях України. Це гуцульський танець. Його музика широка, запальна, починається повільно.

2. Прослуховування.

 Використовую відео запис танцю.

Слухаючи, зверніть увагу, які інструменти виконують...

3. Обговорення.

Які ви чуєте інструменти?

Як поч. мелодія? як закін.?

VІ. Підсумок уроку.Що нового ви дізналися на уроці? Що ми робили сьогодні? Яку пісню вивчали? Що таке нота? Які є звуки? Що на уроці вам найбільше  сподобалося?

 

 

doc
Додано
13 січня 2021
Переглядів
5330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку