Урок музичного мистецтва НУШ 1 клас. Тема: "На лісовій галявині"

Про матеріал
Урок музичного мистецтва в першому класі НУШ, згідно діючих програм, з елементами інтеграції.
Перегляд файлу

 

                                                                                        

Тема уроку: «На лісовій галявині»    

Мета уроку:

розвивати навики мілкої моторики, шляхом ліплення виробів з тіста, розвивати чистоту інтонування та ритмічного чуття при роботі над піснею «Пісенька Лисички». На прикладі лісової галявини ознайомитися з життям диких лісових звірів, особливостями заготівлі харчів на зимовий період.

 формування ключових компетентностей:

загальнокультурної, інформаційної,

 міжпредметної естетичної компетенції:

формувати в учнів цілісне бачення навколишнього світу, у процесі взаємодії різних видів мистецтва, та реверсного взаємозв’язку з теоретичним матеріалом.

предметних мистецьких компетенцій:

ознайомити з основними елементами художньо-образної мови мистецтва, вчити відтворювати елементи природи в процесі практичної діяльності;

Завдання уроку:

Познайомити учнів з життям лісових мешканців, способом їх підготовки до зимової сплячки.

Ознайомити з способом виготовлення соленого тіста, та на прикладі гриба-Боровика навчити ліпити фігурки з тіста.

Закріпити знання про тривалості звуків, на матеріалі «Пісеньки Лисички» М. Лисенка.

Добивтися методичними способами чистоти інтонування та правильного звукоутворення.

Очікувані результати: учень (учениця) вміє ліпити грибочок, з соленого тіста, може проспівати «Пісеньку Лисички»   М. Лисенка, на прикладі пісні відтворити отримані знання про тривалості звуків. Учень (учениця) співає у відповідному характері пісню, чітко відтворює ритм мелодії, тримає вокальну поставу, виконує вказівки вчителя під час співу.  

Тип уроку: комбінований, з елементами інтергації.

Міжпредметні зв’язки: музичне мистецтво, образотворче мистецтво, я досліджую світ.

 

Обладнання: мульти-медійна дошка, синтезатор,  солене тісто двох кольорів, підставки під готовий виріб, макет галявини.

                                             

 

 

Види діяльності учнів:

Сприймання: Клод де Бюсі «Місячне сяйво».

Практична робота з соленим тістом: ліплення гриба-Боровика

Вокальна розспівка: на склад «ля», в межах сексти.

Спів: продовження роботи над «Пісенькою Лисички».

Ритмічна вправа: проплескування ритму «Пісеньки Лисички»

Фізкультхвилинка: Руханка «Разом з нами»

План уроку:

Тривалість уроку: 30 хв.

 

  1.                Організаційний момент (1хв)
  2.                Актуалізація опорних знань та умінь (3хв)
  3.                Оголошення теми та мети уроку (1хв)
  4.                Мозковий штурм ( 3хв)
  5.                Практична частина уроку (18хв) (5 хв  - ліплення, 13 хв – вокальна робота)
  6.                Підсумок уроку (3хв)

 

 

Хід уроку:

1 Організаційний момент:

Музичне вітання:

(пальчикове вітання на розвиток концентрації тактильної уваги при виконанні змикаючих елементів)

 

Добрий день, добрий день, пальчики сказали.

 Ми сьогодні всіх дітей зранку привітали.

 

 2. Актуалізація опорних знань та умінь

 

 Подивіться у віконечко.

Яка за віконечком погода? (похмура)

Зверніть увагу на дерева, на травичку.

Якого вона кольору? (жовтого, коричневого)

Чому листочки жовкнуть? ( бо холодно, прийшла осінь)

Які ще ознаки осені ви знаєте? ( похмуре небо, відлітають пташки, падають часто дощі)

А що роблять восени тваринки, які живуть в лісі? ( готуються до зимової сплячки, заготовляють їжу на зиму)

Що саме заготовляють тваринки? (грибочи, шишки, яблука, горішки, шипшину)

  

3. Оголошення теми та мети уроку

 

Сьогодні у нас тема уроку: «На лісовій галявині». Ми навчимося ліпити грибочки-боровички, дізнаємося , де, та коли ростуть грибочки. Довчимо пісеньку про Лисичку, та попрацюємо над ритмічною вправою до пісні.

 

 

  1. Мозковий штурм :

 Подивіться, будь ласка, на дошку.

 Яких тваринок ви бачите перед собою?(білочка, зайчик, хом»ячок, лисичка, їжачок)

 Що ви про них знаєте? ( короткі розповіді)

 Хто і як готується до зими? (збирають сухе листя, вистелюють норки, роблять запаси їжі)

Хто з них збирає грибочки? (білочка та їжачок)

Як вони зберігають грибочки взимку? (сушать на сонечку, ховають у нірку)

З чого складаються грибочки? (з шапочки та ніжки)

 А чи знаєте ви, де, й коли,  ростуть гриби?

 Про це є пісенька, прослухавши яку, ви все дізнаєтеся.

 

  1. Практична частина уроку:

А) Ліпка грибочка:

 Перед вами, на парті, стоїть два кульочки. У них солене тісто білого , та коричневого кольору. З нього ми сьогодні будемо ліпити грибочки, щоб допомогти лісовим звіряткам краще приготуватися до зими, бо на галявині, котра зараз перед нами не так багато грибочків.

  • беремо біле тісто, робимо з нього  подовгасту кульку. Це буде ніжка боровичка
  • Беремо коричневе тісто, робимо з нього кульку, потім розплескуємо її, легенько, рукою, та кладемо зверху, на ніжку.

Все, наш боровичок готовий. Розмістіть його на підставці, зараз ми поповнимо ними

нашу лісову галявину.

Прошу приступати до виконання практичної роботи.

 А щоб нам краще ліпилося, для нас прозвучить музика Клода де Бюсі «Місячне сяйво».

Підсумок виконаного завдання:

Що ми ліпили? (грибочок, боровик)

З чого ми ліпили? (з соленого тіста)

Поскладайте, будь ласка, свої грибочки, на підставочці, на першу парту, в ряді, біля стіни.

 

Руханка: «Разом з нами»

(під час руханки, розкладаю грибочки, на галявину)

Ну, от, наша галявина готова, і на ній виросло , з вашою допомогою, багато грибочків, для лісових звіряток.

 

Б) Вокальна робота.

А от героїня нашої пісеньки – Лисичка, не така завбачлива.

Вона запасів на зиму не робить.

Зараз ми , з вами, продовжимо вивчення пісеньки про Лисичку.

Розспівування:

Сядьте рівненько, руки поставте на коліна, випрямте спинки, та послухайте цей звук:

( вирівнювання звучання по інтонації).

Послухайте, та повторіть за мною:

(на складі «ля», виконуємо не складні розспівки, в межах сексти)

Робота над піснею:

Пригадуємо мелодію, на словах першого куплету.

Звернути увагу, на вступ, за кивком голови.

Продекламувати, та підставити слова другого і третього куплетів.

Заспівати пісню, від початку, до кінця.

 

В) Ритмічна вправа:

А зараз перейдемо до ритмічної вправи. Ви вже знаєте, що за тривалістю звуки є довгими і короткими. Довгі звуки, на письмі, позначаються однією рисочкою, а короткі – двома з»єднаними. Проплескайте, спочатку, зі мною, а потім самостійно, ритмічний малюнок пісеньки про Лисичку, за зразком.

Робота, над синхронністю виконання вправи, та спостереження за тим, як діти зрозуміли, та виконують поставлене завдання.

Підсумки вокально-ритмічної  роботи:

 

Яку пісню ми сьогодні співали?

Скільки куплетів має пісня?

 

Підсумок уроку: 

Перед вами , під дошкою, є музичний паровозик. Його вагончики пусті, але кожен для чогось призначений.

Пропоную вам, загрузити їх розданими грибочками.

А вагончики в нас такі:

Мені сподобалося:

Мені було важко:

Я дізнався що:

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 січня 2021
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку