Урок музичного мистецтва "Професії в кіномистецтві "

Про матеріал
Професії у кіномистецтві. Оркестр. Диригент Мета: Навчальна : формувати поняття «оркестр», «диригент» за допомогою перегляду музичних мультфільмів, продовжити знайомство з мистецькими професіями; Розвивальна : розвивати навички хорового співу, почуття ритму, вміння слухати музичні твори, розширювати загальний кругозір; Виховна: виховувати ціннісне ставлення до інструментальної музики, культуру сприймання і виконання музики Тип уроку: комбінований Обладнання : мультимедійний комплекс, ударні інструменти. Основні поняття для засвоєння : «оркестр» , «диригент». Музичний матеріал :М/ф «Фантазія» ,Поль Дюк «Учень чарівник»
Перегляд файлу

Тема: Професії у кіномистецтві. Оркестр. Диригент

Мета:

Навчальна : формувати поняття «оркестр»,  «диригент»  за допомогою  перегляду музичних мультфільмів, продовжити знайомство з мистецькими професіями;

 Розвивальна : розвивати  навички  хорового  співу,  почуття ритму, вміння слухати  музичні твори, розширювати загальний кругозір;

Виховна: виховувати ціннісне ставлення до інструментальної музики, культуру сприймання і виконання музики

Тип уроку: комбінований

Обладнання : мультимедійний комплекс, ударні інструменти.

Основні поняття для засвоєння : «оркестр» , «диригент».

Музичний матеріал :М/ф «Фантазія» ,Поль Дюк «Учень чарівник»

Хід уроку:

 

  1. Організація учнів до уроку
  1. Музичне привітання

Зображення, що містить стіл

Автоматично згенерований опис

  1. Оголошення теми і мети уроку

  Минулого разу ми з вами мандрували Європою, простежували, яку музику полюбляють жителі різних країн.  А яка музика звучить у кінофільмах? Чи важливе музичне оформлення для мультиків?

  • Сьогоднішня тема нашого уроку Професії у кіномистецтві. На сьогоднішньому уроці ми також подивимось і послухаємо виконання оркестру в М/ф «Фантазія» і  Поль Дюк «Учень чарівник»
  1. Основна частина
  1. Вступне слово

Композитори створюють музику до кінофільмів у деяких фільмах можна не лише почути музику а й побачити як грають на музичних інструментах.

Наприклад у м/ф «Фантазія» багато музикантів зібралися і за грали разом. Так утворився оркестр який керує диригент. Диригентською паличкою він вказує виконавцям коли їм розпочати грати. Диригент задає музикантам темпи виконання учні звучання відповідно до характеру музики.

- Яка музика там звучить ?

- Чи був би цікавий м/ф без музичного супроводу ?

2) Слухання музики №1  (М/ф «Фантазія» )

А)Вступне слово

   Мільйони дітей і дорослих усього світу захоплюються мультфільмами Волта Діснея. А розпочався шалений успіх видатної кінокомпанії у далеких 30-х рр. минулого століття з кумедного персонажа - мишенятка Міккі Мауса. Уперше він з'явився в мультфільмі «Пароплавчик Віллі» (1928 р.) Нині Міккі Маус - найупізнаваніший герой мультфільмів, улюбленець кількох поколінь маленьких глядачів, а також логотип самої кіностудії «Волт Дісней Компані».

Упродовж майже столітньої історії студія Дісней створила багато мультфільмів із чудовою музикою: «Білосніжка і Семеро гномів», «Піноккіо», «Попелюшка», «Спляча красуня».  

Музичний мультфільм «Фантазія» (1940 р.) дещо вирізняється з-поміж інших кінострічок цієї компанії. Він складається з семи епізодів, музичним фоном в яких звучать твори Й.С. Баха, Петра Чайковського, Модеста Мусоргського, Ф. Шуберта, Поля Дюка. Кожна частина фільму має самостійний сюжет, а сполучними ланками між епізодами слугують невеликі кіновставки за участю Філадельфійського оркестру. «Фантазію» вважають справжнім експериментом Волта Діснея, адже під час студійного запису в ній було вперше використано стереофонічний звук.

Прослідкуємо, як справляються герої різних мультфільмів з грою в оркестрі.

М/ф «Фантазія»

Б) Постановка питань

- Який настрій викликають твори  ?

- Який темп музики ?

В) Аналіз твору

- Хто керує оркестром?

-Розкажіть свої враженя від творів виконаних оркестром

2) Слухання музики № 2 ( Поль Дюк «Учень чарівник»)

А)Вступне слово

У 1999 р. кіностудія «Волт Дісней» випустила мультфільм «Фантазія - 2000», у якому було застосовано сучасні комп'ютерні технології. Один із сюжетів побудований за баладою Гете «Учень чарівника». 

Б) Постановка питань

- Як поєднанні музичні та візуальні образи?

- Визнач, які інтонації переважають у творі - пісенні, танцювальні чи маршові?

В) Аналіз твору

- Які інструменти звучать у оркестрі ?

-Розкажіть свої враженя від творів виконаних оркестром

  1. Вокально-хорової роботи
  1. Розспівування на унісонне звучання

А) Вступне слово

Для того щоб нам виконати гарно нашу пісню , нам спочатку треба розспіватись. Сьогодні першою нашою розспівкою  буде « Му-Му-Му». Спочатку послухайте я вам її виконаю, а далі ми її розучимо.

Б) Художній показ

В) розучування слів в ритмі

Всі рівненько, зараз ми з вами розучимо  наші слова в ритмі. Спочатку виконаю я, а потім ви.

Виконую з ними в послідовності вчитель-учні.

Слідкуємо, учні, за дикцією і артикуляцією, тобто вимовляємо слова чітко.

 Слідкувати:

- за ритмічним малюнком;

- дикцією;

- артикуляцією;

- закріпленням тексту;

Г) Вивчення мелодії з текстом

Сіла рівно, прийняли співочу поставу. Виконуємо нашу розспівки (вчитель- учні, використовують диригентський жест) учні прийняли співочу поставу формуємо з вами звук правильно працюємо над звуковедення співаємо не перекрикуючи  один одного.

Працюю:

- чистотою інтонування

- звуковедення

- фразування

Ґ) Спів розспівки

Учні прийняли співочу  поставу . Зараз ми з вами виконаємо розспівку. Слова промовляємо чітко, слідкуємо за диханням, інтонуємо  чисто. Співаємо ,не перекрикуючи один одного . І кожного разу  піднімаємося по півтонах вгору

3)Розучування фрагменту  пісні  з м/ф « Чіп і Дейл» та «Баранчик Шон»

А)Вступне слово

Учні, на сьогоднішньому уроці ми розучимо коротеньку пісеньку «Чіп і Дейл» та «Баранчик Шон»

Як гадаєте про кого ця пісня ?

А з яких мультфільмів ?

Сіли рівно, учні. Зараз я вам заспіваю, а потім ми всі разом .

Б) Художній показ

Учні, прийняли співочу  поставу .  Слова промовляємо чітко, слідкуємо за диханням, інтонуємо  чисто. Співаємо ,не перекрикуючи один одного.

З яким настроєм потрібно виконувати пісню ? Правильно, з веселим ,радісним, щасливим .

Виконання пісні під музичний супровід .

 

 Зображення, що містить текст, документ, чек, знімок екрана

Автоматично згенерований опис

ІV. Закріплення вивченого матеріалу .

Отже, музика в мультику чи кінофільмі відіграє важливу роль. Глядачеві зрозуміло і приємніше сприймати події фільма, коли є  музичний супровід.

Хто мені скаже :

-музичний інструмент, на якому грають за допомогою смичка, називають…

-інструмент, в який треба стукати, зветься …

-колектив музикантів, в якому кожен грає, називається…

-керівник оркестру, за кермо в якого править спеціальна паличка – це …

V. Підсумок уроку

На цьому наш урок завершено.

Давайте з вами музично попрощаємось.

 

docx
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку