Тема: Професії у кіномистецтві. Оркестр. Диригент
Мета:
Навчальна : формувати поняття «оркестр», «диригент» за допомогою перегляду музичних мультфільмів, продовжити знайомство з мистецькими професіями;
Розвивальна : розвивати навички хорового співу, почуття ритму, вміння слухати музичні твори, розширювати загальний кругозір;
Виховна: виховувати ціннісне ставлення до інструментальної музики, культуру сприймання і виконання музики
Тип уроку: комбінований
Обладнання : мультимедійний комплекс, ударні інструменти.
Основні поняття для засвоєння : «оркестр» , «диригент».
Музичний матеріал :М/ф «Фантазія» ,Поль Дюк «Учень чарівник»
Хід уроку:
Минулого разу ми з вами мандрували Європою, простежували, яку музику полюбляють жителі різних країн. А яка музика звучить у кінофільмах? Чи важливе музичне оформлення для мультиків?
Композитори створюють музику до кінофільмів у деяких фільмах можна не лише почути музику а й побачити як грають на музичних інструментах.
Наприклад у м/ф «Фантазія» багато музикантів зібралися і за грали разом. Так утворився оркестр який керує диригент. Диригентською паличкою він вказує виконавцям коли їм розпочати грати. Диригент задає музикантам темпи виконання учні звучання відповідно до характеру музики.
- Яка музика там звучить ?
- Чи був би цікавий м/ф без музичного супроводу ?
2) Слухання музики №1 (М/ф «Фантазія» )
А)Вступне слово
Мільйони дітей і дорослих усього світу захоплюються мультфільмами Волта Діснея. А розпочався шалений успіх видатної кінокомпанії у далеких 30-х рр. минулого століття з кумедного персонажа - мишенятка Міккі Мауса. Уперше він з'явився в мультфільмі «Пароплавчик Віллі» (1928 р.) Нині Міккі Маус - найупізнаваніший герой мультфільмів, улюбленець кількох поколінь маленьких глядачів, а також логотип самої кіностудії «Волт Дісней Компані».
Упродовж майже столітньої історії студія Дісней створила багато мультфільмів із чудовою музикою: «Білосніжка і Семеро гномів», «Піноккіо», «Попелюшка», «Спляча красуня».
Музичний мультфільм «Фантазія» (1940 р.) дещо вирізняється з-поміж інших кінострічок цієї компанії. Він складається з семи епізодів, музичним фоном в яких звучать твори Й.С. Баха, Петра Чайковського, Модеста Мусоргського, Ф. Шуберта, Поля Дюка. Кожна частина фільму має самостійний сюжет, а сполучними ланками між епізодами слугують невеликі кіновставки за участю Філадельфійського оркестру. «Фантазію» вважають справжнім експериментом Волта Діснея, адже під час студійного запису в ній було вперше використано стереофонічний звук.
Прослідкуємо, як справляються герої різних мультфільмів з грою в оркестрі.
М/ф «Фантазія»
- Який настрій викликають твори ?
- Який темп музики ?
В) Аналіз твору
- Хто керує оркестром?
-Розкажіть свої враженя від творів виконаних оркестром
2) Слухання музики № 2 ( Поль Дюк «Учень чарівник»)
А)Вступне слово
У 1999 р. кіностудія «Волт Дісней» випустила мультфільм «Фантазія - 2000», у якому було застосовано сучасні комп'ютерні технології. Один із сюжетів побудований за баладою Гете «Учень чарівника».
Б) Постановка питань
- Як поєднанні музичні та візуальні образи?
- Визнач, які інтонації переважають у творі - пісенні, танцювальні чи маршові?
В) Аналіз твору
- Які інструменти звучать у оркестрі ?
-Розкажіть свої враженя від творів виконаних оркестром
А) Вступне слово
Для того щоб нам виконати гарно нашу пісню , нам спочатку треба розспіватись. Сьогодні першою нашою розспівкою буде « Му-Му-Му». Спочатку послухайте я вам її виконаю, а далі ми її розучимо.
Б) Художній показ
В) розучування слів в ритмі
Всі рівненько, зараз ми з вами розучимо наші слова в ритмі. Спочатку виконаю я, а потім ви.
Виконую з ними в послідовності вчитель-учні.
Слідкуємо, учні, за дикцією і артикуляцією, тобто вимовляємо слова чітко.
Слідкувати:
- за ритмічним малюнком;
- дикцією;
- артикуляцією;
- закріпленням тексту;
Г) Вивчення мелодії з текстом
Сіла рівно, прийняли співочу поставу. Виконуємо нашу розспівки (вчитель- учні, використовують диригентський жест) учні прийняли співочу поставу формуємо з вами звук правильно працюємо над звуковедення співаємо не перекрикуючи один одного.
Працюю:
- чистотою інтонування
- звуковедення
- фразування
Ґ) Спів розспівки
Учні прийняли співочу поставу . Зараз ми з вами виконаємо розспівку. Слова промовляємо чітко, слідкуємо за диханням, інтонуємо чисто. Співаємо ,не перекрикуючи один одного . І кожного разу піднімаємося по півтонах вгору
3)Розучування фрагменту пісні з м/ф « Чіп і Дейл» та «Баранчик Шон»
А)Вступне слово
Учні, на сьогоднішньому уроці ми розучимо коротеньку пісеньку «Чіп і Дейл» та «Баранчик Шон»
Як гадаєте про кого ця пісня ?
А з яких мультфільмів ?
Сіли рівно, учні. Зараз я вам заспіваю, а потім ми всі разом .
Б) Художній показ
Учні, прийняли співочу поставу . Слова промовляємо чітко, слідкуємо за диханням, інтонуємо чисто. Співаємо ,не перекрикуючи один одного.
З яким настроєм потрібно виконувати пісню ? Правильно, з веселим ,радісним, щасливим .
Виконання пісні під музичний супровід .
ІV. Закріплення вивченого матеріалу .
Отже, музика в мультику чи кінофільмі відіграє важливу роль. Глядачеві зрозуміло і приємніше сприймати події фільма, коли є музичний супровід.
Хто мені скаже :
-музичний інструмент, на якому грають за допомогою смичка, називають…
-інструмент, в який треба стукати, зветься …
-колектив музикантів, в якому кожен грає, називається…
-керівник оркестру, за кермо в якого править спеціальна паличка – це …
V. Підсумок уроку
На цьому наш урок завершено.
Давайте з вами музично попрощаємось.