Урок музичного мистецтва "СЯЙВО КОЗАЦЬКОЇ СЛАВИ"

Про матеріал
Урок музичного мистецтва "СЯЙВО КОЗАЦЬКОЇ СЛАВИ" 4 клас І семестр за підручником Л.Аристової, В.Сергієнко
Перегляд файлу

Вчитель музичного мистецтва Палій О.В.

4 клас І семестр

            урок  5             Дата__________

 

Тема уроку: СЯЙВО КОЗАЦЬКОЇ СЛАВИ.

Мета: визначити особливості історичної пісні як жанру народної творчості; розвивати навички  власного співу, вокально – хорові навички; виховувати інтерес і повагу до героїчного минулого українського народу, почуття патріотизму.

Музичний матеріал: українська народна пісня «Пісня про Байду»;  українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть». «Історичні пісні», «Козацькі пісні».

Обладнання: музичний інструмент, фонохрестоматія, музичний центр, ілюстрації, підручник.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

(учні входять до класу під супровід  української народної пісні

 «Ой на горі та й женці жнуть»)

 

             Музичне вітання.

 

ІІ. МУЗИЧНА ГРАМОТА.

Могутню історію нашого народу можна просте­жити через пісні. Народні пісні, у яких ідеться про події минулого, називаються історичними.

 

- А якщо в піснях розповідається про відомих лю­дей, наприклад козаків, чи можна їх тоді назвати історичними?

 

Так! Правильно! Тематика історичних пі­сень — різноманітна. У найдавніших історичних піснях ідеться про боротьбу українського народу із ворогами, а також прославляються національні герої.

 

Історичні пісні — це музично-поетичні твори, у яких оспівуються важливі історичні події та діячі.

 

Гордістю українського народу є сміливі й мужні козаки, які не могли жити без доброї пісні, без музики. Вони вправно грали на бубнах і трубах, та особливо шанували бандуру й кобзу.

 

Козацькі пісні — це музично-поетичні твори, у яких оспівуються безстрашні герої, захисники вітчизни — козаки.

 

ІІІ. СЛУХАННЯ МУЗИКИ.

А чи відоме тобі ім’я одного з найвизначніших коза­ків — князя Дмитра Вишневецького? Саме він побуду­вав на острові Мала Хортиця (нині м. Запоріжжя) першу фортецю майбутньої Запорозької Січі — осередку коза­ків. Народні співці, кобзарі, склали «Пісню про Байду», головним персонажем якої, на думку фольклористів (дослідників народної творчості) вважають саме Дмитра Вишневецького. У цьому творі оспівується ідея благо­родства та високого почуття патріотизму.

 

(слухання укр.нар.пісні «Пісня про Байду»)

 

- Який характер пісні? Яким у ній зображено Байда?

 

ІV. НАРОДНА СКРИНЬКА.

Про Байду Вишневецького до нашого часу дійшла сила - силенна легенд і переказів! За переказами, якось кримський хан Девлет - Гірей повів на Хортицю майже всю орду. Упродовж місяця тримали татари острів в облозі, але так і не змогли зламати опір козаків. Замість перемоги чекала на кримського хана ганьба і величезні втрати війська. Тож довелося йому відступити.

 

 

V. ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА.

Розспівування.

 

Історичною козацькою піснею є українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть». Цей маршовий твір зазвичай виконує хор.

 

(слухання пісні «Ой на горі та женці жнуть» у виконанні вчителя або в записі)

 

(розучування першого куплету пісні «Ой на горі та женці жнуть»)

 

VІ. ГРА НА МУЗИЧНИХ ІНСТРУМЕНТАХ.

- Створіть музичний супровід до пісні «Ой на горі та женці жнуть». Виконайте його на дитячих музичних інструментах.

 

(виконання завдання)

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

- У чому полягають відмінності між думою й історичною піснею?

- Поміркуйте, який музичний інструмент може передати цокіт копит коней.

 

(вихід з класу під супровід твору на вибір учнів)

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Палій Олена
Додано
26 березня 2019
Переглядів
869
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку