розширити і поглибити знання школярів про танцювальну музику; збагатити уявлення третьокласників про бальні танці; познайомити з тридольним метром; познайомити з творчістю Фридерика Шопена; розвивати предметні компетентності школярів, почуття ритму; виховувати музично - естетичний смак, виконавську і слухацьку культуру.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, відео до музичних творів та пісень, портрет М. Мусоргського.
Дата 22.02.17
Музичне мистецтво
3-А клас
Тема. Царство Бальних Танців
Мета: розширити і поглибити знання школярів про танцювальну музику; збагатити уявлення третьокласників про бальні танці; познайомити з тридольним метром; познайомити з творчістю Фридерика Шопена; розвивати предметні компетентності школярів, почуття ритму; виховувати музично - естетичний смак, виконавську і слухацьку культуру.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, відео до музичних творів та пісень, портрет М. Мусоргського.
Вид уроку: урок сприйняття.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Вхід до класу під музику: українська народна пісня «Гарний танець гопачок».
ІІ. Музичне привітання.
ІІІ. Організація учнів до урок:
Починається урок, працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці, що у нашім 3 класі,
Діти просто молодці!
ІV. Оголошення теми уроку.
-Сьогодні на уроці ми продовжимо розмовляти на тему танців. Але сьогодні ми не будемо говорити про наші народні танці, чи про танці інших народів, а поговоримо детальніше про бальні танці.
V. Вивчення нового матеріалу
-Погляньте на малюнок що ви бачите?
-Чи чули ви щось про ці танці?
- Нáзви яких танців вам відомі?
- Чому ці танці називають бальними?
Розповідь.
Бальні танці – це танці, які виконують на танцювальних вечорах (балах).
Вони виконуються у парі. Багато з них мають народне походження: полонез, мазурка, вальс, менует, полька та інші.
Менует (фр. – малий, дрібний) – старовинний французький танець у тридольному розмірі, який виконують парами маленькими кроками, плавно та граціозно.
Він виник як народний танець, поступово ставши улюбленим бальним танцем в замках і палацах ХVІІ ст.
Слухання мелодії.
Вальс (з фр. та нім. – кружляти) – найпопулярніший бальний танець у тридольному розмірі.
Пари, що танцюють вальс, весь час кружляють. Вальс виник понад 300 років тому на основі народних танців Австрії, Чехії, Німеччини, згодом перетворившись на витончений і граціозний бальний танець.
Слухання мелодії.
- Чим схожі ці танці?
(обидва створені у тридольному розмірі)
Чому їх називають бальними?
(їх виконують на балах)
- Спробуйте відтворити рухи до цих танців.
Музичний словничок.
Розмір - це тридольний розмір, найбільш поширений при
створенні вальсу та менуету.
Гра “Кмітливі диригенти”
Звучать музичні уривки у дводольному і тридольному розмірі.
Впізнайте серед запропонованих мелодій тридольний метр і тактуйте під музику.
Розспівування.
-Діти, давайте приготуємось до співання і виконаємо поспівочку.
VI. Розучування пісні.
Послухаємо і розучимо польську народну пісню “Зозуля”
а) вступне слово.
-Діти, а ви знаєте хто така зозуля?
б) художній показ.
Про що йдеться в цій пісні?
в)розучування пісні
Розучування музичними фразами першого куплету: вивчення слів, нагадування мелодії вчителем, виконання класом (вчитель слідкує за співочою поставою, чистотою інтонування, виразною дикцією).
-Повторимо слова першої фрази.
-Тепер співаємо разом.
Аналогічно вивчається наступні фрази, після чого виконується цілий куплет.
г) Художнє виконання пісні.
VІІ. Слухання музики.
Вступне слово.
Мазурка (від назви польської області Мазовії) – веселий, рухливий танець у тридольному розмірі, який виконують парами.
В мазурці немає певних фігур, тому танцюристи вигадують рухи у ході танцю. Згодом народна мазурка стала блискучим, шляхетним і популярним бальним танцем.
Польський композитор Фридерик Шопен жив далеко від Батьківщини і дуже сумував за Польщею. Свою любов до рідного краю він передав у музиці, де звучать мотиви польських народних танців: мазурки, полонезу.
Полонез (з французької - польський) – один з найдавніших танців. Це урочистий танець – хода на три долі.
У давнину народний полонез виконували лише чоловіки. З часом він став популярним парним танцем на балах.
Послухаєм “Полонез” ля мажор Фридерика Шопена.
Аналіз прослуханої музики
Який характер має музика “Полонезу”?
(урочистий, величний, блискучий)
Що намалювала ця музика у вашій уяві?
(святковий бал)
- Спробуйте передати характер музики танцю оплесками або рухами.
VІІІ. Підсумок уроку
Про який музичний метр ви дізнались на уроці?
(тридольний)
Які бальні танці створені у тридольному метрі?
(менует, вальс, мазурка, полонез)
Який польський композитор є автором неперевершеної музики “Полонезу ля мажор”?
(Фридерик Шопен)
Підпис