Урок музичного мистецтва у 1 класі на тему Мамина пісня

Про матеріал

Мета:

  • *навчальна: формувати в учнів уявлення про засоби музичної виразності та характер музики, про особливості жанру «пісня»; засвоювати поняття «склад пісні»;
  • *розвивальна: розвивати творчі здібності, творчу фантазію учнів;
  • *виховна: виховувати в учнів любов та повагу до матері, інтерес до музики композиторів-класиків.

Музичний матеріал: Л. Ревуцький «Колискова»; П. Чайковський «Пісня без слів»; поспівка «Мамочко, матусю»; О. Янушкевич «Мама і я»; А. Філіпенко «Біля мами гарно так»; гра «Композитор».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; ілюстрації до музичних творів; вірш «Найкраща» І. Кульської.

Обладнання: дитячі музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Перегляд файлу

Урок № 21

Тема. Мамина пісня

Мета:

  • навчальна: формувати в учнів уявлення про засоби музичної виразності та характер музики, про особливості жанру «пісня»; засвоювати поняття «склад пісні»;
  • розвивальна: розвивати творчі здібності, творчу фантазію учнів;
  • виховна: виховувати в учнів любов та повагу до матері, інтерес до музики композиторів-класиків.

Музичний матеріал: Л.  Ревуцький «Колискова»; П.  Чайковський «Пісня без слів»; поспівка «Мамочко, матусю»; О. Янушкевич «Мама і я»; А. Філіпенко «Біля мами гарно так»; гра «Композитор».

Наочні посібники:  нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; ілюстрації до музичних творів; вірш «Найкраща» І. Кульської.

Обладнання: дитячі музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Мама і я» О. Янушкевич).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку
  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Які «три кити» музики вам відомі? Погляньте на  ілюстрації, пригадайте назви творів.
  • До яких «китів» належать ці твори?

Учитель демонструє ілюстрації до  «Маршу дерев’яних солдатиків», до вальсу до  балету «Попелюшка», до  пісні В.  Верменича «Запросини Діда Мороза».

3. Мотивація навчальної діяльності

Зміст пісні вгадати не складно, адже допомагають вірші (літературний текст). А  чи можна визначити, про що розповідає музика, якщо в  ній немає віршів? Чи можна відгадати пісню, якщо її зіграти без слів? І взагалі, чи існують пісні без слів? Про це ми дізнаємося на уроці.

4. Основна частина

 Слухання музики

З-поміж багатьох музичних творів є  особлива музика, яку ми вперше у житті чуємо від своєї найдорожчої людини — від своєї матусі.

  • Чи здогадалися ви, що це за музика?

Так, це — колискова. І не обов’язково, щоб ця музика була вокальною, навіть і без слів ми розуміємо, що в ній висловлюються ніжність та любов матусі до своєї дитини.

Слухання «Колискової» Л. Ревуцького

  • Який настрій викликає ця музика?
  • Чи схожа вона на танець чи марш?
  • Який «кит» подарував нам цю музику?

Мова музики, як і  мова людини, дуже виразна. Музика створює різні музичні образи. Не завжди потрібні слова для того, щоб упізнати, про що саме розповідає музика, який настрій передає композитор. Зараз ми переконаємося у  цьому.

Якось під час подорожі П.  Чайковський написав п’єсу «Пісня без слів». Послухайте її!

  • Чи можемо ми відчути, про що йдеться у цій п’єсі?

Слухання п’єси «Пісня без слів» П. Чайковського

  • Яким є характер п’єси?
  • Що є спільного між цією піснею без слів та тими піснями, що ми виконували на попередніх уроках?

Так, як і у будь-якої пісні, мелодія впродовж усього твору повторюється декілька разів. Але, незважаючи на те що слів у пісні немає, ми відчули її радісний та дещо схвильований характер.

5. Засвоєння нових знань

 

Засвоєння понять

Пісня складається із заспіву і приспіву, а разом усе це — куплет. Пісня може складатися із двох або більше куплетів.

 

 

6. Вокально – хорова роброта

Розучування поспівки «Мамочко, матусю», виконання поспівки м’яким звуком, поплескування у долоні її ритму.

(Робота у зошитах, с. 25)

Коли ви сьогодні повернетеся додому, виконайте цю пісню для мами.

  • Як ви вважаєте, чи можна дати відповідь на запитання «Чия мама краща?»?

 

НАЙКРАЩА

Ми з товаришем гуляли.

Ми серйозно розмовляли

І не посварилися,

А порозумілися.

— Знаєш, Вітю,— мовлю я,—

Краща мама — це моя!

Ну а Вітя каже: — Ні.

Сперечатись нащо?

Мусиш вірити мені:

Моя мама краща! —

 

Я товариша любив,

Сперечатись не хотів,

І повірили тому

Він — мені,

А я — йому.

І обом приємно нам —

І мені, і Віті:

Значить, кожна з наших мам

Є найкраща в світі!

І. Кульська

 

  • Чи праві були хлопці, що для кожного з них своя мама — найкраща?

Для кожного мама  — найдорожча людина: з  нею весело і  гуляти разом, і виконувати домашні справи, їй можна розповідати про все на світі! Послухайте пісню О. Янушкевича «Мама і я» та скажіть, які почуття до мами висловлено в цій пісні.

Слухання та розучування пісні «Мама і я» О. Янушкевич

Ніжні почуття до своєї мами ми можемо відчути у пісні «Біля мами гарно так» А. Філіпенка.

Продовження роботи над піснею «Біля мами гарно так» А. Філіпенка.

7. Підбиття підсумків уроку

  • Який музичний «кит» завітав до нашого уроку?

Отже, діти, ми переконалися, що пісня  — це не лише музика з  віршами. Піснею можна називати твори, що виконують на  інструменті. Такий твір має ознаки пісні — наспівну мелодію та її повторення.

Учні виходять із класу під музичний супровід («Мама і я» О. Янушкевич).

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
2100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку