Урок музичного мистецтва у 1 класі на тему «Вийди, вийди, сонечко…»

Про матеріал

Мета:

навчальна: ознайомити учнів із поняттям «пісня-закличка»; учити визначати засоби виразності музичних творів, порівнювати життєвий зміст, настрій і характер музичних творів;

розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в процесі сприймання, виконання;

виховна: виховувати любов до природи, української народної пісні.

Музичний матеріал: О. Барвінський «Сонечко»; українські народні пісні «Вийди, вийди, сонечко», «Ой, минула вже зима»; поспівка «Сонечко»; гра «Впіймай у долоньку».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірші «Дід Мороз і Весна» П. Воронька, «Так починається весна» А. Костецького.

Обладнання: дитячі музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Перегляд файлу

Урок № 25

Тема. «Вийди, вийди, сонечко…»

Мета:

навчальна: ознайомити учнів із поняттям «пісня-закличка»; учити визначати засоби виразності музичних творів, порівнювати життєвий зміст, настрій і характер музичних творів;

розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в  процесі сприймання, виконання;

виховна: виховувати любов до природи, української народної пісні.

Музичний матеріал: О. Барвінський «Сонечко»; українські народні пісні «Вийди, вийди, сонечко», «Ой, минула вже зима»; поспівка «Сонечко»; гра «Впіймай у  долоньку».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірші «Дід Мороз і Весна» П. Воронька, «Так починається весна» А. Костецького.

Обладнання: дитячі музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до  класу під музичний супровід («Сонечко» О.  Барвінського).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку
  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Які пісні називають веснянками?
  • Які вам відомі веснянки?
  • Який вони мають настрій?

Гра «Впіймай у долоньку» (грайлива, радісна, похмура, сумна, ласкава)

3. Мотивація навчальної діяльності

Наприкінці зими та  на  початку весни ми постійно бачимо суперечки між зимою та  весною: щойно почав танути сніг та  закапали бурульки — раптом налетіла завірюха, а за мить — знову засяяло сонечко! І ми з нетерпінням чекаємо, коли вийде сонечко та знову зігріє нашу землю. А навколо звучать пісні! Які пісні необхідно виконувати, щоб сонечко якнайшвидше зігріло нас своїм теплом? Сьогодні на уроці ми вивчимо такі пісні.

4. Основна частина

Послухайте уважно вірш. Як ви гадаєте, чому Дід Мороз кричав: «Це не чесно!»?

 

ДІД МОРОЗ І ВЕСНА

Дуже хвастав Дід Мороз:

«Я страшніший бур і гроз.

Вже його полоскочу —

Не до сміху, до плачу.

Я нікого не боюсь,

Всім дошкулити берусь!»

Тут з’явилася Весна,

Уклонилася вона

 

І сказала: «А мені?»

Дід сховався в гущині

І кричить з кущів: «Ні, Весно!

Це не чесно, це не чесно!

Ти мені, красуне мила,

Сиву бороду спалила!»

А Весна стоїть, сміється:

«Хай Мороз не задається!»

П. Воронько

 

Після зимового сну природа пробуджується, навколо нас звучить безліч звуків  — вулицею дзюркотять струмочки, голосно співають пташки, на  деревах лопаються бруньки і молоденькі листочки весело шепочуться з вітром.

 

ТАК ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА

Знов починається весна!..

Знов починаються дива…

То серед двору із-під снігу

Раптово визирне трава,

То раптом лагідні веснянки

Засіють щоки та носи,

Чи розщебечуться —

Ще зранку! —

Птахи на різні голоси!

А вчора…

 

Вчора…

Що й казати!

Всі веселилися

До сліз:

Славко —

Дражнило й задирака —

Наталці проліски приніс!…

І зовсім це не дивина:

Так починається весна!

А. Костецький

 

Засвоєння понять

У давні часи люди вірили: якщо дружно покликати весну, радіти її наближенню, то вона настане швидше. Закликання весни відтворені у  багатьох українських піснях, що називають веснянками.

 

 

Своїми піснями діти закликали весняне сонечко пролити своє золоте проміння на  поле, подвір’я, квіти та  на  дітей, які з  нетерпінням чекають на весну. Такі пісні називають піснями-закличками.

Такі пісні-заклички співали голосно, щоб їх почули широкий степ і  темний ліс, високі пагорби і  швидка річка. Сьогодні ми вивчимо таку веснянку.

5. Вокально-хорова робота

Слухання та розучування поспівки «Сонечко»

Розучування української народної пісні «Вийди, вийди, сонечко»

  • Кого закликають діти у пісні?
  • З яким настроєм необхідно співати цю пісню?
  • Яку ще пісню-веснянку ви знаєте?

Продовження роботи над українською народною піснею «Ой, минула вже зима», робота над одночасним початком співу, проспівуванням голосних звуків, інтонацією

  • Чим схожі обидві веснянки?

6. Слухання музики

Композитори часто використовують у своїх творах мелодії народних пісень. Одна з  українських веснянок надихнула композитора О.  Барвінського. Він написав п’єсу «Сонечко».

  • Мелодія якої веснянки сподобалася композиторові?

Слухання п’єси «Сонечко» О. Барвінського

  • Чи змінювався характер п’єси?
  • Про яке сонечко розповідала музика — про яскраве й гаряче чи тепле й ласкаве? (Робота у зошитах, с. 30.)

5. Підбиття підсумків уроку

У ч и т е л ь. Сьогодні на  уроці ми вітали появу сонечка. А  допомогла нам

музика!

  • Яке сонечко зобразив композитор музикою?
  • Чим схожі музичні твори про весну?

Учні виходять із  класу під музичний супровід («Сонечко» О.  Барвінського).

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку