Мета:
навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям «веснянка»; засвоїти з ними поняття «соло»; учити визначати засоби виразності музичних творів, порівнювати життєвий зміст, настрій і характер музичних творів;
розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в процесі сприймання, виконання;
виховна: виховувати любов до природи, української народної пісні.
Музичний матеріал: В. Сокальський «Пташка»; поспівка «Вийди, вийди, сонечко»; українська народна пісня «Ой, минула вже зима»; Я. Степовий «Щебетала пташечка».
Наочні посібники:нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірші «Жайворонки» Олександра Олеся, «Чижик» І. Складаного, «Соловейку-солов'ю» А. Малишка.
Обладнання: музичні молоточки; CD-програвач; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Урок № 24
Тема. «Щебетала пташечка…»
Мета:
навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям «веснянка»; засвоїти з ними поняття «соло»; учити визначати засоби виразності музичних творів, порівнювати життєвий зміст, настрій і характер музичних творів;
розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в процесі сприймання, виконання;
виховна: виховувати любов до природи, української народної пісні.
Музичний матеріал: В. Сокальський «Пташка»; поспівка «Вийди, вийди, сонечко»; українська народна пісня «Ой, минула вже зима»; Я. Степовий «Щебетала пташечка».
Наочні посібники:нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірші «Жайворонки» Олександра Олеся, «Чижик» І. Складаного, «Соловейку-солов’ю» А. Малишка.
Обладнання: музичні молоточки; CD-програвач; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід («Пташка» В. Сокальського).
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
3. Мотивація навчальної діяльності
У березні, коли земля ще вкрита снігом, але все тепліше пригріває яскраве сонечко, у полях та гаях можна почути спів жайворонка — маленької непримітної пташечки, яка сповіщає про настання весни.
ЖАЙВОРОНКИ
В небі жайворонки в’ються,
Заливаються-сміються,
Грають, дзвонять цілий день,
І щебечуть, і співають,
І з весною всіх вітають
Дзвоном радісних пісень.
Олександр Олесь
Чижик
Чижик солодко поспав.
А прочумався — устав,
У росі умився чисто,
Дзьобом пір’ячко почистив:
— Ой, який чудовий день
Для роботи й для пісень!
І. Складаний
Соловейку-солов’ю
Соловейку-солов’ю,
Я приспівочку зів’ю
Свіжу та барвисту
З золотого листу,
З того листу, що в долині,
На кленині, на калині,
На березовій корі,
На дубочку угорі…
А. Малишко
А чи може музика нагадати нам спів пташок? Сьогодні ми дізнаємося про це.
4. Основна частина
Сьогодні я вас запрошую здійснити мандрівку до лісу.
Послухайте уважно музику. Можливо, це ведмідь?
Слухання п’єси «Пташка» В. Сокальського
Ви дуже спостережливі. Цей твір має назву «Пташка». Його написав український композитор Володимир Іванович Сокальський. Послухайте ще раз і покажіть рукою, як співає пташка.
Повторне прослуховування п’єси «Пташка» В. Сокальського з елементами пластичного інтонування
5. Вокально-хорова робота
Розучування поспівки «Вийди, вийди, сонечко»
Послухайте українську народну пісню «Ой, минула вже зима».
Слухання та розучування пісні «Ой, минула вже зима»
(робота у зошитах, с. 29)
Продовження роботи над піснею Я. Степового «Щебетала пташечка»
6. Засвоєння нових знань
Робота з поняттям «соло» (робота у зошитах, с. 29)
7. Підбиття підсумків уроку
Учні виходять із класу під музичний супровід («Пташка» В. Сокаль
ського).