Урок музичного мистецтва у 1 класі на тему «Щебетала пташечка…»

Про матеріал

Мета:

навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям «веснянка»; засвоїти з ними поняття «соло»; учити визначати засоби виразності музичних творів, порівнювати життєвий зміст, настрій і характер музичних творів;

розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в процесі сприймання, виконання;

виховна: виховувати любов до природи, української народної пісні.

Музичний матеріал: В. Сокальський «Пташка»; поспівка «Вийди, вийди, сонечко»; українська народна пісня «Ой, минула вже зима»; Я. Степовий «Щебетала пташечка».

Наочні посібники:нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірші «Жайворонки» Олександра Олеся, «Чижик» І. Складаного, «Соловейку-солов'ю» А. Малишка.

Обладнання: музичні молоточки; CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Перегляд файлу

Урок № 24

Тема. «Щебетала пташечка…»

Мета:

 навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із  поняттям «веснянка»; засвоїти з ними поняття «соло»; учити визначати засоби виразності музичних творів, порівнювати життєвий зміст, настрій і характер музичних творів;

розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в  процесі сприймання, виконання;

виховна: виховувати любов до природи, української народної пісні.

Музичний матеріал: В. Сокальський «Пташка»; поспівка «Вийди, вийди, сонечко»; українська народна пісня «Ой, минула вже зима»; Я. Степовий «Щебетала пташечка».

Наочні посібники:нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірші «Жайворонки» Олександра Олеся, «Чижик» І. Складаного, «Соловейку-солов’ю» А. Малишка.

Обладнання: музичні молоточки; CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку

Учні заходять до  класу під музичний супровід («Пташка» В.  Сокальського).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку
  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Які пісні вам відомі?
  • Як називаються пісні, що виконуються на зимові свята?
  • Як називаються пісні, що оспівують пробудження природи?

3. Мотивація навчальної діяльності

У березні, коли земля ще вкрита снігом, але все тепліше пригріває яскраве сонечко, у полях та гаях можна почути спів жайворонка — маленької непримітної пташечки, яка сповіщає про настання весни.

ЖАЙВОРОНКИ

В небі жайворонки в’ються,

Заливаються-сміються,

Грають, дзвонять цілий день,

І щебечуть, і співають,

І з весною всіх вітають

Дзвоном радісних пісень.

Олександр Олесь

Чижик

Чижик солодко поспав.

А прочумався — устав,

У росі умився чисто,

Дзьобом пір’ячко почистив:

— Ой, який чудовий день

Для роботи й для пісень!

І. Складаний

Соловейку-солов’ю

Соловейку-солов’ю,

Я приспівочку зів’ю

Свіжу та барвисту

З золотого листу,

З того листу, що в долині,

На кленині, на калині,

На березовій корі,

На дубочку угорі…

А. Малишко

 

А чи може музика нагадати нам спів пташок? Сьогодні ми дізнаємося про це.

4. Основна частина

Сьогодні я вас запрошую здійснити мандрівку до лісу.

  • Кого ми можемо побачити у лісі?

Послухайте уважно музику. Можливо, це ведмідь?

Слухання п’єси «Пташка» В. Сокальського

  • Як ви здогадалися, що це музика не ведмедя, а пташки?
  • З яких звуків складається музика — з низьких чи високих?

Ви дуже спостережливі. Цей твір має назву «Пташка». Його написав український композитор Володимир Іванович Сокальський. Послухайте ще раз і покажіть рукою, як співає пташка.

Повторне прослуховування п’єси «Пташка» В. Сокальського з елементами пластичного інтонування

5. Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Вийди, вийди, сонечко»

Послухайте українську народну пісню «Ой, минула вже зима».

  • Про які ознаки весни йдеться у цій пісні?

Слухання та розучування пісні «Ой, минула вже зима»

(робота у зошитах, с. 29)

  • Як ви вважаєте, це колядка? щедрівка? Можливо, назва цієї пісні зовсім інша?

Продовження роботи над піснею Я. Степового «Щебетала пташечка»

6. Засвоєння нових знань

Робота з поняттям «соло» (робота у зошитах, с. 29)

7. Підбиття підсумків уроку

  • Чим звуки весняної пори відрізняються від звуків осені?
  • Як називають пісні, якими ми зустрічаємо весну?
  • Який твір розказав нам про спів пташки?

Учні виходять із  класу під музичний супровід («Пташка» В.  Сокаль­

ського).

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку