Урок музичного мистецтва у 1 класі на тему Народні танці

Про матеріал

Мета:

  • Øнавчальна: надати учням уявлення про особливості танців — польки та вальсу (відчуття дводольності та тридольності у музиці); засвоїти з ними поняття «полька», «аркан»; учити висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконанні настрій і характер музики;
  • Øрозвивальна: розвивати почуття ритму, метру;
  • Øвиховна: виховувати любов до природи, інтерес до музики різних народів.

Музичний матеріал: М. Глінка «Полька»; П. Чайковський «Вальс квітів»; український народний танець «Аркан»; поспівка «Зробим коло»; білоруська народна пісня «Савка та Гришка»; О. Янушкевич «Мама і я»; гра «Імена».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети композиторів М. Глінки, П. Чайковського; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: дитячі музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Перегляд файлу

Урок № 22

Тема. Народні танці

Мета:

  • навчальна: надати учням уявлення про особливості танців  — польки та  вальсу (відчуття дводольності та тридольності у музиці); засвоїти з ними поняття «полька», «аркан»; учити висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконанні настрій і характер музики;
  • розвивальна: розвивати почуття ритму, метру;
  • виховна: виховувати любов до природи, інтерес до музики різних народів.

Музичний матеріал: М. Глінка «Полька»; П. Чайковський «Вальс квітів»; український народний танець «Аркан»; поспівка «Зробим коло»; білоруська народна пісня «Савка та Гришка»; О. Янушкевич «Мама і я»; гра «Імена».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети композиторів М.  Глінки, П.  Чайковського; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: дитячі музичні інструменти; СD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Вальс квітів» П. Чайковського).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку
  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Хто в нашому класі любить танцювати?

 Правильно, майже всі. Але спочатку пограємо у  гру «Імена».

Гра «Імена»

Отже, ваші імена можна вимовити по-різному: або коротко, або продовжити їх звучання. Ось, наприклад: Га-ля, О-ля, Пет-рик, Ро-ма.

Зверніть увагу, що наголошений завжди перший склад. Отже, проплескаймо імена дітей нашого класу за такою схемою:

Ці самі імена ми можемо назвати ласкаво, наприклад: Га-лоч-ко, О-леч-ко, Пет-ри-ку, Ром-чи-ку. Проплескаймо ці імені за іншою схемою:

Як бачите, ваші імена можна простукати двома долями, а  можна трьома.

3. Мотивація навчальної діяльності

Кожен народ має свою музику. З-поміж народних танців різних країн деякі відомі в усьому світі. А чи любите ви танцювати? Чи хотіли б ви дізнатися, які танці є найпоширенішими? Ми з’ясуємо це сьогодні на уроці.

4. Основна частина

Сьогодні ми отримали запрошення від одного з «китів» — танцю. Я переконана, що всі ви любите танцювати. Яке ж свято може бути без танців? Отже, послухайте музику танцю, що має назву полька.

  • Яким є характер цього танцю?

Слухання музики

Слухання «Польки» М. Глінки, визначення особливостей музики танцю

Написав цей танок російський композитор М.  Глінка. Полька — веселий рухливий дводольний танець. Його виконують парами з підскоками. Характер у  польки легкий, грайливий. Послухайте танок ще раз і  легкими рухами рук, нібито танцюючи, підкресліть пульс музики. (Робота у зошитах, с. 26.)

Повторне слухання «Польки» М. Глінки

На відміну від польки вальс  — тридольний, плавний, спокійний танок. Його виконують, плавно кружляючи, немов ковзаючи по  полу. Послухайте вальс та пластичним рухом рук передайте плавність звучання музики.

Слухання «Вальсу квітів» П. Чайковського

Написав цю чудову музику П.  Чайковський, чиї твори ми вже слухали. Який ніжний, тремтливий вступ до  «Вальсу квітів»! Нібито той, хто виконує цю музику, торкається не інструмента, а нашої душі. Коли я слухаю цю музику будь-якої пори року, то одразу уявляю квітучий сад, весну та квіти. Музика вальсу така легка, повітряна, що, здається, зараз підхопить нас, закружляє і перенесе в далеке королівство, де всі люди бажають одне одному лише добра. Заплющте очі та послухайте цю чудову музику.

Повторне слухання «Вальсу квітів» П. Чайковського.

(Робота у зошитах, с. 26.)

  • Чим різняться між собою ці танці?
  • Які українські народні танці ви вже знаєте?

Зараз познайомимося з новим танцем, який називається «Аркан».

 

Засвоєння понять

Аркан — український народний чоловічий танець. Музика цього танцю

швидка, енергійна, запальна.

 

Отже, послухайте цей танець та  зверніть увагу на  його незвичайний ритм.

Слухання українського народного танцю «Аркан»

з виконанням танцювальних рухів

5. Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Зробим коло» з проплескуванням пульсу та ритму

Сьогодні до  нас завітала білоруська народна пісня про двох хлопчиків — Савка та Гришка. Прослухайте історію, що трапилася з ними.

Слухання та розучування білоруської народної пісні «Савка та Гришка»

(робота у зошитах, с. 26)

Продовження роботи над піснею О. Янушкевич «Мама і я»

5. Підбиття підсумків уроку

  • Подякуймо нашому гостеві  — «киту»  — за  чудову музику, з якою він нас познайомив.
  • Назвіть танці, що пролунали на уроці.
  • Чим вони різняться між собою?
  • Які танці вам ще відомі?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Вальс квітів» П. Чайковського).

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку