Урок музичного мистецтва в 2 класі за темою: " Три типи музики". Тема уроку:"Марші для іграшок".Результат:удосконалення вокально-хорових навичок,удосконалення вміння слухати та розуміти музику,вміти розповісти про музику та її особливості в плані-маршу, пісні, танцю,розвивати власний світогляд та музичний смак,естетичне задоволення від музики та її виконання
2 клас, І семестр, 7 урок.
Тема: Типи музики.
Тема уроку: Марші для іграшок.
Мета:
-навчальна:навчити слухати музику; та за особливостями типа ,розрізняти марш,пісню,танець;знати особливості маршу;згадати види маршів;
-виховна:виховувати вміння слухати та виконувати рухи під звуки маршу;виховувати інтерес до класичної музики;
-розвиваюча:розвивати почуття ритму під час слухання та виконання рухів під звуки маршу;розвивати вокально-хорові навички;розвивати вміння аналізувати музичний твір;
Зоровий ряд:ілюстрації інструментів,задіяних для маршу;ілюстративний ряд «Марші іграшок»;підручники;щоденники музичних вражень;дошка;відео фрагменти музичні інструменти (скрипка,барабан,балалайка,бандура).
Поетичний ряд:дитячі вірші(про марші);цитати з підручника;епіграф уроку.
Твори для слухання: П.Чайковський «Марш дерев”яних солдатиків»,»Танець маленьких лебедів» - П.Чайковський,Є.Адамцевич-«Запорізький марш».
Твори для виконання: «Веселий музикант»сл. О.Волгіної, муз.А Філіпенка; Д.Кабалевський «Класне рондо»,поспівки ,вокальні вправи.
Інформаційно-методичне забезпечення:дошка, ф-но,бандура,підручники Л.С. Аристової 2 клас «Музичне мистецтво»;щоденники музичних вражень,музичні інструменти (скрипка,балалайка,бандура,барабан),ілюстративний та поетичний ряд,телевізор та магнітофон,стенди класу музики.
Результат:удосконалення вокально-хорових навичок,удосконалення вміння слухати та розуміти музику,вміти розповісти про музику та її особливості в плані-маршу, пісні, танцю,розвивати власний світогляд та музичний смак,естетичне задоволення від музики та її виконання.
Хід уроку.
Вхід до класу під звуки «Зустрічного маршу» -С.Чарнецького.
І.Організація класу.
ІІ. Співбесіда «Три типи музики». Музична вікторина(6 номерів,учитель грає різні музичні уривки ,характеризуючи три типи музики-пісню,танець,марш. Учні в щоденниках музичних вражень записують варіанти. Потім міняються щоденниками музичних вражень и разом із вчителем перевіряють.
ІІІ. Слова учителя:- Молодці!Ми зараз з вами згадали пісню,танець,марш за їх особливостями. Скажіть,будь ласка,який тип музики(який з трьох китів музики) звучав у вікторині частіше за всіх?
Учні висловлюють свою думку…-. Марш!
Учитель:Тому сьогодні на уроці саме марш буде – головним китом!
Два слоненка по команде
Маршируют на веранде.
Громко топают, трубят
И пугают всех подряд.
- Эй, слонята на веранде,
Громко топать перестаньте!..
ВХР- вокальні вправи та поспівки. Д.Кабалевський - «Класне рондо» -хлопці. Хлопці встають,виходять із-за парт,крокують та співають.
Учитель:А ось вам і ще один марш!
Сьогодні на уроці нам дуже допоможе музика видатного російського композитора,який дуже любив дітей - Петра Чайковського.(Учитель показує портрет композитора). Він написав багато чудових творів!
Учні впізнають відомий твір.
ІV. Слухання та музична інтерпретація. П.Чайковський- «Марш дерев’яних солдатиків».
-Що ви уявили собі під музику?
-який характер мала музика?
-який музичний інструмент звучав?
Учні висловлюють свої думки….
Учитель:У кожного з вас є свої улюблені іграшки?Учні називають свої улюблені іграшки…
-І у композитора П.Чайковського та його племінників теж були свої-дерев’яні солдатикі!Може вони виглядали саме так!
Демонстрація фрагменту м/ф «Лускунчик». На дошці з’являються ілюстрації з дерев’яними солдатиками.
«Живописна музика» -учні ,слухаючі музичний твір,малюють своє уявлення про музику…(Звучить «Марш дерев’яних солдатиків» П.Чайковського).
Демонстрація малюнків учнів…
V.ВХР-розучування та виразне виконання пісні «Веселий музикант»сл. О.Волгіної, муз.А Філіпенка.
Учитель співає 1 куплет і на дошці з’являється ілюстрація музичного інструменту-скрипки та скрипаля:
«Ось на скрипочці я гра:
Ті-лі-лі,ті-лі-лі!
На лужку зайці у танці,
Ті-лі-лі , ті-лі-лі!»
Учні співають 1 куплет,демонструючи уявну гру на скрпиці, учитель акомпанує на фортепіано.
-2 куплет:
Учитель: «А тепер на балалайці: тренді-брень,тренді-брень!
На лужку зайці у танці, тренді-брень ,тренді-брень!»
На дошці-ілюстрація «Балалайка та виконавець на балалайці».
Учні виконують 2 куплет,демонструючи уявну гру на балалайці. Учитель акомпанує н фортепіано.
3 куплет:
«А тепер на барабані:бум-бум-бум!Бум-бум-бум!
Косоокі всі навтьоки,по кущах та по кущах!»
На дошці ілюстрації «Барабан та виконавець на барабані».
Учні виконують 3 куплет,демонструючи уявну гру на барабані.
Учитель:Ви,напевно,помітили ,що сьогодні на уроці в гостях у нас які герої?
Учні….іграшки та герої мультфільмів.
Учитель:Так!.Тоді ви зразу впізнаєте слідуючих персонажів!!!
Демонстрація фрагменту м/ф «Иван Царевич и серый волк».
VI. Підсумки уроку:
-який тип музики(який з трьох китів музики)сьогодні на уроці був головним?
Учні:….МАРШ!
-А хто сьогодні у нас на уроці частіше всього крокував під звуки маршу?
Учні:- ІГРАШКИ….
Учитель: Ми з вами сьогодні не тільки слухали марш,крокували під його звуки,але і малювали марш. Який це був марш?
Учні:…»Марш дерев’яних солдатиків» Петра Чайковського.Учні піднімають свої малюнки,щоб ще раз показати їх!
Учитель: А з якими музичними інструментами ми з вами познайомились на уроці?
Учні: скрипка,балалайка,барабан,бандура.
Учитель:А який марш звучав на бандурі?
Учні: «Запорізький марш».
VII.Оцінювання роботи учнів та Д/З.