Урок музичного мистецтва "ДУМИ"

Про матеріал
Урок музичного мистецтва "ДУМИ" 4 клас І семестр за підручником Л.Аристової, В.Сергієнко
Перегляд файлу

Вчитель музичного мистецтва Палій О.В.

4 клас І семестр

                                                        урок  4              Дата__________

 

Тема уроку: ДУМИ.

Мета: розкрити жанрову своєрідність українських на­родних дум; розвивати образне мислення, уяву, творчі якості, емоційно-чуттєве сприймання; ви­ховувати інтерес до народної творчості, історич­них пісень, дум, почуття патріотизму та поваги до героїчного минулого.

Музичний матеріал: українська народна дума «Ду­ма про козака Голоту»;                                                                             укр.нар.пісня «Вийшли в поле косарі».

Обладнання: музичний інструмент, ілюстрації до музичних творів, підручник, музичний центр, фонохрестоматія.

Тип уроку: поглиблення та розширення теми.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

(вхід до класу під звучання укр.нар.пісні «Вийшли в поле косарі»)

 

Музичне привітання.

 

Сьогодні ми дізнаємося про події у світі й держа­ві з газет, репортажів журналістів по телебаченню і статей в Інтернеті. А як було раніше, коли ще не існувало преси, радіо і телебачення, Інтернету? Напри­клад, у часи козацтва?

 

ІІ. МУЗИЧНА ГРАМОТА.

Ви напевно здивуєтеся, але і тут пісня ставала в нагоді! Саме піснею линули розповіді про історичні події та їх учасників. А за­мість журналістів ці новини «розпо­відали» співці — кобзарі та бандурис­ти. Нерідко такими співцями були самі відважні герої, які брали участь у боях. І характер цих пісень — дум, був відповідним — ліричним і драма­тичним. А виконувались думи в супроводі кобзи або бандури.

 

Думи — це драматичні пісні, присвячені важливим історичним подіям і відважним героям; виконуються кобзарями.

 

За характером мелодії думи близькі до речита­тиву, тобто напівспіву - напіврозмові. Вони тужли­ві, наспівні та протяжні.

Мандруючи від села до села, кобзарі виконували пісні про бойову славу й вічну доблесть козацького війська, про свободу та красу рідного краю. Вони роз­повідали людям у своїх піснях не тільки про різні події, а й висловлювали ідеї єднання народу в боротьбі проти чужин­ців, ідеї волі й незалежності, прославляли патріотизм, від­стоювали права кожної людини й усього народу на вільне життя, звеличували шанування батьків, роду, Вітчизни.

 

Кобзар — мандрівний співак, який виконував пісні та думи в супроводі кобзи чи бандури.

 

Зазвичай думи — це великі пісенно-розповідні твори. Умовно вони складаються з таких частин: вступ (заспів), основнана розповідь (розгортання сюжету), кінцівка (славослов’я).

   

ІІІ. СЛУХАННЯ МУЗИКИ.

Однією з найвідоміших є «Дума про козака Голо­ту». Хто ж це такий? Козак Голота («голота» означає «бідняк, незаможний») — це поетичний образ захисника рідної землі від іноземних загарбників. Дехто вважає, що цей персонаж має історичне підґрунтя: у ньо­му, начебто, змальовано одного зі сподвижників Богдана Хмельницького — полковника Іллю Голоту.

 

(слухання української народної думи «Ду­ма про козака Голоту»)

 

- Як у думі оспівується образ козака? Які риси характеру пер­сонажа відображено у творі?

 

ІV. ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА.

Розспівування.

 

(продовжити розучування укр.нар. пісні «Вийшли в поле косарі»)

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

1.  Допоможіть Тріольчику обрати слова-характеристики дум.

ЛІРИЧНА    ШВИДКА

 СТРІМКА      ВЕСЕЛА

ЖАРТІВЛИВА       РЕЧИТАТИВНА

 

      ДРАМАТИЧНА

 

2. Роздивіться репродукцію картини і визначте, як називається зображений народний музичний інструмент.

 

 

 

 

 

 

 

 

(вихід з класу під звучання пісні «Вийшли в поле косарі»)

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Палій Олена
Додано
26 березня 2019
Переглядів
1669
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку