Урок музичного мистецтва з теми: “Музичні жанри в театрі і кіно”

Про матеріал
Урок-подорож світом театру і кіно. Впродовж усієї музичної мандрівки учні з'ясовують, яке місце належить музиці у цих синтезованих видах мистецтва. Метою уроку є виховання естетичного смаку, інтересу до клатичної та сучасної музики. Творчість дітей проявляються у пісенній, танцювальній, музично-ігровій діяльності, театралізації, тощо
Перегляд файлу

Урок музичного мистецтва з теми: “Музичні жанри в театрі і кіно”. (6 клас)

Мета: вчити учнів цілісному сприйняттю музики у взаємозв’язку з іншими  видами мистецтва; розвивати вокально - хорові навички, формувати вміння робити порівняльний аналіз музичних творів; виховувати естетичний смак, інтерес до класичної та сучасної  музики, глядацьку культуру.

Обладнання: фортепіано, комп’ютер

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

    Музичне привітання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя: Сьогодні в нас незвичайний урок. Ми подорожуватимемо світом театру  і   кіно, спробуємо з’ясувати,  яке місце належить музиці в цих синтезованих видах  мистецтва.  А  якою буде наша подорож, допоможе кросворд, що зараз ви  і розгадаєте.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

      Розгадування кросворду (робота в групах).

 

 

1

в

о

к

а

л

 

 

 

 

 

2

б

а

л

е

т

 

 

 

3

м

ю

з

и

к

л

 

 

 

4

о

р

к

е

с

т

р

5

о

п

е

р

а

 

 

 

 

 

 1. Мистецтво співу латинською мовою називається... (вокал).

 2. Музично - сценічний жанр, зміст якого розкривається мовою музики і                        танцю... (балет).

 3. Музично - сценічний жанр, у якому переплітаються діалоги, спів,                        інструментальна музика, хореографія... (мюзикл).

  4. Колектив музикантів - інструменталістів, об’єднаних для спільного                                виконання музики... (оркестр).

 5. Музично - театральний жанр, у якому дія поєднується з музикою -                        вокальною й  інструментальною, балетом, образотворчим мистецтвом                        (декорації, костюми, грим)  (опера).

Учитель звертає увагу учнів на ключове слово кросворду - казка.

 - Протягом уроку ми будемо звертатися до цих музичних термінів. А зараз перша зупинка нашої подорожі - вокал.

ІV. Вокально - хорова робота.

 1. Розспівування. Вокальні вправи на зимову тематику.

 2. Хоровий спів. "Ой прийшла зима" муз. М. Мозгового, сл. А.Демиденка.

Слово вчителя. Традиційно на січень припадає найбільше свят.

 - Яке головне свято новорічного циклу?

 - Яку пісню - колядку ви знаєте?(відповіді учнів).

 3. Хоровий спів. "Нова радість стала" (колядка).

V.  Узагальнення і систематизація знань.

Учень 1. Різдво - свято миру, душевного спокою, відпочинку. Це одне з                 

                найсвітліших християнських свят, яке відзначається з особливим               

                благоговінням. Не випадково, письменники і музиканти 

                зверталися до цієї теми. Не залишився байдужим і видатний

                письменник М.В.Гоголь, що народився в Україні. Він описав

                фантастичні події ночі перед Різдвом, яку люди з давніх- давен

                наділяли здатністю надавати  звичайним предметам чарівної сили.

Учень 2. Одна із найфантастичніших  повістей М. Гоголя - "Ніч перед Різдвом".   

                Вона входить до циклу під назвою "Вечори на хуторі біля Диканьки".

                Події відбуваються в Україні, в Диканці. М.Гоголь з любов’ю описує

                обряди українського народу, його побут і звичаї, передає атмосферу

                свята в рідній  Україні. Як сказав Віссаріон  Белінський, "Ніч перед

                Різдвом  є ціла повна картина домашнього життя народу, його            

                маленьких радощів, його маленьких негараздів, тут вся поезія його

                життя".

Учень 1: Останній день перед Різдвом пройшов. Зимова ясна ніч наступила.              

                Виглянули й засяяли зірки. Місяць величаво піднявся на небо

                посвітити всім добрим  людям і всьому світу, щоб було весело

                колядувати і славити Христа. Оксана (виходить дівчина), 17-ти річна

                дочка козака Чуба, про красу якої  говорили у всій Диканці,

                залишилася вдома одна...

Інсценування з повісті "Ніч перед Різдвом"

Дійові особи: Оксана, Вакула, Одарка.

Оксана (перед ручним люстерком): - І звідки ця слава пішла, ніби я гарна? Неправду  кажуть, я зовсім не гарна. Може, чорні брови чи очі мої такі гарні, що вже й рівних їм немає у світі? Що гарного в цьому носі, в щоках і в устах? Та невже такі вже гарні мої чорні  коси? Я бачу, що зовсім не гарна (відштовхнула від себе люстерко, скрикнула) ні, гарна я! Ой, яка гарна! Диво!

Тихо входить Вакула.

Вакула: - Дивна дівчина! З годину стоїть і вглядається в люстерко і не  

                 надивиться, та ще й вихваляє себе в голос.

Оксана (обернувшись, побачила коваля й скрикнула):

    - Чого прийшов сюди? Невже  хочеш, щоб виштовхувала за поріг 

                лопатою?

Вакула: - Не сердься на мене! Дозволь хоч поговорити, хоч подивитися на тебе!

Оксана: - Хто ж тобі боронить? Говори й дивись (сідає на лаву).

Вакула: - Дозволь і мені сісти біля тебе.

Оксана (відштохнувши від себе):

 - Йди геть! Від тебе димом тхне. Чи не обмазав ти й мене своєю сажею (відходить від  нього і знову дивиться в люстерко).

Оксана: - Щось дівчата досі не прийшли. Що це означає?  Мені скучно.

Вакула: - Тобі з ними весело?

Оксана: - Та вже ж веселіше, ніж з тобою. Ой, стукає хтось. Може, дівчата? (виходить)

Входять Оксана і Одарка.

Оксана: - Е, Одарко! У тебе такий чоловік, що все тобі купує, а мені нема кому 

                 дістати таких  гарних черевичок.

Вакула: - Не сумуй, Оксано! Я дістану тобі такі черевички, які рідко й панночка

                 взуває.

Оксана: - Ти? Побачу, де ти візьмеш такі черевички, які б я взула на мою ногу?  

                  Хіба ті, що взуває цариця?

 До Одарки:

               - Будь свідком: якщо Вакула принесе ті ж самі черевики, які взуває

                 цариця, то ось моє слово: в ту ж мить я піду за нього заміж!

Вакула: - Прощавай, Оксано! Дури, кого знаєш, а мене вже не побачиш! Не

                 поминайте лихом!

Учень 2: Вакула здійснює подорож до столиці, де потрапляє в делегацію             

                Запорізьких козаків і на прийомі в Катерини ІІ випрошує черевички.                          

                Повернувшись в Диканьку, він  іде з подарунками до Чуба сватати             

                Оксану, яка з радістю його зустрічає і готова вийти за нього й без             

                черевиків.

Слово вчителя: Цей твір настільки сподобався композиторам різних епох та

                 часів, що вони поклали в основу своїх музичних творів однойменну

                  повість М.В.Гоголя, яка і стала сюжетом для літературного тексту.

                  - Як називається літературний текст до музично - драматичного

                     твору?  (Лібрето)

VІ. Сприйняття і порівняльний аналіз музичних творів.

Слово вчителя: Сьогодні ми послухаємо з вами фрагменти з:

         - опери "Ніч перед Різдвом" російського композитора

                     М.А.Римського - Корсакова; 

         - балету "Ніч перед Різдвом" композитора, нашого сучасника з                    

                     Дніпропетровська Віталія Калиновського;

         - мюзикла "Вечори на хуторі біля Диканьки" відомого композитора  і                    

                     продюсера грузинського походження, що мешкає в Києві, 

                     Костянтина Меладзе.

1. Сприйняття нової музики.

2. Робота в групах (кожна група працює над своїм питанням, а потім

    знайомить присутніх з результатами досліджень).

  1. "Художники" (одержали домашнє завдання: підготувати афіші до музичних      творів, які будуть звучати на уроці).

  2. "Історики".

      - З’ясуйте, коли виникли жанри опера, балет, мюзикл. Назвіть                     найвідоміших композиторів, які творили в цих жанрах.

           3. "Аналітики".

               - Назвіть, які види мистецтв об’єднані в опері, балеті, мюзиклі.

  4. "Психологи".

        - Скажіть, якому композитору  вдалося  найточніше  передати  глибину                     почуттів героїв. Свою думку аргументуйте.

  5. "Музикознавці".

      - Порівняйте манеру співу в опері та мюзиклі;

      - Чим відрізняється музичний супровід вистав, що ми щойно слухали.

VІІ. Домашнє завдання.

        Зробити ескіз декорації або костюмів до музичної вистави (на вибір)

VІІІ. Висновок уроку.

 Вправа "Мікрофон"

 - Яка роль належить музиці в опері, балеті, мюзиклі (відповіді учнів)

Учитель звертає увагу учнів на екран.

 - Скажіть, чи все ви назвали, відповідаючи на запитання.

Музика:

  • cлужить емоційною характеристикою героїв;
  • створює атмосферу подій;
  • створює національний колорит;
  • робить популярними твори композиторів;
  • показує майстерність акторів театру, кіно, а також музикантів оркестру.

IX. Підсумкове оцінювання діяльності учнів.

Слово вчителя: Дякую за роботу на уроці і, як подарунок, прийміть, будь ласка, пам’ятки про  правила поведінки в театрі.

Пам’ятка

Правила поведінки в театрі

 * Приходьте в театр завчасно, за 15 - 20 хвилин до початку спектаклю.

 * Одяг залишайте в гардеробі.

 * Не займайте чужого місця

  * Вимкніть мобільний телефон.

 * Побачивши знайомих в залі, не махайте рукою, достатньо привітно                     кивнути головою.

 * Не їжте, не пийте в залі.

 * Дотримуйтеся тиші під час вистави.

 * Підтримуйте оплесками найцікавіші моменти спектаклю.

 * Не виходьте під час вистави із зали без поважної причини.

 * Подякуйте оплесками акторам після закінчення спектаклю.

docx
Додав(-ла)
Лепеха Ірина
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Сценарії
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку