Урок музики в 3 класі І семестр "Таємниці пісенної музики"

Про матеріал
Урок музичного мистецтва в 3 класі "Таємниці пісенної музики" ознайомлює учнів з основними особливостями пісенної музики, закріплює уявлення учнів про пісенність, танцювальність та маршовість як властивостей музики, основні риси пісенності в музиці.
Перегляд файлу

Урок музики в 3 класі

Тема: «Таємниці пісенної музики»

Мета: поглибити уявлення учнів про пісенність, танцювальність та маршовість як властивості музики. Засвоїти поняття «баркарола». Вміти виділяти основні риси пісенності в музиці.

Завдання:

Навчальні: вчити учнів аналізувати музичні твори, виділяти основні властивості музики;

Розвиваючі: розвивати навички сприймання музичного твору, добиватися виразності виконання фраз у пісні;

Виховні: виховувати інтерес, любов до музики;

Методи та прийоми: метод емпатії, метод евристичних бесід, слухання, спів, бесіда, наочність;

Музичний матеріал: І.Кириліна «Засмутилось кошеня», Т.Попатенко «Шпачок прощається», П.І.Чайковський «Баркарола», Е.Гріг «Ранок»;

Обладнання: ноутбук, ілюстрації, дидактичні картки;

Хід уроку:

І. Організаційний момент;

ІІ. Тема та мета:

  • Сьогодні на уроці ми з вами більш дітальніше роздивимось таку властивість музики як пісенність, та дізнаємось про її таємниці, а також познайомимось з новим для вас поняттям в музиці – «баркарола».

ІІІ.  Актуалізація знань:

  • Зверніть увагу на дошку, та скажіть, хто на ній зображен?

(Три кити музики)

  • Як вони повязані з нашою темою, яку ми вивчаємо?

(три кити музики переростають в пісенність, танцювальність, маршовість)

  • Дійсно, тема третього класу – властивості музики – пісенність, танцювальність, маршовість.
  • На дошці написані ознаки кожної з особливостей, давайте їх ще раз визначемо та перевіримо чи дійсно вони відносяться до кожної з них.

Пісенність:                    Танцювальність:                    Маршовість:   

чіткий ритм                  ритмічність                              плавність

наспівність                     рухливість                               чіткість

мелодійність                  наспівність                              ліричність

 

(Діти перевіряють правельність ознак)

 

Музичний диктант:

  • Щоб краще засвоїти ці ознаки давайте спробуємо на слух виділити пісенну, танцювальну та маршову музику. На партах у вас є дидактичні картки з ознакою кожної з властивостей музики. Після прослуховування музичного твору підійміть картку саме з цією властивостю. (На картках намальовані ознаки пісенності (людина співає), танцювальності (людина танцює),  та маршовості (барабан).
  • Молодці! Гарно засвоїли всі властивості музики! Послухайте музику, та скажіть, як вона повязана з картиною на дошці?

(Це музичний твір Едварда Гріга – Ранок. А на картині змальован саме ранок!).

  • Добре! А яку властивість має ця музика?

(Пісенність).

  • Скажіть, будьласка, як повязані слова написані на дошці?

осінь

школа

хвороба

кошеня

(Це слова з пісні «Засмутилось кошеня» яку ми вивчали на минулому уроці!)

  • Справді! Ми заспіваємо її сьогодні по ролях, але щоб обрати головного героя – кошеня я пропоную пограти у гру – «Перевтілення», в якої потрібно уявити себе кошеням, та спробувати відповісти на запитання учнів!

(Обирається учень – кошеня, який відповідає на запитання учнів)

  • Молодці! Кошеня ми вже обрали, тепер можна заспівати і пісню!

Розпівування:

  • Мелодія має дуже ритмічний та чіткий ритм,  які властивості музики вона має?

(Пісенність та танцювальність)

  • Справді! Та щоб нам краще її заспівати давайте підготуємось та заспіваємо ритмічні розспівки:

«Сів шпак на шпаківню»

«Раз, два, три, чотири»

«Гой, да, да»

 

Спів: І.Кириліна «Засмутилось кошеня»:

  • За допомогою наших чарівних поспівок ми тепер зможемо дуже гарно заспівати  пісню! Давайте спробуємо. (обираються діти для співу та вже обране кошеня).
  • Які музичні інструменти ви візьмете для виконання цієї жвавої пісні?

(Діти обирають серед шумових дитячих інструментів)

(Виконання пісні по ролях з музичними інструментами)

ІV Вивчення нового матеріалу:

Слухання:

  • Ви бачите, що ось ми і відкрили ще одну таємницю пісенної музики – вона одноразово може бути і танцювальною! Сьогодні ми знову повертаємось до творчості видатного композитора – П.І.Чайковського. Послухайте музику, та скажіть яку властивість вона має – пісенність, танцювальність, чи маршовість, та оберіть картину, яка найбільш підходить до цієї музики.

П.І.Чайковський «Баркарола»

(діти слухають музику та відповідають на зипитання)

  • Чому саме ці картини ви дібрали до музики? Чим вони схожі?

(Діти відповідають)

  • Це дійсно пісенна музика, а назвав її автор – «Баркарола», що означає пісня венеціанських гондольєрів, адже саме в Італійському містечку Венеція всі пересуваються на великих човнах – гондолах, а чоловіків які ними управляють називають гондольєрами, котрі полюбляють співати пісні гойдаючись на хвилях. Цей музичний твір не є окремим, він входить в альбом «Пори року» і представляє сонячний та спокійний червень.

Спів: Т.Попатенко «Шпачок прощається»

  • Послухайте пісню та скажіть, чим вона повжязана з піснею «Засмутилось кошеня»?

(Вони обидві пісенні)

  • Давайте вивчимо перший куплет та заспіваємо його наспівно та мелодійно.

(Вивчення першого куплету)

V Закріплення вивченого матеріалу:

  • На дошці перелічені музичні твори, який з них є зайвим? Чому?

Е.Гріг «Ранок»

Р.Щедрін «Цар Горох»

П.І.Чайковський «Баркарола»

І.Кириліна «Засмутилось кошеня»

Т.Попатенко «Шпачок прощається»

(Зайвим твором є – «Цар горох» РодіонаЩедріна, тому що він – маршовий, а всі інші твори – пісенні.)

  • Молодці!

 

VІ. Підсумок уроку:

  • Отже, давайте згадаємо, з якими новими пісенними творами ви ознайомились сьогодні? Що їх обєднує? Який з них вам більш сподобався?

(Відповіді дітей)

  • На цьому таємниці пісенної музики розкриті! До зустрічі на наступному уроці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 січня 2020
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку