Урок музики в 3 класі І семестрі "Пісенність - важлива якість музики"

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити дітей з пісенністю в музиці, її особливостями. Вчити аналізувати музичні твори; розвивати у дітей музично-естетичний смак, вокально-хорові навички, музично-ритмічний смак; виховувати інтерес до музичного мистецтва, класичної музики.
Перегляд файлу

Урок музики № 2 в 3 класі 1 семестрі

DSC02050Тема уроку. Пісенність – важлива якість музики

 

Мета уроку: ознайомити дітей з пісенністю в музиці, її особливостями. Вчити аналізувати музичні твори; розвивати у дітей музично-естетичний смак, вокально-хорові навички, музично-ритмічний смак; виховувати інтерес до музичного мистецтва, класичної музики.

ТЗН: ноутбук

Наочність: портрет композитора, картки з зображенням особливостей музики, музичні інструменти: бубон, барабан, сопілка, дзвіночок.

Тип уроку: урок поглиблення в тему.

 

Хід уроку:

1.Музичне привітання.

2. Актуалізація знань:

 - Сьогодні на уроці ми з вами далі вивчаємо нашу тему, яку розпочали на минулому уроці, а за активну участь та правильні відповіді ви отримаєте чарівні нотки, які в кінці уроку порахуємо, та визначимо кращого знавця з музики!

Гра «Збери нотки»

 - Яку тему ми зараз вивчаємо? (Особливості музики).

 - Які існують особливості музики? (Пісенність, танцювальність, маршовість)

 - З яким музичним твором ви познайомились на минулому уроці? (Ми слухали увертюру до опери Ж.Бізе «Кармен»)

 - Що таке увертюра? (Це вступ до опери, балету, чи кінофільму)

 - Які особливості музики ви почули в цьому музичному творі? (І пісенність, і танцювальність, і маршовість.)

За свої правильні відповіді діти отримують різнокольорові нотки.

3. Слухання музики:

 - Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з новим музичним твором. Послухайте у виконанні симфонічного оркестру фрагмент із сюїти «Пер Гюнт», який має назву «Ранок». Цю чудову музику створив норвезький композитор Едвард Гріг.

    Норвезький композитор Генрік Ібсен написав п’єсу «Пер Гюнт». Готуючи першу постановку п’єси, він звернувся до Гріга з проханням написати музику до спектаклю. Гріг із захопленням взявся за справу й виконав прохання свого друга. Драма «Пер Гюнт» наповнена казковими моментами, а Гріг був великим знавцем і любителем норвезьких казок і легенд. В драмі розповідається про норвезького парубка Пера Гюнта, який покинув свою матусю та кохану і пішов мандрувати світом, а коли повернувся, то мати

його померла, кохана постаріла, посивіла, осліпла від сліз, але залишилась вірною йому.

    Музичні фрагменти зі спектаклю дуже часто виконуються як самостійні твори. Музичний твір «Ранок» ми зараз теж послухаємо як окремий музичний фрагмент, та визначимо які особливості цієї музики.

Гра «Вгадай особливості музики»

(Діти підіймають відповідну картку з особливістю музики)

 - Ви вірно підняли рожеву картку з зображенням пісенності, адже музика «Ранку» дуже наспівна та лагідна!

 - Скажіть мені, будь ласка, які інструменти симфонічного оркестру виконують головну тему в цьому творі? (Скрипки).

 - Дійсно, скрипки – найспівучіші інструменти симфонічного оркестру, які приближені до людського голосу. В мене на столі лежать музичні інструменти, подивіться, будь ласка, на яких з них можна продемонструвати пісенність в музиці  - бубон, барабан, сопілка, дзвіночок (Сопілка та дзвіночок).

Словникова робота:

Сюїта – інструментальний твір, що складається з декількох частин.

4. Розспівування:

Щоб відобразити пісенність мелодії ми з вами її проспіваємо на склад у (потім а, о).

5. Вивчення пісні Я.Степового «Літо минулося»:

 - З якою піснею ви познайомились неминулому уроці? (Особливості музики)

 - Заспіваймо перший куплет пісні напам’ять. (Діти співають)

 - Так які основні риси пісенності? (лагідність, наспівність).

 - Послухайте, будь ласка, нову пісню, та скажіть, яка вона за характером, та яка особливість її музики.( В мелодії яскраво виражена пісенність, тому вона наспівна та лагідна).

 - А про що в ній співалося? (Про то як літо минулося і прийшла осінь).

 - Заспіваймо мелодію першого куплету пісні спочатку на склад – ле. Передайте м’яким, протяжним співом сумну картину осені. (Діти співають)

 - А тепер зі словами. (Діти співають)

 - На якому інструменті ви б виконали цю пісню? (На скрипці)

Пластичне інтонування:

(Діти співають перший куплет пісні та імітують гру на скрипці)

6.Підсумок уроку:

 - З якою особливістю музики ми познайомились сьогодні на уроці? (З пісенністю).

 - Які характерні її риси? (Наспівність, лагідність).

 - З яким новим музичним твором познайомились? («Ранок» з сюїти «Пер Гюнт»).

 - Що таке сюїта? (Інструментальний твір, що складається з декількох частин).

 - Хто автор сюїти «Пер Гюнт»? (Едвард Гріг)

 - З якою новою піснею познайомились сьогодні на уроці? (Я.Степовий «Літо минулося»).

 - Яку особливість музики вона має? ( Пісенність).

- Який інструмент симфонічного оркестру найкраще передає пісенність? (Скрипка).

 - А ще які музичні інструменти ви обрали сьогодні для виконання пісенності? (Сопілка, дзвіночок)

 - Які інструменти ніколи не передадуть цієї особливості? (Ударні – барабан, бубон, та інші).

 - Сьогодні на уроці самі активні учні заробили собі чарівні нотки, давайте всі разом порахуємо, в кого їх найбільше. (Діти рахують нотки, та обирають найкращих учнів).

 - Зараз наш урок добіг кінця, і я пропоную щоб ще раз закріпити знання з нашої сьогоднішньої теми заспівати куплет пісні «Особливості музики».

Виконання куплету пісні «Особливості музики»

7.Оцінювання учнів.

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку