29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок музики в 3 класі І семестрі "Яскраві ритми танцювальності"

Про матеріал
Мета: вчити дітей аналізувати музичні твори, засвоїти поняття «полонез», «хота»; виділяти танцювальність в музиці, знати її характерні риси; розвивати вокально-хорові здібності, музично-ритмічний слух, естетичний смак; виховувати любов до музики, цікавість до уроків, музичних творів.
Перегляд файлу

Урок музики № 5 в 3 класі 1 семестрі

Тема уроку. Яскраві ритми танцювальності

DSC02057

 

Мета: вчити дітей аналізувати музичні твори, засвоїти поняття «полонез», «хота»; виділяти танцювальність в музиці, знати її характерні риси; розвивати вокально-хорові здібності, музично-ритмічний слух, естетичний смак; виховувати любов до музики, цікавість до уроків, музичних творів.

ТЗН: ноутбук.

Наочність: портрети композиторів, різнокольорові нотки з паперу, дитячі музичні інструменти;

Тип уроку: урок поглиблення в тему.

Хід уроку:

1. Музичне привітання.

2. Актуалізація знань:

 - Сьогодні ми знов з вами пограємо у гру «Збери нотки» і подивимось, як ви засвоїли минулу тему.

Гра «Збери нотки»

(Діти відповідають на запитання до минулого уроку, та отримують різнокольорові нотки).

 - Яку тему ми розглядали на минулому уроці? (Танцювальність в музиці).

 - Назвіть основні риси танцювальності. (Ритмічність, жвавість, динамічність).

 - Який фрагмент з балету «Горбоконик» ми слухали на минулому уроці? («Золоті рибки»).

 - Яка особливість музики фрагменту? (Танцювальність).

 - Чим фрагмент «Золоті рибки» відрізняється від фрагменту «Ніч»? («Ніч» - пісенна, а «Золоті рибки» - танцювальна).

 - Подивіться на портрети композиторів, хто з них написав цей балет?

Галерея портретів: Д.Кабалевський, Е.Гріг, Ж.Бізе, Я.Степовий, Р.Щедрін).

(Діти обирають Р.Щедріна).

 - На однойменну казку якого  письменника Р.Щедрін написав свій балет? (О.С.Пушкіна).

 - Жінка Р.Щедріна – Майя Плісецька була балериною, і композитор писав для неї дуже багато балетів. Подивіться, будь ласка, маленький відеофільм про цю видатну балерину, та мистецтво балету.

Відеофільм про мистецтво балету.

 - Так що ж таке балет ? (Діти відповідають).

3. Слухання музики:

Послухайте «Полонез ля мажор» польського композитора Фридеріка Шопена.

Словникова робота:

Полонез – це танець, що виник у Польщі. Його танцювали на пишних балах та святах. Ще його називали танцем-ходою, тому що він має танцювальний характер і відтворює урочистий хід.

 - «Полонез ля мажор» - це зразок маршово-танцювальної музики. Послухайте його, будь ласка, та скажіть, яка була музика за характером, який ритм та лад ви почули. (Музика була урочиста. Лад – мажорний. Ритм – маршовий.).

 - Можемо ми сказати, що ця музика була і маршовою і одноразово танцювальною? (Так).

 - Я пропоную для більшої виразності музичного твору підкреслити пульс музики пружними рухами рук, що імітують кроки.

Пластичне інтонування

 - Сьогодні на уроці ми також познайомимось з ще одним музичним твором, який написав російський композитор М.Глінка – «Арагонською хотою».

    Видатний російський композитор дуже багато подорожував за кордоном і цікавився історією та мистецтвом різних народів. Одного разу, знаходячись в Іспанії, він так захопився яскравою та запальною музикою народу, що приїхавши додому, він написав чудовий симфонічний твір, побудований на мелодії іспанського танцю «Хота».

    Отже, послухайте, будь ласка, цей танець, та скажіть, яка була музика за характером, яку особливість мала? (Музика дуже жвава та запальна. В неї одразу ж відчувається танцювальність, і хочеться під неї затанцювати).

 - Які інструменти ви почули? (Струнні).

 - А також тут звучать іспанські народні інструменти – кастаньєти. Це наповнює музику іспанським колоритом, та робить музику запальною та танцювальною.

- Оберіть, будь, ласка, інструменти, які б ви змогли використати в цієї музиці.(Бубон, барабан, сопілка, трикутник, дзвіночок).

Діти обирають бубон та трикутник, та виконують мелодію на музичних інструментах.

Гра на ДМІ

  - Порівняйте два почутих музичних твору, та скажіть, що в них спільного, що – відмінного. (Вони обидва танцювальні – це танці. Але полонез ще має й маршовий характер. Він урочистий та повільний. Арагонська хота навпаки – жвава та запальна).

4. Вокально-хорові вправи:

 - Я пропоную вам згадати нашу чудову пісеньку про особливості музики, та заспівати її разом. ( Діти співають перший та другий куплет про пісенність та танцювальність в музиці).

 - А тепер перший ряд  співає перший куплет пісні і показує рухами пісенність, а другий рад співає другий куплет, і показує рухами танцювальність.

Пластичне інтонування.

5. Вивчення пісні:

 - З якими піснями ми з вами вже познайомились на минулих уроках? («Класне рондо» Д.Кабалевського, «Літо минулося» Я.Степового.)

 - Чим відрізняються ці твори, які в них особливості? ( «Класне рондо» Д.Кабалевського і пісенне, і танцювальне, і маршове. Музика в пісні дуже весела, жвава, написана в мажорному ладі, а пісня «Літо минулося» Я. Степового – пісенна. Вона дуже сумна, мелодійна, написана в мінорному ладі, та виконується дуже повільно).

- Заспіваймо пісню «Класне рондо» Д.Кабалевського спочатку всі разом («Ми-третьокласники»), потім дівчатка – («Дівчатка ми»), потім хлопці – («Ми – хлопчики»), враховуючи характер кожної з частин.

  - Хто головний в цій пісні: хлопчики, дівчатка чи коли співають всі разом? (Головне – коли співають всі разом).

 - Заспіваймо пісню Я.Степового «Літо минулося» в характері пісні, відображаючи це рухами.

Спів та пластичне інтонування

6. Творче завдання:

 - Перед вами лежать картки з засобами музичної виразності та особливостями музики, та картки з музичними творами, які ви сьогодні слухали та виконували, доберіть до кожного музичного твору відповідні засоби музичної виразності та особливості. (Діти виконують завдання).

    За правильні відповіді учні отримують різнокольорові нотки.

 - Давайте підрахуємо, хто сьогодні був кращим знавцем музики та назбирав найбільш всього чарівних ноток.

7. Оцінювання учнів.

 

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку