29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок музики в 3 класі І сесместрі "Танцювальність - важлива якість музики"

Про матеріал
Вчити дітей аналізувати музичні твори, вміти виділяти в них танцювальність; знати основні риси танцювальності; засвоїти поняття «лад», «особливості» музики; розвивати творчі здібності, вокально-хорові навички, музичну пам’ять та спостережливість; засвоїти поняття «ритм»; виховувати любов до музики, класичних творів.
Перегляд файлу

Урок музики № 4 в 3 класі 1 семестрі

Тема уроку. Танцювальність – важлива якість музики.

DSC02052

 

Мета: Вчити дітей аналізувати музичні твори, вміти виділяти в них танцювальність; знати основні риси танцювальності; засвоїти поняття «лад», «особливості» музики; розвивати творчі здібності, вокально-хорові навички, музичну пам’ять та спостережливість; засвоїти поняття «ритм»; виховувати любов до музики, класичних творів.

ТЗН: ноутбук.

Наочність: картки з рисами особливостей музики, плакати композиторів, дитячі музичні інструменти.

Тип уроку: урок поглиблення в тему.

Хід уроку:

1. Музичне привітання.

2. Актуалізація знань:

 - Сьогодні ми з вами далі вивчаємо тему особливості музики. І сьогодні до нас у гості завітає танцювальність.

Якщо музика ритмічна,

Дуже жвава, динамічна,

Танцювальність це лунає –

Краще музики немає!

 - Найважливіші риси танцювальності – жвавий, танцювальний ритм, під таку музику завжди хочеться танцювати.

 - Послухайте вірш-загадку, та дізнайтеся, музику якого композитора ми будемо слухати сьогодні на уроці:

Співвітчизник наш відомий,

«Горбоконик» написав.

І його балет чудовий

Казку всім подарував. (Р.Щедрін).

 - Правильно, сьогодні ми з вами послухаємо інший фрагмент з балету «Горбоконик» – «Золоті рибки».

 - Скажіть, будь ласка, з яким фрагментом із балету ви познайомились на минулому уроці? («Ніч»).

 - Яка особливість музики була в ньому? (Пісенність).

 - Які інструменти виконують основну тему в музиці? (Скрипки).

3. Слухання музики:

 - Послухайте, будь ласка, фрагмент «Золоті рибки», та скажіть, яку особливість ви почули в музиці. (Танцювальність).

 - Чому саме танцювальність? (Тому що музика була енергійною, жвавою).

 - Що ви собі уявили під цю казкову музику? (Як золоті рибки жваво плескаються в фонтані у палаці царя Гороха, нібито танцюють у прозорій воді).

- Покажіть, будь ласка, рухами як граються у воді золоті рибки.

Пластичне інтонування

 - Тож назвіть основні риси танцювальності. (Танцювальний ритм, жвава, весела музика, під яку хочеться танцювати).

 - Зараз перевіримо, як ви засвоїли риси особливостей музики, та пограємо у музичне лото.

Гра «Визнач риси особливостей музики»

(Дітям роздають картки – лото з зображенням особливостей музики – пісенності та танцювальності, а діти добирають до кожної особливості свої риси: пісенність – наспівність, мелодійність, лагідність; танцювальність – жвавість, ритмічність, динамічність;).

4. Музична грамота:

 - З яким засобам музичної виразності ви познайомились на минулому уроці? (З ладом).

 - Що таке лад музики? (Діти відповідають).

 - Яким він буває? (Діти відповідають).

 - Який лад у фрагменті з балету горбоконик «Ніч»? (Мінор).

 - Який лад в «Золотих рибках»? (Мажор).

 - Сьогодні ми з вами познайомимось з таким засобом музичної виразності як ритм.

Словникова робота:

Ритм – чергування звуків і пауз різної тривалості.

 - Я пропоную вам пограти в дуже цікаву гру, та навчитися відображати ритми музики.

Гра «Веселі ритми»

(Діти, дивлячись на малюнок відображують різні ритми на музичних інструментах).

 - А тепер уявіть що музика пісенна. Які інструменти підходять для її виконання?

Гра «Добери інструменти»

(Діти обирають відповідні до особливостей музики інструменти: пісенність – сопілка, дзвіночок; танцювальність – бубон, барабан).

5. Вокально-хорові вправи:

 Діти виконують пісню-поспівку «Особливості музики» і роблять відповідні рухи:

Якщо музика лунає

Дуже лагідна, наспівна,

Знайте, діти, це – пісенність.

Її музика чарівна.

(Діти виконують пластичні рухи руками).

 

Якщо музика ритмічна,

Дуже жвава, динамічна.

Танцювальність це лунає –

Краще музики немає!.

(Виконують «пружинку»).

6. Виконання пісні:

 - Послухайте мелодію, та вгадайте, що це за пісня. (Це – «Літо минулося» Я.Степового).

 - Яка особливість цієї музики? (Пісенність).

 - Заспіваймо перший та другий куплет дуже лагідно та наспівно. (Діти співають).

 - Вивчимо третій куплет пісні, та виконаємо його в характері – дуже наспівно та трішечки сумно.(Вивчення третього куплету).

 - Послухайте музику пісні, та скажіть, чи знайома вам вона? (Так. Це – «Класне рондо» Д.Кабалевського).

 - Яку особливість воно має? (Тут присутні всі три особливості).

Діти співають спочатку 1 частину пісні – «Ми – третьокласники»

 - Яка в неї особливість? (Пісенність).

Співають 2 частину  - «Дівчатка ми».

 - Яку особливість музики має ця частина пісні? (Танцювальність).

Співають 3 частину пісні – «Ми – хлопчики».

 - Яку особливість має музика в цій частині пісні? (Маршовість).

 - Ось бачите, в цій пісні теж зустрілися всі особливості.

 - А хто пригадає, що таке рондо? (Діти відповідають).

7. Підсумок уроку:

 - Ми з вами зараз перетворимося на вчителів, та спробуємо задавати запитання по темі один одному.

Гра «Вчителі та учні»

(Діти задають один одному питання та відповідають на них).

8. Оцінювання учнів.

 

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку