Урок "My Breakfast"

Про матеріал
Онлайн-урок у 7 класі на закріплення лексичного матеріалу з теми "Їжа" та граматичного "Вживання a few, a little із злічуваними та незлічуваними іменниками".
Перегляд файлу

Клас 7

Тема: Мій сніданок

Мета : повторити лексику з теми «Їжа», практикувати у вживанні a little/a few зі злічуваними та незлічуваними іменниками, розвивати навички мовленнєвої компетенції: читання, усного мовлення, письма, аудіювання. Вчити працювати самостійно, у парах. Розвивати творче мислення, увагу, уяву. Виховувати інтерес до вивчення англійської мови.

Обладнання: інтерактивна дошка, презентація з питаннями для обговорення та граматичним завданням.

Хід уроку

І. Початок уроку.

1. Привітання. Бесіда про емоційний стан дітей.

2. Введення в іншомовне середовище. Визначення теми уроку.

T: Continue the sentences:

  1. In the morning I have …
  2. In the morning you shouldn’t miss …
  3. Sometimes we have got a cup of tea for …

T: OK. As you see the topic of the lesson is “Breakfast”. We’ll repeat words on this topic and speak, listen to the text and write about our breakfasts …

II. Основна частина уроку.

  1. Лексична зарядка (робота на інтерактивній дошці).
  1.    Revise names of food and play tic-tac-toe: dishes/drinks.
  2.    Create Mind Map “Breakfast”
  3.    Make up sentences with the words from Mind Map and the word “breakfast”. For example: I have tea for breakfast. My breakfast is light.
  1. Мовленнєвий тренажер.
  1.    Guess breakfast food “Is it …?”

T: I see you are having breakfast now. Let’s guess what you are eating for breakfast now.

  1.    Work in pairs and discuss your breakfast.

Questions for discussion: Do you have breakfast every morning? Is your breakfast big? What do you usually eat for breakfast ? What do you drink? Is … your favourite dish/drink?

  1. Релаксація.
  2. Аудіювання.

Listen to the story about my breakfast and make up my breakfast menu for today.

Hello! I’d like to tell you about my breakfast. Today I got up at six o’clock and started to cook my breakfast. Every morning I get up early to cook our breakfasts and lunches. This morning I decided to prepare pumpkin cereal with milk for breakfast. I made it fast. For lunch I made mushroom soup and fried cutlets. OK. And what to drink? For breakfast I made coffee with milk for my husband. But I don’t like coffee. I prefer cocoa. I made cocoa for myself. It is very tasty. For lunch I ‘ll have tomato juice. It is my favourite juice. As you see my breakfast is not so big.

  1. Граматичний практикум на письмі.

Add words “a little/a few” to a written recipe of one of the dishes we like for breakfast. It’s omelet.

For omelet we need eggs, salt, sausages, milk, tomatoes, cheese, oil.

First slice 1 ____ tomatoes, 2 ____ sausages and 3 ____ cheese. Then break 4____ eggs into the bowl, add 5____ salt and 6____milk and mix. After that pour 7____ oil into the frying pan and after a while put mixed eggs into it. Finally put 8____ slices of sausages, tomatoes and cheese on the top of the omelet and fry it for 9____ time.

Serve omelet with 10____ salad and 11____ toasts.

III. Заключна частина уроку.

  1. Рефлексія. Прийом «Синквейн».

Summarize the material of our lesson. Make up a cinquain to the word “Breakfast”.

For example:

Breakfast

Tasty, light

Eat, have, cook

We have it in the morning.

Meal

  1. Домашнє завдання.

Write a short simple recipe of your favourite dish for breakfast.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (7-й рік навчання) 7 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
2 січня
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку