Урок " My Homeplace. My Room. Listening" за підручником О. Карпюк

Про матеріал

Тема: Помешкання.Підтема: Моя кімната. Аудіювання коротких текстів-описів дитячих кімнат, відповіді на запитання.

Практична мета: тренувати учнів в аудіюванні з метою повного і точного розуміння змісту тексту, повторити граматичну структуру there is /there are

Освітня мета: практикувати мовні засоби за темою, активізувати лексико-граматичний матеріал, вдосконалювати компетенції читання, аудіювання й усного та монологічного мовлення та письма в межах теми.

Розвиваюча мета: розвивати активне слухання, розвивати різні типи пам'яті – слухову, зорову, увагу, уяву, співпрацювання під час парної та групової роботи, розвивати креативність та цифрову грамотність.

Виховна мета: виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, формувати доброзичливу атмосферу в класі.

Перегляд файлу

План- конспект уроку для 4-го класу

Тема: Помешкання.

Підтема:  Моя кімната. Аудіювання коротких текстів-описів дитячих кімнат, відповіді на запитання.

Практична мета: тренувати учнів в аудіюванні з метою повного і точного розуміння змісту тексту, повторити граматичну структуру there is /there are

Освітня мета: практикувати мовні засоби за темою, активізувати лексико-граматичний матеріал, вдосконалювати компетенції читання, аудіювання й усного  та монологічного мовлення та письма в межах теми.

Розвиваюча мета: розвивати активне слухання,  розвивати різні типи пам’яті – слухову, зорову, увагу, уяву, співпрацювання під час парної та групової роботи, розвивати креативність та цифрову грамотність.

Виховна мета: виховувати  уміння сконцентруватися, слухати інших, формувати доброзичливу атмосферу в класі.

Обладнання: Комп’ютер, мультимедійний додаток, кросворд , роздавальний матеріал, підручник « English with Smiling Sam 4»,  зошит до підручника Карпюк « English with Smiling Sam 4».

Очікувані результати:

Учень може:

  •                       називати та писати  слова теми «Помешкання»;
  •                       виокремлювати конкретну інформацію з коротких аудіотекстів;
  •                       описувати свій дім та кімнату, вживаючи вирази “There is…”, “There are…”
  •                       висловлювати своє ставлення до свого місця проживання.

 

Схематичний план уроку

І. Початок уроку

1. Привітання та повідомлення теми та мети уроку 1хв

2. Мовленнєва зарядка  2 хв.

ІІ. Основна частина уроку 35 хв

ІІІ. Заключна частина

  1.          Підбиття підсумків уроку 1хв
  2.                    Закінчення уроку 1 хв

 

І.  Початок уроку

1. Привітання та повідомлення теми та мети уроку

T. Good morning, children! I’m glad to see you!

-What day is it today?, What month is it now?, What season is it now?

- What is the weather today?

-How are you?( P: I’m fine, thank you) How are you feeling today? Hope you are in a good mood! Show us how are you today! Put your reaction on the screen.

T: Great! Today we continue our topic “My Homeplace”. During the lesson we’ll listen to  the songs,  revise the words,  play games, guess riddles, write topical words, listen the  texts and of course speak English. Let’s start our lesson.

  1. Мовленнєва зарядка.

1) Icebreaker. Криголом

   T: There is an English proverb: “My house is my castle.” Can you translate it? How do you understand these words?  This proverb will be the motto of our lesson.

2) Brainstorming.

What other synonyms to the word “house” can we use?

Ps: We can say a building / a flat/ a castle/ a cottage/ a villa/ a palace/ a residence, home , cabin…

3) Фонетична зарядка.

T: Let’s  look at the screen and listen a song according our topic.( p 37) мультимедійний додаток

T: What rooms were mentioned in this song?( yard, bedroom, kitchen)

T: What other rooms have we got? (bathroom, living room, dining room, toilet, balcony)

 

II. Основна частина уроку

  1.                    Повторення лексичного матеріалу.
  1. T.  In our house we have so many rooms. Look at our unordinary house (poster with a house).  Let’s play the mime game. One of you come to the blackboard  and do the mime showing the room and your task guess  Which room is it? (bathroom, living room, kitchen, yard, bedroom)
  2. T: We have many rooms in our house and  so many different thing in these rooms. I’ll read the definition and your task to guess what it is .
  1.                    You cook on it ( gas cooker)
  2.                    You wash your clothes in it ( washing machine)
  3.                    You put your food into it. ( fridge)
  4.                    You wash your face and hands in it ( washbasin)
  5.                    You put your cups and plates into it ( cupboard)
  6.                    You eat in this room ( kitchen)
  1.                    Let’s solve the crossword with the words from our topic.

  1.                    Match the words to the pictures.

Учні по черзі виходять до дошки та прикріплюють  правильні слова до  малюнків. (Му house)

  1.                    Проектна робота. ex 5 p 37

T: At home your task was to complete the sentences about your house and drew a picture of  your house. Let’s listen to some children about their houses.

  1. Фізкультхвилинка. Minute of relax.

T: Stand up, and let’s have a rest. “Baby Shark”

  1.                    Подання тексту  “ About Children’s room” для аудіювання.
  1.                    Pre-listening activity.  Етап підготовки до аудіювання.

Учні по черзі відповідають на запитання вчителя.

T: Is your room small? Is it tidy? Do you share it with your brother or sister?

  1.                    While Listening Activity. Етап аудіювання тексту.

T: Listen about other children’s rooms and  compare them with your room.

  1.                    Post -Listening Activity. Контроль розуміння тексту.
  1.                    T:  Answer the question ( ex 2 p 38 PB)
  1. Is Dario’s room tidy?
  2. Is there a sofa in Pam’s room?
  3. Is there a wardrobe in David’s room?
  4. Are there many dolls in Mia’s room?
  5. Are there any dolls in Pam’s room?
  6. Are there curtains in Mia’s room?
  1.                    T: Say which sentences are true and which are false.  Read the true sentences and correct the false one.  ( Ex 3 p 39 PB)
  1. There is a wardrobe in Pam’s room.
  2. There is just one book on Dario’s shelf
  3. There is a carpet in Mia’s room
  4. There is  desk in David’s room.
  5. There are a lot of CDs in Dario’s room.
  6. There are a lot of drawings in David’s room
  1.                    Complete the sentences ( ex 1 p 31 AB)
  2.                    Think about your room and underline the sentences which are true about you. ( ex 2 p 31 AB)
  1.          Гра « Повна корзина». Team Game “Full Bucket”.

T: Thank you very much. Take your seats. Now you’ll work in two big teams. One team is to my right hand, another one is to my left hand. Please, take a clean sheet of paper, a pen and write one furniture word. Try not to repeat the words. When you write a word, crumple your sheet, throw it into a bucket and stand at the blackboard. Then join into a column facing a bucket.

Учні пишуть на листочках слова , які є в їх кімнаті, та закидають в корзини. 

T: OK. It’s high time to check the spelling of the words. For this we will exchange the buckets. In turn you will come to the bucket, take a paper ball, unfold it, read the word and check the spelling.

Учні обмінюються корзинами та перевіряють правильність слів.

  1.                    Гра « Запам’ятай». Memory  game.

Вчитель показує постер  1 хвилину. Потім перегортає або ховає його та задає питання за малюнком.

T: I show you a poster for 1 minute, then hide it and ask questions about poster.

  • Is there a table in the room? ( yes, there is)
  • How many chairs are there in the room? ( There are 3)
  • What is on the table? (  Paints, a brush, toy-blocks,  an album, a piano)
  • What is brown? ( A teddy bear)
  • Is there a red monster? (No, there is not)
  • What colour is the monster? (Green)
  • Where is the ball? ( it is under the table)
  • How many book are under the  table ? (Three)
  • Where is toy -rabbit? ( It is on the chair)
  • How many windows are there  in the room? ( there are two)

ІІІ. Заключна частина

  1.                    Домашнє завдання

T: Your task to draw a picture of your room and describe it. ( Ex 5 p 39)

  1.                    Закінчення уроку  та feedback

T: It’s time to finish our lesson.  If you were active at the lesson and worked excellent  show us  THUMBUP . If you were not so active and did some mistakes -OK_HAND.. If you think you were passive -THUMBDOWN . Now it’s our screen of success. The lesson is over. Good bye.

 

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
1013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку