Застосування дидактичного матеріалу з метою формування інтелектуально-пізнавальної компетентності учнів на уроках англійської мови

Про матеріал
Матеріал до педради:"Застосування дидактичного матеріалу з метою формування інтелектуально-пізнавальної компетентності учнів на уроках англійської мови", вчителя англійської мови
Перегляд файлу

+Застосування дидактичного матеріалу з метою формування інтелектуально-пізнавальної компетентності учнів

на уроках англійської мови

                                                                 Вчитель: Сіряк С. В.

Ефективність процесу формування інтелектуально-пізнавальної компетентності може бути забезпечена шляхом максимального залучення учнів до навчальної діяльності, яка створює умови для професійного орієнтованого та міжкультурного спілкування. На заняттях з іноземної мови слід надавати перевагу роботі в малих групах, дискусії, мозковій атаці, кейс-методу, симуляції, презентації, інсценізації, рольовим, діловим іграм .

На уроках з англійської мови слід використовувати різновиди ігор: ділові, сюжетні, ситуаційно-рольові. Наприклад, ділова гра включає імітаційні завдання, ігрове проектування, аналіз ситуації. При цьому формується комплекс комунікативних умінь і уміння відчувати партнера зі спілкування, уміння ідентифікувати себе з ним, знаходити способи досягнення позитивного кінцевого результату.

 

        В. О. Сухомлинський писав, що без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку: «Гра – це величезне світле вікно, через яке духовний світ дитини вливається в життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, що розпалює вогонь кмітливості та допитливості… 

Дидактична гра – засіб навчання та виховання. На відміну від ігор узагалі, дидактична гра має істотну ознаку – наявність чітко поставленої мети навчання та відповідного їй педагогічного результату. Тому застосування дидактичних ігор у навчанні англійської мови учнів відіграє важливу роль у сучасній освіті, оскільки за допомогою гри засвоєння і запам’ятовування навчального матеріалу відбувається ефективніше, в учнів розвивається інтерес, підвищується мотивація до вивчення англійської мови. У цьому контексті значно підвищується особистісна роль учителя: він є лідером, організатором.

 

Учні не тільки отримують інформацію, знайомляться, вивчають. Вони порівнюють різні аспекти країнознавства: географія, історія, тісно пов'язані з ними питання культури, традиції та звичаї різних народів, говорять про стереотипи нашого сприйняття. Дуже доречним є використання діаграми Вена, коли учні порівнюють одне й теж явище в різних країнах. Наприклад, під час вивчення теми «Різдво в Англії» учні порівнюють традиції святкування цього свята англійцями та українцями. Тому вони пишуть в лівому колі ключові слова (наприклад, January,7, 12 dishes, didukh, kolyadkas, etc.). Після роботи із текстом учні заповнюють праве коло інформацією про Англію (December,25, carols, turkey, etc.). Потім учням пропонується проблемне питання: «Що спільне?». Після обговорення заповнюється середня частина діаграми (one of the most important holidays, family gathering, traditional dishes, songs, etc.). Aбо проблемне питання можна обговорити до читання тексту. Після читання тексту учні перевіряють свої передбачення щодо спільного, вони можуть вже вказати, чім Різдво в Англії відрізняється від того самого свята в Україні і заповнити інформацією друге коло. Контроль цього завдання здійснюється шляхом використання фронтальної технології інтерактивного навчання. У даному випадку можливе застосування прийому під умовною назвою «Мікрофон». «Мікрофон» надає можливість кожному учню сказати швидко по черзі, передаючи уявний мікрофон наступному учаснику.

 

      Очевидним є і використання мультимедійних презентацій на різних етапах вивчення англійської мови.

При вивченні нових граматичних структур за допомогою презентації можна ефективно і методично правильно провести ознайомлення з граматичною структурою, її опрацювання та закріплення, використавши різноманітні типи вправ, які можна вивести на великий екран,таким чином зосередивши увагу на них та швидко змінюючи різні типи вправ, а саме:

- репродукція – імітація, відтворення граматичного мовного зразка;

- підстановка – наповнення мовного зразка іншими лексичними одиницями, відомими учням;

- розширення – включення у мовний зразок відомих прикметників і обставинних слів;

-  трансформація – перебудова заданого зразка;

- комбінування - об’єднання окремо відпрацьованих  граматичних структур в логічно зв’язані висловлювання

 

        У старшій школі завдяки використанню мультимедійних презентацій значно цікавішими для учнів стануть урок-лекція, урок-конференція, урок узагальнення і систематизації знань, уроки-тестування, ділові ігри.

        Отже, сучасний урок англійської мови має забезпечити розкриття творчих можливостей учнів та активізувати їх навчальну діяльність. Досягнення позитивного результату можливе за умови застосування комп’ютерних технологій на запропонованих трьох типах уроків, які стимулюють розвиток пізнавального інтересу учнів до вивчення іноземної мови, пробуджують у них мотивацію, навчають самостійно та критично мислити, бути творчими та активними. Таким чином, використання інтернет-ресурсів при вивченні англійської мови є одним із шляхів підвищення результативності уроку та складовою сучасних інноваційних технологій в освіті.

 

 

docx
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку