26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок на тему: «А.К.Дойль - автор детективного циклу про Ш.Холмса. Захоплюючий сюжет оповідання «Пістрява стрічка»

Про матеріал
План-конспект уроку для 7 класу на тему «А.К.Дойль - автор детективного циклу про Ш.Холмса. Захоплюючий сюжет оповідання «Пістрява стрічка»
Перегляд файлу

План-конспект уроку позакласного читання                    в 7 класі .

Тема: Артур Конан Доль – автор детективного циклу про Шерлока Холмса. Захоплюючий сюжет оповідання « Пістрява стрічка».

Мета: Познайомити учнів з фактами життя і діяльності митця, розкрити своєрідність сюжету оповідання « Пістрява стрічка»;

розвивати навички усного мовлення, інсценізації, вміння відповісти на поставлені питання;

виховувати непримиренність до зла, любов до літератури.

Обладнання: портрет К. Дойля; слайди з зображенням Лондону, музею            К. Доля; виставка книг; ілюстрації , виконані учнями, 

 

                                                         Епіграф:  Працюючи з любові до свого мисте -

                                                                         цтва, а не заради грошей  Ш. Холмс

                                                                            ніколи не брався  за розслідування

                                                                           звичайних, буденних справ, його

                                                                           завжди приваблювали справи, в

                                                                            яких є щось незвичайне, а

                                 подекуди навіть фантастичне                                                                                         К. Дойль

Хід уроку

I. Підготовка до сприйняття навчальної теми.

  • Над яким твором працювали?
  • Який він за жанром? ( детективне оповідання)
  • Що називаємо детективним оповіданням? ( Детективне оповідання – твір невеликий за обсягом. У центрі сюжету – розслідування злочину. Персонажі такого твору : слідчий, потерпілий , підозрюваний).

II. Оголошення теми та мети уроку.

- Сьогодні продовжимо знайомство з детективними творами та чудовим письменником  К.Дойлем і його детективним оповіданням « Пістрява стрічка». Тему уроку записати в зошит.

 

III. Засвоєння нового матеріалу.

Ми познайомились з багатьма літературними героями. Та ви повинні знати , що є такі герої , що залишаються відомими із століття в століття. Це вічні образи. Серед них Ш. Холмс. Він створений дуже майстерно, талановито. К. Доль поселив його в Англії, в Лондоні на Бейкер – стріт, там зараз розташований музей Ш. Холмса. Донедавна відомому сищику читачі писали листи і сприймали його як реальну особу. Популярність його не згасає вже 100 років.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблемне запитання: У чому секрет популярності творів  К. Доля?

Та спершу ви разом з учителем англійської мови помандруєте в Англію, щоб познайомитись з чудовим письменником К. Дойлем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З допомогою учителя англійської мови учень розповідає біографію письменника.

- Учитель. Тільки що ви познайомились з К. Дойлем.

- Де він народився , коли? ( в Англії, в Единбурзі, в 1859)

- Які твори читали , чи чули про них?( « Пригоди Ш. Холмса»)

- Якого  жанру ці твори? ( це цикл детективних оповідань)

- Учитель.

Ви почули нове слово « цикл».

Словникова робота :

Цикл - у літературі сукупність художніх творів одного жанру, які об’єднуються задумом автора в цілісність.

Визначення « цикл», запишіть у словники.                                                                                          

     -    Які твори Дойля ви читали?

  • Як називається цикл про Ш. Холмса?
  • Хто розповідає про Ш. Холмса? ( лікар Ватсон)

Запишіть ознаки циклу.

  • Єдність жанру;
  • Одні й ті ж головні герої;
  • Схожість у побудові оповідань;
  • Внутрішній зв'язок між творами;
  • Форма оповіді.
  • Учитель. Найцікавіше оповідання циклу – « Пістрява стрічка»
  • Хто розповідає історію про розслідування справи , пов’язаної з родиною Ройлоттів?
  • Чому сам Ватсон?
  • Прочитаємо початок  оповідання.
  • За які справи брався Холмс?                                                                                                                                                   

-    Чи важливим для нього був матеріальний бік справи?

  • Що змусило його піднятись рано вранці з ліжка і розбудити Ватсона?               Учитель. А тепер згадайте , якою ж була ця жінка. Допоможе вам у цьому вчитель образотворчого мистецтва.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Учитель. Що зацікавило Холмса в Хелін, чому він взявся за розслідування цієї справи?
  • Робота в групах. Кожна група отримала домашнє завдання : 1. Розповісти від імені Хелін , що сталось , чому вона звернулась до Холмса. 2. Розповісти від імені Холмса , як велось розслідування.
  • Виступи учнів.
  • Учитель. Твір у нас детективний. Які герої повинні бути в такому творі?
  • Відповіді учнів. Детектив – Ш. Холмс; злочинець – Ш. Холмс; злочинець – Ройлотт; жертва – Хелін Стоунер.
  • Заповніть таблицю. Не заповнюйте лише останню колонку. Зробите це вдома.

 

Таблиця « Характеристика головних героїв оповідання  « Пістрява стрічка»

 

Злочинець

Жертва

Детектив

Ваше власне ставлення до героя

Імۥя

 

 

 

 

Місце проживання, вчинки

 

 

 

 

Особливості характеру

 

 

 

 

 

  • Роботи зачитати в класі.
  • Учитель. Ми познайомились з героями детективного оповідання, звернемо увагу, як воно побудовано. Що таке побудова твору? Назвіть елементи композиції саме цього оповідання.
  • Відповіді учнів. Експозиція; зв’язка; розвиток дії; кульмінація; розвۥязка.

4.Підсумки уроку.

  • Повернемося до епіграфа уроку . Чому ми обрали саме ці слова?                 ( Розкриває тему уроку , характер Холмса, безкорисливої людини , закоханої в свою справу).
  • А зараз дайте відповідь на проблемне запитання, у чому секрет популярності творів К. Доля про Ш.Холмса? ( Захоплюючий сюжет, яскраві образи, вічна тема боротьби добра і зла, жива , доступна мова, втаємничення змісту).
  • Закінчити речення:
  • К. Доль – це…
  • Детективне оповідання - це…
  • Найбільше сподобався…
  • Особливо запам’яталось…

V. Домашнє завдання.

1. Підготуватись до характеристики образів твору Ш. Холмса і доктора Ватсона ,

2. Зробити начерки одного з головних героїв твору.

 

Використана література:

1.  http://ru.wikipedia.org;

2. Т.Д. Кирилова. Англійськая література кінця ХІХ - початку ХХ століття;

3. Класичний детектив - Хрестоматія: О-Я;

 

doc
Додав(-ла)
Щербіна Ольга
Додано
21 серпня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку