Урок на тему "Автоматизація звука « л » між голосними. Диференціація звуків « ш-ж » Розвиток слухового сприймання"

Про матеріал
автоматизація звука «л» між голосними, диференціація звуків «ш-ж»; продовжувати роботу над мовним диханням, силою голосу; розвивати навички слухового сприймання; виховувати повагу до старших;
Перегляд файлу

Тема:  Автоматизація звука « л » між голосними.

             Диференціація звуків « ш-ж ».

             Розвиток слухового сприймання на основі

             тексту « Праця людей восени ».

Мета:   автоматизація звука «л» між голосними,                 

                диференціація звуків «ш-ж»; продовжувати

                роботу над мовним диханням, силою голосу;

                розвивати навички слухового сприймання;

                виховувати повагу до старших;

 

 

                              Хід    уроку:

 

І.  Організаційний  момент.

 

   - До нас прийшли гості, привітайся. Розкажи про себе.

      (  Мене звати Немировська Алевтина.

         Я навчаюся у 4-Б класі.)

   - Аля, почнемо працювати. Уважно дивись на мене і 

      слухай.

    - Ти мене чуєш?   ( Так, чую.)

 

ІІ. Артикуляційні вправи.

 

    - Зараз будемо виконувати вправи для звука «л»,

      дивись на мене і повторюй.   ( перед дзеркалом)

                  -  « парканчик »

                  -  « цукерка »

                  -  « почистимо зубки »

 

ІІІ. Робота над диханням.

 

    - Аля, а зараз попрацюємо над диханням. Набираємо

      повітря і на одному видиху говоримо:

        ЗАРАЗ  ОСІНЬ.     ЗАРАЗ  ПІЗНЯ  ОСІНЬ.

               ЗАРАЗ  ПІЗНЯ  ДОЩОВА  ОСІНЬ.

-  Повтори.   Молодець!

 

ІV.  Робота  над  силою  голосу.

 

    - Аля, зараз я прочитаю речення, а ти повториш.

 

        ЗАРАЗ  ПІЗНЯ  ОСІНЬ.

                      ЗАРАЗ  ПІЗНЯ  ОСІНЬ.

                                   ЗАРАЗ  ПІЗНЯ  ОСІНЬ.

       

V.  Робота  над автоматизацією звука « л «

     між  голосними.

 

    - Над яким звуком працюємо? (Працюємо над звуком «л»)

    - Подивись, язичок затискаєш між зубками. (перед дзерк.)

    -  Прочитай склади ( картки):

 

                   ола       олу      ело        оло       еле

 

    - Прочитай слова  ( картки):

 

                   шоколад                 телевізор

                   холодильник         велосипед

                   телефон                  жолуді

 

    - Знайди малюнок і поклади під словом:

        (  картка + малюнок);

   -  Склади речення із слів ( із карток складає речення

       і  читає);

 

               На дубі ростуть жолуді.

               Мама купила смачний шоколад.

   -  Прочитай речення.

  - На яке питання відповідає слово « жолуді »?  ( що?)

  -  На яке питання відповідає слово « мама »?  ( хто?)

 

VІ. Робота над диференціацією звуків «ш-ж».

 

    - Аля, а які ще звуки вивчаємо? ( Вивчаємо звуки «ш-ж»)

    - Подивись на малюнок: - Що це? Назви.

        ( стілець,  стіл,  диван,  крісло, шафа,  ліжко)

    -  Одним словом як можна назвати?  ( Меблі)

    -  Прочитай слова, де є звуки « ш-ж».   ( шафа,  ліжко)

    -  Прочитай речення:

                  

                  Женя поклала шапку у шафу.

                  Сашко застелив своє ліжко.

VІІ.  Фізхвилинка.

        - Аля, давай відпочинемо.

        - Покажи, які це високі дерева. (Стає на носочки і

          піднімає руки вгору)

        - А як вітер хитає дерева? (Нахиляється вліво,вправо)

        - А як падає листя з дерев? ( Трясе руками)

VІІІ.  Робота над розвитком слухового сприймання.

          Робота над текстом «Праця людей восени».

 

     -  Аля, а зараз будемо працювати з текстом. Ми вже

        читали з тобою.

      - Про що цей текст? ( Про працю людей восени)

      - Зараз я ще раз прочитаю, а ти слідкуй.

      - Аля, зараз я буду задавати питання:

   ( за екраном) – Що люди збирають на полях?

   ( з поміхами) – Що люди роблять у садах?

   ( чит. з губів) – продовж речення: На городах……

                                                             Дорослим……..

  - Аля, прочитай речення і подумай, до якого малюнка

підходить це речення? (Вони збирають урожай фруктів та овочів. Діти також прибирають опале листя на вулиця

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку