Жанри усної народної творчості в корекційній роботі логопедазразки усної народної словесності, створені дорослими для дітей: колискові пісні, пестушки, утішки, чукикалли, небилиці (перевертні), безкінечні казочки, скоромовки; твори, які перейшли до дитячого фольклору із загального народнопоетичного набутку: казки, обрядові пісні (заклички, примовки, колядки, щедрівки, веснянки, гаївки), загадки, прислів’я, приказки тощо; зразки усної творчості, які виникли і функціонують у дитячому середовищі: ігрові пісні, лічилки, жарти, дражнилки, мирилки, безконечники-«нескінчухи», кричалки та інший «віршований галас»
Українські народні пісні: Розвиваються уміння: чути та розрізняти немовленнєві звуки, визначати джерело та напрямок їх звучання, диференціювати мелодії за висотою, силою, тембром, ритмом, динамікою,Виховується:слухове сприймання, увага та пам’яті дошкільників,інтерес до музики в цілому та музичних творів зокрема
Народні казки. Формування вміння переказувати знайомий, невеликий за обсягом прозовий текст. Удосконалення вміння дотримуватися пауз між окремими словами і реченнями, правильно, чітко та емоційно виразно промовляти слова Створення серіаційних рядків (від маленького до великого – казка „Рукавичка” і навпаки – казка „Ріпка”) з умовних картинок-символів, які позначають персонажів художнього твору за певною ознакою (форма, величина, колір),Формування навичок діалогічного і монологічного мовлення
Українські народні ігри:вироблення вміння промовляти віршований текст чітко та фонетично правильно, користуватися речитативом; закріплення навички складового, синтаксичного аналізу та синтезу; автоматизація навички правильної звуковимови; збагачення словникового запасу шляхом вивчення потішок, забавлянок, скоромовок, чистомовок, віршованих мініатюр, поєднуючи їх промовляння з рухами; закріплення орфоепічних можливостей дітей, вміння спільно з ровесниками промовляти чи проспівувати мовленнєвий матеріал у поєднанні з відповідними рухами;Збагачення словника образними словами;
Усна народна творчість - невід’ємна частина роботи вчителя – логопеда формуються основи звукової культури та елементів граматичної діяльності, інтенсивно накопичується лексичний запас, засвоюється структура рідної мови, активізується сприйняття художнього слова, з’являються навички та вміння слухати та розуміти твір дитячої літератури