Презентація "Різні форми усної народної творчості у профілактиці та корекції мовленнєвих вад у дітей у дітей дошкільного віку"

Про матеріал
В презентації представлені жанри усної народної творчості , які з успіхом можна використовувати в в корекційній роботі логопеда.Усна народна творчість - невід’ємна частина роботи вчителя – логопеда, завдяки якій формуються основи звукової культури та елементи граматичної діяльності, інтенсивно накопичується лексичний запас, засвоюється структура рідної мови, активізується сприйняття художнього слова, з’являються навички та вміння слухати та розуміти твір дитячої літератури.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Різні форми усної народної творчості у профілактиці та корекції мовленнєвих вад у дітей у дітей дошкільного віку 

Номер слайду 2

Усна народна творчість, — художня колективна літерату­рна і музична творча діяльність народу, яка засобами мови зберегла знання про життя і природу, давні культи і вірування, а також світ думок, уявлень, почуттів і переживань, народнопоетичної фантазії

Номер слайду 3

Жанри усної народної творчості в корекційній роботі логопедазразки усної народної словесності, створені дорослими для дітей: колискові пісні, пестушки, утішки, чукикалли, небилиці (перевертні), безкінечні казочки, скоромовки; твори, які перейшли до дитячого фольклору із загального народнопоетичного набутку: казки, обрядові пісні (заклички, примовки, колядки, щедрівки, веснянки, гаївки), загадки, прислів’я, приказки тощо; зразки усної творчості, які виникли і функціонують у дитячому середовищі: ігрові пісні, лічилки, жарти, дражнилки, мирилки, безконечники-«нескінчухи», кричалки та інший «віршований галас»

Номер слайду 4

Колискові пісніЗакріплення вимови голосних звуків,Формування уміння передавати за допомогою інтонації різний настрій, Розвиток слухового сприймання, Формування вміння користуватися голосом різної сили

Номер слайду 5

Забавлянки і потішки налагодження контакту з дитиною; викликання у неї бажання і потребу спілкуватися; подолання мовленнєвого негативізму, розвиток дрібної моторики

Номер слайду 6

Скоромовки, чистомовки формування навичок чіткої вимови звуків;ознайомлення із словом, реченням;навчання звукового аналізу слів;визначення кількості звуків у слові, їх місця і порядку розташування; визначення кількості слів у реченні.

Номер слайду 7

Українські народні пісні: Розвиваються уміння: чути та розрізняти немовленнєві звуки, визначати джерело та напрямок їх звучання, диференціювати мелодії за висотою, силою, тембром, ритмом, динамікою,Виховується:слухове сприймання, увага та пам’яті дошкільників,інтерес до музики в цілому та музичних творів зокрема

Номер слайду 8

Удосконалення лексико-граматичної сторони мовленняграматичне оформлення словосполучень. Активізація словника словами на позначення дій Формування уявлень про кількісну та порядкову лічбу на практичному рівні . Збагачення словника числівниками. Збагачення словника прислівниками

Номер слайду 9

Формування навичок зв'язного мовлення:загадки Народні казки,легенди,бувальщини

Номер слайду 10

Загадки. Формування навичок опису добре знайомих дітям предметів Розвиток зорового, слухового сприймання, уваги, пам’яті, мисленнєвих операцій аналізу, синтезу, порівняння, зорового контролю, Виховання вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, Розвиток зв’язного мовлення

Номер слайду 11

Народні казки. Формування вміння переказувати знайомий, невеликий за обсягом прозовий текст. Удосконалення вміння дотримуватися пауз між окремими словами і реченнями, правильно, чітко та емоційно виразно промовляти слова Створення серіаційних рядків (від маленького до великого – казка „Рукавичка” і навпаки – казка „Ріпка”) з умовних картинок-символів, які позначають персонажів художнього твору за певною ознакою (форма, величина, колір),Формування навичок діалогічного і монологічного мовлення

Номер слайду 12

Українські народні ігри:вироблення вміння промовляти віршований текст чітко та фонетично правильно, користуватися речитативом; закріплення навички складового, синтаксичного аналізу та синтезу; автоматизація навички правильної звуковимови; збагачення словникового запасу шляхом вивчення потішок, забавлянок, скоромовок, чистомовок, віршованих мініатюр, поєднуючи їх промовляння з рухами; закріплення орфоепічних можливостей дітей, вміння спільно з ровесниками промовляти чи проспівувати мовленнєвий матеріал у поєднанні з відповідними рухами;Збагачення словника образними словами;

Номер слайду 13

Усна народна творчість - невід’ємна частина роботи вчителя – логопеда формуються основи звукової культури та елементів граматичної діяльності, інтенсивно накопичується лексичний запас, засвоюється структура рідної мови, активізується сприйняття художнього слова, з’являються навички та вміння слухати та розуміти твір дитячої літератури

pptx
Додав(-ла)
Шукшина Любов
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
18 грудня 2020
Переглядів
1339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку