Урок на тему: Безпечна Україна

Про матеріал
Урок на тему: Безпечна Україна. Повторення правил з техніки безпеки вдома, під час перебування на вулиці, правил дорожнього руху.
Перегляд файлу

Відкритий урок для учнів 1-4 класів

Тема:Безпечна країна. Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності.

Мета: Освітня: Сформувати в учнів поняття про безпеку та різні види небезпек; дати уявлення про принципи безпечної життєдіяльності.

Розвиваюча: Розвивати логічне мислення учнів

Виховна: Виховувати відповідальність, зосередженість, обачливість та поміркованість дій.

 

Хід уроку:

- По всій країні проходить тиждень Безпеки. А чи розумієте ви що таке безпека?

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО ПРО ТЕ, ЩО ТАКЕ БЕЗПЕКА І ХТО ЇЇ ЗАБЕЗПЕЧУЄ

Отже безпека – це коли ніщо не загрожує життю та здоров’ю.

Небезпека  - це ситуація, коли щось, або хтось може тобі зашкодити. Небезпека  - це явища, об’єкти, які здатні за певних умов завдати шкоди здоров’ю людини як відразу, так і в майбутньому, тобто викликати небажані наслідки.  Тривалий час люди ставились до небезпек як до чогось неминучого, але потім почали розуміти, що багатьох з них можна уникнути. Сучасна людина повинна володіти культурою безпечної життєдіяльності.

Щоб зберегти здоров’я та життя, потрібно вивчати небезпеки, умови і причини їх виникнення, а також, як від них захищатися, тобто знати способи захисту.

-  Чи знаєте які є види небезпек?

Складання КУЩУ АСОЦІАЦІЙ ДО СЛОВА: НЕБЕЗПЕКА

  •       В побуті (електробезпека, пожежне безпека, газова безпека).
  •       Удома, надворі, у школі, у транспорті, у кінотеатрі…
  •       Природні небезпеки (землетруси, повені, урагани…).
  •       Техногенні небезпеки (аварі та катастрофи на підприємстві).
  •       Соціальні небезпеки (злочини, наркоманія, ВІЛ, алкоголізм, епідемії, виробничий травматизм).
  •       Політичні (війна, тероризм, озброєні конфлікти).

- Які є рятувальні і допоміжні служби?

- Сьогодні ми з вами поговоримо про це, згадаємо правила безпеки, дії при надзвичайних ситуаціях.

 

Ознайомлення з джерелами небезпеки

 

1. Безпека на дорозі

- Виходячи на вулицю, ідучи на різні кружки та тренування, до школи, ми повинні пам’ятати, що наМ завжди потрібно бути уважними, особливо переходячи дорогу.

Відгадайте, що нам допомагає подолати небезпеку на дорозі:

Три різнокольорових кола
Блимають один за одним.
(СВІТЛОФОР)

На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.

(ЗЕБРА)

- Яка небезпека нас чекає на дорозі?

- Послухайте одну історію: Оленка зі своїм другом поспішали додому,але підійшовши до дороги побачили червоне світло на світлофорі для пішоходів, але машин поряд не було. Оленка запропонувала швидко перебігти дорогу, щоб не чекати, а ж раптом на високій швидкості виїхала машина. Діти ледве встигли відійти.

- Чи правильно вчинили діти?

- Що потрібно було зробити, щоб уникнути небезпеки?

- Куди потрібно дивитись переходячи дорогу? (спочатку вліво, потім право)

- Якщо раптом ви стали свідком аварії, куди потрібно подзвонити? (103)

- Що ж давайте з вами запам’ятаємо, що уникнути аварій та небезпечних ситуацій завжди переходимо дорогу тільки на зебрі чи світлофор.

2 Пожежна безпека, МЧС

-  Зараз подивіться на екран. Давайте спробуємо здогадатись яка небезпека чекає людей в зображених на малюнках ситуаціях. ( на екрані показані малюнки з : залишена праска, включений газ, голі дроти з розетки, вода на підлозі, чайник на плиті)

-  Як можна уникнути небезпеки?

- Якщо почалась пожежа,чи виникла небезпечна ситуація куди потрібно подзвонити? (101- пожежна, рятувальна служба)

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО ПРО ПОВЕДІНКУ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ ( 45с.)

3. Робота із проблемної ситуацією.

- Часто восени Юрко та Олег люблять підпалювати сухе листя, а потім затоптувати його ногами. Влітку те саме роблять з тополиним пухом такі заняття можуть привести до сумнівних наслідків.

– Що ви можете порадити хлопцям?

– Як слід діяти, якщо зайнявся одяг?

  1. Не давати людині бігати – полум’я розгорається миттєво і може перекинутися на інші предмети.
  2. Звалити потерпілого на землю.
  3. Погасити одяг, використовуючи щільну тканину, воду, землю, пісок, але залишити голову відкритою.
  4. Повторення телефонів спеціальних служб безпеки

4.1. Бесіда

- Ситуації бувають різними, небезпечні ситуації можна подолати самостійно, але що ж робити, коли потрібна допомога?

- Які служби нам можуть надати захист та допомогу? ( Пожежна, поліція, газова служба, медична допомога)

- Які телефони спеціальних служб ми знаємо?

( на дошці плакат із відповідними номерами)

5. Безпека вдома

5.1. Перегляд повчального мультфільму про небезпеку, що може трапитись вдома. ( 9хв)

Підсумок уроку

- Сподіваюсь кожен з вас із відповідальністю буде відноситись до себе і до оточуючих, буде завжди пам’ятати до яких сумних наслідків може привести ігри із приладами, перебіги через дорогу та розмови із незнайомцями! Бережіть себе та своїх близьких.

 

 

docx
Додав(-ла)
Gaevskaya Polina
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку