Тема. Вживання іменників у множині та однині.
Мета. Актуалізувати знання дітей про число іменників, поповнювати їх лексичний запас, розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного краю.
Обладнання. Таблиця,малюнки, запис на дошці.
Хід уроку
-Прочитайте текст (на дошці). Про що у ньому розповідається?
Блакитне небо, безмежні поля, зелені ліси, сині річки і моря. Це наша Батьківщина. Людина повинна турбуватися про землю, на якій живе, оберігати її природу.
-Списати текст. Підкреслити іменники.
2) Вправа на визначення числа іменників.
- Прочитайте пари слів. Поясніть, що в них спільне, а що відмінне?
Друг – друзі
Вогонь – вогні
Горіх – горіхи
Книга – книжки
Зошит – зошити .
Із іменників однини утворити іменники множини.
На клумбі полум’яніє троянда. Підняв свою високу стрілу гладіолус. Оксамитом переливається чорнобривець. Струнким рядочком вишикувався малиновий флокс.
Сад – сади, поле – поля, парта – парти, гриб – гриби, ручка – ручки,
село – села.
Дівчинка поливає квіти. Діти катаються на велосипедах. На квітці сидить метелик.
4.Заключна частина.
Рефлексія.
- Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася) про…
- Ці знання мені будуть потрібні…