Урок на тему: "Чотирикутники"

Про матеріал

ТИП УРОКУ: узагальнення і систематизації з застосуванням інтерактивних технологій.

МЕТА :

1)підвести учнів до систематизації знань про чотирикутники: паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат і їх властивостей,

перевірити ці знання та вміння застосовувати їх при розв'язуванні задач,

вирішенні практичних завдань;

2) розвивати творче мислення учнів, створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, шляхом організації взаємодії учнів між собою, моделювання життєвих ситуацій;

3) виховувати розуміння значимості геометрії, як науки серед інших наук, сприяти створенню атмосфери співробітництва, вчити спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення, цінувати думку інших.

Перегляд файлу

УРОК  ГЕОМЕТРІЇ  В  8  КЛАСІ.

ТЕМА. ЧОТИРИКУТНИКИ.

ТИП  УРОКУ:  узагальнення і систематизації  з застосуванням інтерактивних технологій.

МЕТА :

  1. підвести  учнів  до  систематизації  знань про  чотирикутники: паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат і їх  властивостей,

      перевірити  ці  знання  та  вміння  застосовувати  їх  при  розв’язуванні  задач,        

      вирішенні  практичних  завдань;

2)  розвивати  творче  мислення  учнів,  створити  комфортні  умови  для    навчання,  за  яких  кожен  учень  відчуває  свою  успішність,  інтелектуальну  спроможність,  шляхом  організації  взаємодії  учнів  між  собою,  моделювання  життєвих  ситуацій;

3)  виховувати  розуміння  значимості  геометрії, як  науки  серед  інших  наук,      сприяти  створенню  атмосфери  співробітництва, вчити  спілкуватися  з  іншими  людьми, критично  мислити, приймати  продумані  рішення, цінувати  думку  інших.

ДЕВІЗ  УРОКУ : „ У величезному саду геометрії кожен знайде собі букет за смаком”.

ОБЛАДНАННЯ : таблиці  з  чотирикутниками, роздатковий  матеріал: картки  різного  кольору  для  об'єднання  учнів  у  групи, завдання  для  індивідуального  тестування,  збірники  завдань, аркуші  ватману, фломастери, презентація до уроку, ПК, телевізор.

Форма проведення: урок – гра «Форт Буаяр»

Підготовка до уроку:  клас заздалегідь ділиться на п’ять груп: прямокутник, паралелограм, ромба, квадрат, трапеція. Кожна група готує проект-презентацію своєї команди(назва, властивості, запитання для команд-суперниць)

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація  опорних  знань.

1. Представлення команд  „Чотирикутники”. 

Квадрат. 

                 Рекомендуюсь. Я – Квадрат.

  Усяку  площу  міряю  підряд.

  І  маю  я  чотири  сторони.

  Усі  однаковісінькі  вони.

  Ну, це  ви  знаєте,  а  далі?

  Я  рівні  маю  ще  й  діагоналі.

  Вони  нарівно  ділять  всі  кути,

  Нарівно  й  площу  ділять.

Прямокутник.

  А  зажди,

  У  мене  рівні  теж  діагоналі.

Ромб.

Ти  постривай,  тебе  не  викликали,

Мої  не  рівні  з  давнини,

Та  під  кутом  прямим

Перетинаються  вони

У  центрі  у  моїм.

 

Паралелограм.

Але  чому  і ти  черги  не  ждеш ?

Попарно  хоч  і  рівні  сторони  мої,

І  паралельні, я, однак,  в  печалі,

Бо  рівні  не  завжди  мої  діагоналі.

 

Трапеція

Ви дві сторони мої надвоє поділіть

І відрізком точки сполучіть,

А потім дві основи ви складіть.

Лінії тієї довжина

Півсумі їх дорівнює вона.

     Метод  „Карусель”.

Учнів  об'єднуємо  групи  по  4 – 5 осіб за  кольором  розданих  вчителем  карток.

В  кожній  групі  розподіляються  обов'язки:

  1. Спікер – зачитує  завдання  групі, організовує  порядок  виконання  завдання, визначає доповідача, в  кінці  уроку  дає  оцінку  роботи в  класі , а  також  якості  підготовки  до  уроку  кожного члена  групи (від  1  до  3  балів ).
  2. Секретар – веде  записи  результатів  роботи  групи.
  3. Посередник – стежить  за  часом.
  4. Доповідач – чітко  висловлює  думку  групи, доповідає  про  результати  роботи  групи.

 Кожній  групі  дається  аркуш  ватману  і  фломастер  такого ж кольору, як  і  їх  картки.

Завдання:

І група – паралелограм.

ІІ група – прямокутник.

ІІІ група – ромб.

ІУ група – квадрат.

У група - трапеція

За  2  хвилини  треба  обговорити  і  записати  схематично  на  аркуші  означення  цього  чотирикутника.

Потім  дається  слово  по  черзі  доповідачу  з  кожної  групи  і  він  розповідає  перед  усім  класом  властивості  даної  фігури.

Решта  учнів  слухають, задають  запитання.

 

2. Метод  „Мікрофон”.

Девіз: „Знання  збираються  по  краплині, як  вода  в  долині”.

Учням  надається  слово  по  черзі, передаючи  мікрофон. Відповідати  має  право  лише  той, у  кого знаходиться  мікрофон. Учні  повинні  говорити  швидко, відповідаючи  на  запитання, або  висловлюючи  свою  думку.

Запитання:

  1. Яку  тему  ми  зараз  вивчаємо?
  2. Що  називається  чотирикутником?
  3. Назвати  сусідні  сторони  даного  чотирикутника.
  4. Назвати  протилежні  сторони  даного  чотирикутника.
  5. Назвати  його  сусідні  вершини.
  6. Назвати  його  протилежні  вершини.
  7. Що  називається  діагоналлю  чотирикутника?
  8. Назвати  діагоналі  даного  чотирикутника.
  9. Назвати  пари  відповідних  кутів.
  10. Що  ви  знаєте  про  ці  кути?

 11. За  малюнком  визначте: чи  паралельні  прямі  ВС  і  АД?

 

 

 

 

 

 

 

12. Чи  паралельні  прямі  АВ і СД ?

13. Чому  дорівнює  кут  Д ?

14. З  якими  видами  чотирикутників  ви  познайомились?

ІІ. Відпрацювання  навичок.  Метод  роботи  в  малих  групах.

Девіз: „Один  розум  добре, а  декілька – краще”.        Знайди помилку

Узагальнення.

Запитання  вчителя:

  1. Сформулюйте  властивості, які  справедливі  для  всіх  розглянутих  чотирикутників.
  2. Які  властивості  справедливі  тільки  для  прямокутника  і  до  квадрата?
  3. Які  ви  можете  назвати  властивості, притаманні  тільки  одній  з  вивчених  фігур?

 

ІІІ. Розв'язування  вправ.

  1. Розв'язування  задач  за  готовими  кресленнями.

 

ІУ. Перевірка  знань  кожного  учня.

Девіз: „Живи  своїм  розумом, але  звіряйся  з  чужим”.

 

  1. Математичний диктант «Вірю – не вірю».

В  клітинках  таблиці  поставити „+”, якщо   твердження  вірне і  „-”, якщо  невірне.

1.Чи віриш ти, що кожен паралелограм є ромбом?

2.Чи віриш ти, що паралелограм, у якого є прямий кут – прямокутник? 

3. Чи віриш ти,що якщо дві сторони чотирикутника паралельні, а дві інші ні, то цей чотрикутник  - трапеція?

4.Чи віриш ти, що діагоналі квадрата є бісектрисами його кутів?

5.Чи віриш ти, що у ромба і паралелограма діагоналі перпендикулярні?

6.Чи віриш ти, що якщо діагоналі паралелограма 5см і 5см, то цей паралелограм – прямокутник?

Відповіді:

1) Не вірю

2) Вірю

3) Вірю

4) Вірю

5) Не вірю

 

1

 

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Взаємоперевірка.

 

Учні  перевіряють  роботи  один  одного  за  таблицею  відповідей, яку  відкриває  вчитель і  підраховують  кількість  балів. ( За  кожну    правильну  відповідь  виставляється  1  бал ).

 

У. Закріплення  знань  та  застосування  їх  на  практиці.

Девіз : „Не  досить  оволодіти  премудрістю, потрібно  також  вміти  користуватися  нею”.

 

  1. Практична  робота.
  1.   Паркетчик вирізав квадрати з дерева і перевіряв свою роботу, порівнюючи довжини їх сторін. Якщо всі чотири сторони були рівні, то він вважав квадрат вирізано вірно. Чи надійна така перевірка? Інший паркетчик перевіряв свою роботу інакше. Він міряв не сторони квадрата, а їх діагоналі. Якщо обидві діагоналі були рівними, паркетчик вважав квадрат, вирізаний  вірно. Чи вірна перевірка цього робітника?
  2. Знайдіть відстань від кінця транспортера до поверхні землі (яку безпосередньо виміряти не можливо), якщо другий його кінець і середина віддалені від поверхні відповідно на 2 м і 4 м.
  3. Над виходом у дачний будинок є навіс. Згодом виникла потреба поставити підпори до середини краю навіси. Як, не вимірюючи, знайти довжину підпори, якщо відповідні краї навісу віддалені від поверхні землі на 2,5 м і 3,5 м?

 

УІ. Підсумок  уроку.

Девіз :  „Не  кажи  чому  учився,  а  чого  пізнав”.

Учні  відповідають  на  запитання  вчителя:

  • Що  цікавого  дізналися  ви  сьогодні  на  уроці?
  • Що  сподобалося  найбільше?
  • Які були труднощі?
  • Над чим треба ще попрацювати вдома?

Виставлення  оцінок.

Спікер  кожної  групи  оцінює  роботу  товаришів.

Бали  за  всі  види  робіт  додаються  і  виставляється  оцінка  за  урок  кожному  учневі.

 

Завдання  додому:

Повторити  теоретичний  матеріал.

Розв'язати  задачі  з  підручника (ст. 93):

№ 10, № 27 (обов'язковий рівень), № 28, № 42 (додаткові).

 

Учень

Презентація команди

Усна відповідь

Знайди помилку

Задачі за готовими малюнками

Практична робота

Оцінка за урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 квітня 2018
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку