Урок на тему " Дивосвіт тварин . Дикі і свійські тварини"

Про матеріал
урок розроблений відповідно до програмових вимог, звикористанням технологій критичного мислення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з курсу

ЯДС у 1 класі на тему:

«Дивосвіт тварин. Дикі і свійські тварини»

 

 

 

 

 

Автор:

Бойко Валентина Анатоліївна

вчитель початкових класів    

Богданівського НВК «ЗОШ  І-ІІІ ступенів –                         ДНЗ (ясла-садок)» імені Катерини Білокур

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біла Церква

2023

Тема уроку: Дивосвіт тварин. Дикі і свійські тварини.

Мета уроку: Продовжити знайомство школярів з навколишнім світом; розширити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування;формувати в учнів поняття «дикі та свійські тварини»; розкрити цінність тварин для людини; сприяти розвитку допитливості учнів; розвивати зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати бережне ставлення до тварин.

Обладнання : зображення різних тварин,картки із завданнями, танграм, лего «6 цеглинок»,  презентація, підручник, загадки про тварин.

Хід уроку

І.Організація класу. Ранкова зустріч.

 1.Привітання.

Учні утворюють коло для привітання.

  • Доброго ранку,привіт тобі сонечко!

          День усміхнувся мені крізь віконечко.

          Хто мені скаже, щасливо «Привіт!»

          Весь білий світ!

 (Привітатись один з одним, посміхнутись, подарувати один одному комплімент)

2. Обмін інформацією.

Пропоную дітям розповісти, кого, можливо зустріли, коли йшли до школи. Якщо діти нікого не зустріли, розповідаю про свою зустріч із тваринкою. Це може бути як дика тварина, наприклад білочка, яка мешкає в парку, так і свійська тварина, наприклад, котик чи собачка.

  • Які враження від зустрічі?
  • Про що подумали?

3. Новини дня.

- Давайте звернемось до нашої постійної рубрики  спостережень :

 « 3 хвилинки про сьогоднішню днинку».

(Використовую  інтерактивну технологію «Мікрофон»)

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Яким було вранці небо, коли ви йшли до школи?
  • Чи є сьогодні вітер?
  • Хмарно чи сонячно?
  • Чи були опади?
  • Тепло чи холодно на вулиці?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

( Технологія «Мозковий штурм»)

  • Що таке природа?
  • Якою буває природа?
  • Що належить до неживої природи?
  • Назвіть об'єкти живої природи.
  • Які ознаки мають живі організми?
  • Які бувають тварини?
  • Де можуть жити різні тварини?

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

  • Отже, діти, скажіть, як ви думаєте, про що, чи про кого ми будемо сьогодні говорити на уроці? Складіть з хмаринок і сонечка слово, і ви дасте відповідь на моє запитання. Так, сьогодні на уроці ми будемо знайомитись з різними тваринами.
  • Ви дізнаєтесь, які бувають тварини, які ознаки різних тварин,де живуть тварини, чим вони цінні для людини і чи потребують вони людського догляду і піклування.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Розгляньте зображення на слайді.
  •  Яких тварин ми можемо зустріти на лісовій галявині?
  • Яких тварин ми можемо зустріти вдома на подвір'ї?

Тваринний світ дуже різноманітний.  Тварини можуть літати, плавати, бігати, стрибати, повзати. Вони відрізняються між собою формою тіла, розміром, забарвленням, зовнішнім виглядом, способом життя. Розгляньте деякі групи тварин і  чим вони особливі.

Тварини можна поділити на такі групи: звірі, птахи, комахи, риби та інші.

  • Давайте поміркуємо, і назвемо їхні істотні ознаки, тобто те,що в них унікальне, неповторне, притаманне тільки цій групі тварин.
  • Отже, тіло звірів вкрите шерстю, вони бігають на 4 лапах, народжують дитинчат і вигодовують їх молочком.
  • Тіло птахів вкрите пір'ям, вони мають крила, літають, мають міцний дзьоб.
  • Комахи теж деякі літають, але вони маленькі, не мають дзьоба, мають  прозорі крильця і 6 лапок.
  • Риби мають свої особливості: вони живуть і дихають у воді, мають луску, гарно і швидко плавають.

 

 

 

Робота з картками.

  • Давайте перевіримо, чи розібралися ви з групами тварин. У вас на парті лежать картки, на яких вам треба олівчиком з'єднати групу тварин з їх назвою. Справитись із цим завданням ви повинні за хвилинку.

V. Фізкультхвилинка

 

Сірий котик міцно спав, (імітація дії)Навіть пісню не співав.

Та, нарешті, пробудився (вправи для шиї)І довкола обдивився.

Став смачненько потягатись (потягування)

І чистенько умиватись  (масаж дрібних м'язів обличчя)

Порозчісував він вусаДовгі-довгі, русі-русі.

Зуби й кігті нагострив (вправи для кистей рук)

Й до комірчини побрів  ходьба на місці)

Буде мишку полюватиІ добро оберігати

Ми, як котик, відпочили,Щоб зміцніли наші сили.

VІ. Продовження вивчення нового.

Робота з підручником. (с.90)

  • Давайте відкриємо наш підручник на с. 90 і зіграємо у гру «Впізнай і назви».
  • Які тварини зображені на малюнку?
  • Порахуйте, скільки на малюнку птахів, скільки риб, комах, звірів?
  • Дуже добре, ви справились з цією грою.
  • А тепер давайте розглянемо малюнки на с. 91. Назвіть тварин, яких ви бачите. Давайте розподілимо їх на групи за місцем їхнього життя : які живуть у природі, а які в людських оселях.
  • Тепер давайте поміркуємо і зробимо висновок, як ці дві групи тварин можна назвати.
  • Живуть у дикій природі, значить і самі дикі.
  • Живуть вдома з людьми, значить домашні, або свійські.

Розгляньте наступний слайд.

Дикі тварини, крім того, що живуть у дикій природі, вони ще й будують собі самостійно домівки, самі добувають їжу, самі піклуються про своїх дитинчат, охороняють їх і не залежать від людини.

Свійських тварин утримують люди. Вони годують їх,будують житло,охороняють, піклуються, лікують. Більшість свійських тварин людина використовує для власних потреб, а деякі стають справжніми друзями.

  • Що ж людина отримує від свійських тварин?
  • Перевірити ваші знання нам допоможе наступний слайд.
  • Про що ви не згадали у своїх відповідях?
  • Так, із шкіри тварин виготовляють шкіряні вироби, і з шерсті – шерстяні предмети одягу.

VІІ. Закріплення вивченого.

Тепер я б хотіла перевірити, чи запам'ятали ви які тварини належать до диких.

Я на слайді показуватиму вам тварин, а вам потрібно «впіймати» за допомогою оплесків всіх диких тварин.

Тепер зверніть увагу на с.93 підручника.  Назвіть у кожному з рядочків зайву тварину. Поясніть свій вибір.

  • Про домашніх улюбленців складено багато загадок.  Пропоную вам  відгадати їх. Але це не все. За допомогою кубиків лего показати які з них відносяться до звірів, а які до птахів.
  • Зелений кубик – це птахи, жовтий – звірі.

По лужку та полонині
Все мандрує в кожушині.
Навіть влітку одяганку
Не лиша вона на ґанку.

(Вівця)

Загадки про тварин: вівця

Давно відомий він тобі:
Коли на сонечку дрімає,
Він колискову сам собі
Під ніс тихесенько співає.
Що в пісні тій — ніхто не зна,
І ми про це тут не напишем.
Ми тільки знаєм, що вона
Не до вподоби мишам!

(Кіт)

Загадки про тварин: кіт

У дворі не ловить ґав,
Каже грізно: «Гав-гав-гав!»
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно,…

(Пес)

Загадки про тварин: пес

Має дуже прудкі ніжки,
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці —
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть!

(Коза)

Загадки про тварин: коза

На дворі і на току —
Скрізь луна : «Ку-ку-рі-ку!»
Гордо птах цей походжає 
,
Дуже пишний хвостик має,
Шпори, гребінець чарівний.
Що за птах цей, дітки?..

(Півень).

Загадки про тварин: півень

Стоїть в стайні,
Вівса просить
І на собі
Хлопців носить.

(Кінь)

Загадки про тварин: кінь

Хто пасеться на лужочку
Товстобокий, наче бочка?
Любить сіном ласувати,
Молочко дає малятам.
— Будьте, му-му-му, здорові
І подякуйте…

(Корові)

Загадки про тварин: корова

Ходить-бродить по двору
І лякає дітвору.
Заґелґоче, зашумить,
Наче зараз полетить.
Розбігайтеся, малята,
Бо почне він вас щипати!

(Гусак)

Загадки про тварин: гусак

В неї замість носа — рило,
Весь город ним перерила.
Хрюкає вона: «Хрю-хрю,
Дуже їсти я люблю!»
У багнюці спить щодня
Ця замурзана…(Свиня)

Загадки про тварин: свиня

Як і зайчик, має вушка,
Весь пухнастий,як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина.
Білий, ніби заметіль,
В клітці спить маленький…(Кріль)

Загадки про тварин: кріль, кролик

Ходить птаха по подвір’ю:
Гребінець, борідка, пір’я.
А якщо сіда в гніздечко –
Нам несе вона яєчко.(Курка)

Загадки про тварин: курка

- Всі загадки відгадали, звірів і птахів назвали.

А тепер не полініться, і з танграмом потрудіться.

Ділимось на групи за допомогою  кольорів. (танграми різних кольорів) і отримують діти завдання

- У кого танграм помаранчевого кольору скласти дику тварину – лисичку.

 У якої групи танграм білого кольору – скласти фігуру домашньої тварини  -качки.

Аплікація лисиця з геометричних фігур для дітей, початківців. Шаблони, фото  покроково

 

Картки-схеми до логічної гри "Танграм" для дітей дошкільного та молодшого  шкільного віку.

VІІ. Підсумок уроку.

Ось і закінчується наш урок. Що ж нового ви сьогодні дізнались? Які бувають тварини?  Що вам сьогодні на уроці найбільше запам'яталось? А що найбільше сподобалось?  Який ваш настрій?

Бачу настрій у вас гарний, веселий, всі згадали своїх домашніх улюбленців. Щоб цей настрій у вас зберігся і вдома, я хочу попросити вас про допомогу.  Звірі в лісі грались у хованки. Ведмедик повинен був усіх знайти, але звірі так заховались, що без вашої допомоги він не справиться. Допоможете йому? В підручнику на с. 93 розглянете вдома малюнок і спробуєте знайти якнайбільше тварин.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2023
Переглядів
1123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку