Конспект уроку з курсу
ЯДС у 1 класі на тему:
«Дивосвіт тварин. Дикі і свійські тварини»
Автор:
Бойко Валентина Анатоліївна
вчитель початкових класів
Богданівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ (ясла-садок)» імені Катерини Білокур
Біла Церква
2023
Тема уроку: Дивосвіт тварин. Дикі і свійські тварини.
Мета уроку: Продовжити знайомство школярів з навколишнім світом; розширити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування;формувати в учнів поняття «дикі та свійські тварини»; розкрити цінність тварин для людини; сприяти розвитку допитливості учнів; розвивати зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати бережне ставлення до тварин.
Обладнання : зображення різних тварин,картки із завданнями, танграм, лего «6 цеглинок», презентація, підручник, загадки про тварин.
Хід уроку
І.Організація класу. Ранкова зустріч.
1.Привітання.
Учні утворюють коло для привітання.
День усміхнувся мені крізь віконечко.
Хто мені скаже, щасливо «Привіт!»
Весь білий світ!
(Привітатись один з одним, посміхнутись, подарувати один одному комплімент)
2. Обмін інформацією.
Пропоную дітям розповісти, кого, можливо зустріли, коли йшли до школи. Якщо діти нікого не зустріли, розповідаю про свою зустріч із тваринкою. Це може бути як дика тварина, наприклад білочка, яка мешкає в парку, так і свійська тварина, наприклад, котик чи собачка.
3. Новини дня.
- Давайте звернемось до нашої постійної рубрики спостережень :
« 3 хвилинки про сьогоднішню днинку».
(Використовую інтерактивну технологію «Мікрофон»)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
( Технологія «Мозковий штурм»)
ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Тваринний світ дуже різноманітний. Тварини можуть літати, плавати, бігати, стрибати, повзати. Вони відрізняються між собою формою тіла, розміром, забарвленням, зовнішнім виглядом, способом життя. Розгляньте деякі групи тварин і чим вони особливі.
Тварини можна поділити на такі групи: звірі, птахи, комахи, риби та інші.
Робота з картками.
V. Фізкультхвилинка
Сірий котик міцно спав, (імітація дії)Навіть пісню не співав.
Та, нарешті, пробудився (вправи для шиї)І довкола обдивився.
Став смачненько потягатись (потягування)
І чистенько умиватись (масаж дрібних м'язів обличчя)
Порозчісував він вусаДовгі-довгі, русі-русі.
Зуби й кігті нагострив (вправи для кистей рук)
Й до комірчини побрів ходьба на місці)
Буде мишку полюватиІ добро оберігати
Ми, як котик, відпочили,Щоб зміцніли наші сили.
VІ. Продовження вивчення нового.
Робота з підручником. (с.90)
Розгляньте наступний слайд.
Дикі тварини, крім того, що живуть у дикій природі, вони ще й будують собі самостійно домівки, самі добувають їжу, самі піклуються про своїх дитинчат, охороняють їх і не залежать від людини.
Свійських тварин утримують люди. Вони годують їх,будують житло,охороняють, піклуються, лікують. Більшість свійських тварин людина використовує для власних потреб, а деякі стають справжніми друзями.
VІІ. Закріплення вивченого.
Тепер я б хотіла перевірити, чи запам'ятали ви які тварини належать до диких.
Я на слайді показуватиму вам тварин, а вам потрібно «впіймати» за допомогою оплесків всіх диких тварин.
Тепер зверніть увагу на с.93 підручника. Назвіть у кожному з рядочків зайву тварину. Поясніть свій вибір.
По лужку та полонині
Все мандрує в кожушині.
Навіть влітку одяганку
Не лиша вона на ґанку.
(Вівця)
Давно відомий він тобі:
Коли на сонечку дрімає,
Він колискову сам собі
Під ніс тихесенько співає.
Що в пісні тій — ніхто не зна,
І ми про це тут не напишем.
Ми тільки знаєм, що вона
Не до вподоби мишам!
(Кіт)
У дворі не ловить ґав,
Каже грізно: «Гав-гав-гав!»
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно,…
(Пес)
Має дуже прудкі ніжки,
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці —
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть!
(Коза)
На дворі і на току —
Скрізь луна : «Ку-ку-рі-ку!»
Гордо птах цей походжає ,
Дуже пишний хвостик має,
Шпори, гребінець чарівний.
Що за птах цей, дітки?..
(Півень).
Стоїть в стайні,
Вівса просить
І на собі
Хлопців носить.
(Кінь)
Хто пасеться на лужочку
Товстобокий, наче бочка?
Любить сіном ласувати,
Молочко дає малятам.
— Будьте, му-му-му, здорові
І подякуйте…
(Корові)
Ходить-бродить по двору
І лякає дітвору.
Заґелґоче, зашумить,
Наче зараз полетить.
Розбігайтеся, малята,
Бо почне він вас щипати!
(Гусак)
В неї замість носа — рило,
Весь город ним перерила.
Хрюкає вона: «Хрю-хрю,
Дуже їсти я люблю!»
У багнюці спить щодня
Ця замурзана…(Свиня)
Як і зайчик, має вушка,
Весь пухнастий,як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина.
Білий, ніби заметіль,
В клітці спить маленький…(Кріль)
Ходить птаха по подвір’ю:
Гребінець, борідка, пір’я.
А якщо сіда в гніздечко –
Нам несе вона яєчко.(Курка)
- Всі загадки відгадали, звірів і птахів назвали.
А тепер не полініться, і з танграмом потрудіться.
Ділимось на групи за допомогою кольорів. (танграми різних кольорів) і отримують діти завдання
- У кого танграм помаранчевого кольору скласти дику тварину – лисичку.
У якої групи танграм білого кольору – скласти фігуру домашньої тварини -качки.
VІІ. Підсумок уроку.
Ось і закінчується наш урок. Що ж нового ви сьогодні дізнались? Які бувають тварини? Що вам сьогодні на уроці найбільше запам'яталось? А що найбільше сподобалось? Який ваш настрій?
Бачу настрій у вас гарний, веселий, всі згадали своїх домашніх улюбленців. Щоб цей настрій у вас зберігся і вдома, я хочу попросити вас про допомогу. Звірі в лісі грались у хованки. Ведмедик повинен був усіх знайти, але звірі так заховались, що без вашої допомоги він не справиться. Допоможете йому? В підручнику на с. 93 розглянете вдома малюнок і спробуєте знайти якнайбільше тварин.