Тема: Додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Знаходження частини від числа.
Узагальнюючий урок: Розв’язування задач.
Мета: закріплювати вміння додавати і віднімати багатоцифрові числа. Розвивати пізнавальну активність учнів на уроці, уміння раціонально використовувати гроші. Виховувати економність. Удосконалювати вміння розв’язувати складні задачі.
Обладнання: картки із прикладами, макети овочів, гроші-фішки, монети дисконтних карток.
Структура уроку
1.Організація класу
Слайд 1.
370*10 330 “3”
2560-2160 3700 “м”
9820+160 400 “а’’
40000/100 75000 “и’’
560-230 9980 “г”
3000+72000 8700 “н”
87*1000 400 “a”
Що за слово отримали ? Правильно “магазин’’
Вчитель:
Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!
Господарі й гості глядіть, не минайте!
У супермаркет прошу заходьте,
з пустими руками від нас не виходьте.
Чия родина купить найбільше товару,
отримає картку на знижку чималу.
ІІ. Повідомлення теми і мети:
Сьогодні ми з вами в супермаркеті АТБ. Працювати будемо родинами, кожна родина, відвідає супермаркет, буде купувати товар на зароблені гроші. В кожному відділі ви зможете купити товару на ту суму, яку будете спроможні заробити.
Ми потрапимо до відділу виконавши завдання
Математичний диктант
Ви отримали перші гроші
Вчитель:
У цьому відділі – придбати можете цибулі,
І перцю солодкого тут в нас доволі.
Беріть помідори, вони пречудові
До вашого столу хоч зараз готові.
Але щоб ці овочі потрапили до вашої корзинки, мені ,як кредитору потрібно звернутися до банку і оформити кредит.
Ви мабуть знаєте,що на цей кредит призначаються відсотки . Розрахуйте будь ласка які відсотки призначить банк на взяту мною суму.
Слайд 3
1000 грн. - – відсотки
Слайд 4
10000 : 10 = 1000 грн. – відсотки
10000 + 1000 = 11000 грн
1 родина :
2 родина :
Відділ “ Молочний ” (слайд 5 )
Вчитель:
В товарах молочних не сумнівайтесь,
На дату уважно завжди придивляйтесь !
В АТБ завжди свіжий і сир й молоко
Сьогодні ще й знижки, тож вам повезло !
І скринька 274400грн
500000 грн. ІІ скринька
ІІІ скринька 325600грн.
З’ясуйте , скільки гривень в кожній скриньці .
1) (грн.) – у ІІІ скринці
2) (грн.) – у І скринці
3) (грн.) – у І і ІІІ скринці
4) (грн.) – у ІІ скринці
Відділ “ Напої ” (Слайд 6)
Вчитель:
Соки тільки з свіжих фруктів ,
З натуральних все продуктів
Хто таблицю пригадає ,
Ящик соку вже придбає.
(Слайд 7)
На упаковках та пляшках соку написані приклади :
360 : 6 =
720 : 9 =
810: 9 =
140 : 2 =
120: 2 =
480: 8 =
720: 8 =
450: 5 =
Відділ “ Солодощі ”
Вчитель: Кого цей відділ вабить
Світ солодощів потрапить .
Тут цукерок не злічити ,
І торти тут є й бісквіти.
(Слайд 8)
Вчитель: Хто більше в АТБ товару придбав
Полиці в відділах не оминав
Отримує карту дисконту на знижки
При наступній покупці скинемо трішки
Вчитель: Підрахуйте скільки ви отримали грошей і за допомогою прейскуранта можете вибрати товар на зароблену суму.
Вчитель: підрахуйте скільки гривень вам дала кредитор , а скільки залишилось віддати в банк.
Підсумок уроку : Виберіть ті слова , які ви застосували на уроці
Байдикували
Мислили
Розв’язували
Спали
Відпочивали
Допомагали
Обчислювали
Працювали
1. |
Цукерки |
420 грн. |
|
2. |
Масло |
220 грн. |
|
3. |
Хліб |
15 грн. |
|
4. |
Морозиво (1 кг) |
170 грн. |
|
5. |
Гречана крупа |
37 грн. |
|
6. |
Газований напій |
28 грн. |
|
7. |
М’ясо |
190 грн. |
|
8. |
Ковбаса |
320 грн. |
|
9. |
Сир (1 кг) |
240 грн. |
|
10. |
Олія |
36 грн. |
|
11. |
Шпроти |
45 грн. |
|
12. |
Новорічна ялинка |
650 грн. |
|
13. |
Апельсини ( 1 кг) |
50 грн. |
|
14. |
Сік вишневий |
33 грн. |
|
15. |
Риба |
140 грн. |
|
16. |
Пральний порошок |
110 грн. |
|
17. |
Чіпси |
13 грн. |
|
18 |
Соняшникове насіння |
15 грн. |
|
19. |
Печиво “Овсяне” |
27 грн. |
|
20. |
Миючий засіб |
30 грн. |
|