Домогтися закріплення учнями змісту алгоритмів зведення раціональних дробів до спільного знаменника та додавання (віднімання) раціональних дробів з різними знаменниками; вдосконалити вміння свідомого виконання дій відповідно до вивчених алгоритмів, перетворення раціональних Дробів за алгоритмами, вивченими на попередніх уроках (скорочення раціональних дробів, застосування правила знаків, зведення до нового знаменника).Розвивати логічне мислення , обчислювальні навички, вміння аналізувати, узагальнювати. Виховувати охайність, уважність, самостійність, працелюбність.
ТЕМА. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДРОБІВ З РІЗНИМИ ЗНАМЕННИКАМИ
Мета: домогтися закріплення учнями змісту алгоритмів зведення раціональних дробів до спільного знаменника та додавання (віднімання) раціональних дробів з різними знаменниками; вдосконалити вміння свідомого виконання дій відповідно до вивчених алгоритмів, перетворення раціональних Дробів за алгоритмами, вивченими на попередніх уроках (скорочення раціональних дробів, застосування правила знаків, зведення до нового знаменника).Розвивати логічне мислення , обчислювальні навички, вміння аналізувати, узагальнювати. Виховувати охайність, уважність, самостійність, працелюбність.
Хід уроку
I. Організаційний етап
II. Перевірка домашнього завдання
Оскільки вправи домашнього завдання є вправами репродуктивного (в основному) характеру, то перевірку домашнього завдання можна здійснити або частково (тільки в учнів, що потребують додаткової педагогічної уваги), або можна запропонувати учням перевірити відповіді (правильні відповіді заздалегідь записані за дошкою або роздані як картки для самостійного опрацювання).
III. Формулювання мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь
V. Застосування вмінь
Виконання письмових вправ
1) Виконайте додавання (віднімання) дробів:
а) ; б) ; в) .
2) Спростіть вираз: а) ; б) .
3) Перетворіть у дріб вираз: а) ; б) ; в) ; г) ;
д) ; є) ; ж) ; з) .
4) Подайте у вигляді дробу: а) ; б) ; в) ;
г) ; д) ; є) .
5) Перетворіть у дріб вираз: а) ; б) ; в) ;
г) ; д) ; є) .
1) Доведіть, що при будь-яких допустимих значеннях змінної значення виразу:
а) є додатним числом;
б) є від'ємним числом.
2) Доведіть, що вирази тотожно рівні:
а) і ; б) і а – 1.
3) Подайте у вигляді дробу: а) ;
б) ; в) ; г) .
1) Скоротіть дріб:
а) ; б) ; в) ; г) ; д) ;
є) ; ж) .
2) Знайдіть значення виразу при а = 25; а = -1,8.
3) Спростіть вираз: а) ; б) ;
в) ; г) .
4) Подайте у вигляді суми або різниці цілого виразу і дробу:
а) ; б) ; в) .
1) Доведіть, що коли при деяких натуральних значеннях а і b дріб нескоротний, то й дріб нескоротний.
2) Спростіть вираз:
а) ;
б) .
Оскільки урок є останнім у розділі «Додавання і віднімання раціональних дробів з різними знаменниками», крім завдань на закріплення алгоритму додавання та віднімання цілого виразу і раціонального дробу (особливу увагу слід приділити випадкам віднімання від раціонального дробу многочлена), для розв'язання пропонується низка завдань на відпрацювання навичок, набутих на попередніх уроках розділу, та на повторення алгоритмів скорочення дробів та знаходження ОДЗ дробового виразу.
VII. Підсумки уроку
Самостійна робота № 2
(можна запропонувати як домашню самостійну роботу)
Варіант 1
Подайте у вигляді дробу вирази:
а) ; б) ; в) ; г) ;
д) ; е) .
Варіант 2
Подайте у вигляді дробу вирази:
а) ; б) ; в) ; г) ;
д) ; е) .
VIII. Домашнє завдання: № 92, 94, 98