Урок на тему "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал

Тема уроку. Додавання раціональних чисел.

Мета уроку.

Дидактична: сформувати уявлення про зміст дії додавання раціональних чисел; вивести правило додавання раціональних чисел з однаковими та різними знаками; виробити вміння застосовувати це правило для розв'язування типових задач з даної теми.

Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до здобуття нових знань.

Виховна: виховувати культуру математичного мовлення та сумлінне ставлення до навчання.

Обладнання: підручник, робочий зошит, презентація, роздруковані правила та модель термометра.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Перегляд файлу

Клас: 6

Рівень стандарту

Тема уроку: Додавання раціональних чисел.

Мета уроку.

Дидактична: сформувати уявлення про зміст дії додавання раціональних чисел; вивести правило додавання раціональних чисел з однаковими та різними знаками; виробити вміння застосовувати це правило для розв'язування типових задач з даної теми.

Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до здобуття нових знань.

Виховна: виховувати культуру математичного мовлення та сумлінне ставлення до навчання.

Обладнання: підручник, робочий зошит, презентація, роздруковані правила та модель термометра.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Хід уроку

Етап уроку

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

  1.   Організаційний

Вчитель демонструє учням перезентацію.

Закликає до наполегливої праці на уроці.

Уважно слухають вчителя.

  1.   Актуалізація попередніх знань та їх корекція.

 

Пропонує учням усні завдання:

 

1. Які дії можна виконувати над числами?

2. Як називають компоненти дії додавання?

3. Які числа називаються цілими? раціональними?

4. Як називають числа, які більше нуля? А менше?

 

Дають відповіді на запитання вчителя:

1. Арифметичні дії, а саме додавання, віднімання, множення, ділення.

2. Доданок, доданок, сума — це назви чисел при додаванні.

3. Цілими числами називають натуральні числа, їм  протилежні числа і число 0.

Раціональними числами називають цілі числа і дробові числа.

4. Числа, які більше нуля називають додатними.

Числа, які менше нуля називають від`ємними.

 

3. Мотивація навчальної діяльності

1.Проблемне запитання: «Гілки смородини витримують температуру -19,50С, а якщо їх загартувати, то можуть витримати температуру на 580С нижчу. Яку температуру можуть витримати гілки смородини після загартування?»

Для розв`язання цієї задачі нам знадобляться знання, вміння та навички, яких ми набудемо сьогодні на уроці.

2. Вчитель розповідає цікаві історичні відомості про додатні та від`ємні числа.

Обдумують відповідь на запитання, висувають свої версії.

(Орієнтовна відповідь

-19,50С - 580С = 77,50С)

 

 

 

 

 

 

 

Уважно слухають вчителя.

4. Сприйняття та первинне усвідомлення нового матеріалу

1. Вчитель пропонує учням розв`язати такі три задачі:

1. Термометр показує +3 °С. Потім температура підвищилась на 2 °С. Яку температуру показує термометр зараз?

2. Термометр показував -4 °С. Потім температура знизилась на 1 °С. Яку температуру показує термометр зараз?

3. Термометр показував 5°С. Потім температура знизилась  на

 -6 °С. Яку температуру показує термометр зараз?

 

Формулює разом з школярами правила додавання раціональних чисел з однаковими та різними знаками, та правила, що з них випливають.

Розв`язують задачі. Один учень біля дошки – інші в зошитах.

1. +3 + (+2) = 5 або +3 + (+2) = (|+3| + |+2|) = + (3 + 2)+ = 5.

2. -4 + (-1) = -5.

Звернемо увагу, що -4 + (-1) = - (|-4| +|-1|) = -(4 + 1) = -5.

Роблять висновок, з допомогою вчителя, що: щоб додати 2 числа з однаковими знаками, достатньо додати їх модулі і перед результатом поставити їх спільний знак.

 

3. 5 + (-6)=-( |-6| - |5|)=

-(6-5)=-1.

 

Роблять висновок, з допомогою вчителя, що: щоб додати 2 числа з різними знаками, достатньо знайти модулі доданків, від більшого модуля відняти менший модуль, перед отриманим числом поставити знак доданка з більшим модулем.

Правила учні записують в зошити:

1. Щоб додати два числа з однаковими знаками, треба:

1) знайти модулі доданків;

2) знайти суму модулів цих доданків;

3) перед результатом поставити їх спільний знак.

2. Щоб додати два
від`ємних числа, треба:

1) знайти модулі доданків;

2) додати модулі доданків;

3) перед отриманим числом поставити знак «—».

3. Щоб додати два
числа з різними знаками, треба:

1) знайти модулі доданків;

2) від більшого модуля відняти менший модуль;

3) перед отриманим числом поставити знак доданка з більшим модулем.

4. Сума двох протилежних чисел дорівнює нулю.

5. Для будь-якого раціонального числа виконується таке:

а+0=0+а=а, де а – раціональне число.

5. Застосування учнями знань та вмінь у стандартних умовах із метою набуття навичок

Вчитель пропонує учням виконати тренувальні вправи: Обчисліть:

 

1. 110 + 120

2. -110 + (-120)

3. -107 + (-18)

4. -25 + (-50)

5. -0,5 + (-2,5)

6. -6,3 + (-4,7)

7. -20 + 20

8. 56 + 43

9. 125 + 5

10. 168 + (-0,5)

11. 48 + 35

12. 48 + (-35)

13. -56 + (-12)

14. -6 + 59

15. 3,4 + (-3,4)

16. 120,5 + 0

17. 175, 3 + (-175)

18. -45 + (-13)

19. -70 +56

20. 11 + (- 25)

 

Один учень виконує приклад біля дошки – інші в зошитах.

 

1. 230

2. – 230

3. – 125

4. – 75

5. – 3

6. – 11

7. 0

8. 99

9. 130

10. 167,5

11. 83

12. 13

13. – 68

14. 53

15. 0

16. 120,5

17. 0,3

18. – 58

19. – 14

20. – 14

 

6. Підсумки уроку. Домашнє завдання.

 

Отже, сьогодні ми з вами вивели правила додавання раціональних чисел з однаковими та різними знаками; навчиися застосовувати це правило для розв`язування типових задач.

 

Домашня робота:

№ 958, № 959, № 962, № 963,

Записують домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

Домашня робота

(розв`язання)

 

№ 958

Заповніть таблицю:

а

-5

-8

-0,5

12

-12

5

-8

-0,5

-12

0

в

-3

-9

-0,7

-8

8

-3

9

0,3

12

-5

а+в

-8

-17

-1,2

4

-4

2

1

-0,2

0

-5

 № 959

Учора температура повітря була -4 0С.

Сьогодні:

1) потеплішало на 30С; 3) потеплішало на 40С;

2) похолоднішало на 30С; 4) потеплішало на 60С.
Запишіть у кожному випадку сьогоднішню темпера-
туру у вигляді суми і обчисліть її.

1) -4 + 3 = -1 ,отже, сьогоднішня температура -10С.

2) -4 + 4 = 0 ,отже, сьогоднішня температура 00С.

3) -4 + (-3) = -7 ,отже, сьогоднішня температура -70С.

4) -4 + 6 = 2 ,отже, сьогоднішня температура 20С.

№ 962

Виконайте додавання:

1) -9 + 6 = -3

2) 4 + (-1) = -3

3) -6 + 20 = 14

4) 20 + (-40) = -20

5) -2,3 + 1,4 = - 0,9

6) 1,6 + (-4,1) = - 2,5

7) -0,8 + 1 = 0,2

8) -1,8 +1,8 = 0.

№ 963

Виконайте додавання:

1) -7 + 12 = 5

2) 13 + (-18) = -5

3) -19 + 15 = -4

4) 40 + (-20) = 20

5) -1,7 + 3 = 1,3

6) 2,8 + (-5,5) = - 2,7

7) 5 + (-6,9) = -1,9

8) 2,7 + (-2,7) = 0.

 

 

doc
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку