КОНСПЕКТ УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
7 КЛАС
ТЕМА: Григір Тютюнник «Климко». Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору.
МЕТА: розкрити образ головного героя твору, вдосконалювати навички виразного читання, уміння робити висновки з прочитаного;
розвивати творчу уяву, логічне та критичне мислення;
виховувати найкращі моральні риси: милосердя, людяність, доброту, співчуття.
ОБЛАДНАННЯ: презентація, аркуші творчості, тексти твору.
ТИП УРОКУ: урок-подорож
Поки маємо час, усім робім добро...
З Біблії
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
Я рада вітати вас на нашому уроці. Сподіваюсь, що сьогоднішні співпраця і спілкування будуть взаємно приємними і плідними. Бажаю всім нам гарного настрою і натхнення.
ІІ. Оголошення теми, мети, епіграфа уроку.
Діти, я пропоную вирушити у подорож морем Доброти на прекрасному паруснику «Життя». Острів, з якого ми вирушимо в подорож, називається «Климко». Отже, давайте позначимо місце нашого відправлення в зошитах, записавши тему уроку.
Тема уроку: Григір Тютюнник «Климко». Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору.
Мета: розкрити образ головного героя твору, вдосконалювати навички виразного читання, уміння робити висновки з прочитаного;
розвивати творчу уяву, логічне та критичне мислення;
виховувати найкращі моральні риси: миилосердя, людяність, доброту, співчуття.
Подорожувати ми з вами будемо до мальовничого острова Справжня людина. Але щоб туди потрапити, ми повинні будемо подолати різні перешкоди і відповісти на запитання: «Якою має бути справжня людина?»
А напнути вітрила нашого парусника допоможуть такі слова: «Поки маємо час, усім робім добро...»
- Діти, як ви розумієте ці слова?
- Чому так важливо бути добрим?
ІІІ. Основний зміст уроку.
1. Слово вчителя.
Життя чимось нагадує море, яким ми пливемо. Можна нічого не робити, а просто плисти. Час від часу ми будемо припливати до якогось берега. Уявімо, що вам хочеться потрапити в якесь особливе місце. Воно безпечне, красиве, там чудовий клімат, люди, які вам подобаються. Але ви не зможете туди потрапити, нічого для цього не роблячи. Ви маєте дотримуватися певного курсу, долати всілякі перешкоди на своєму шляху. Це набагато складніше, ніж просто лежати і плисти за течією.
Але ваші зусилля варті того. Нагородою буде острів, де ви будете насолоджуватися життям.
Отже, рушаймо в подорож.
2. Острів Запитань.
Літературна розминка “Запитання до однокласника”.
На попередньому уроці ви ознайомилися з життєвим і творчим шляхом
Г. Тютюнника. Зараз вам необхідно скласти по одному запитанню і поставити їх однокласникам.
3. Острів Міркувань.
Під час цієї зупинки ми попрацюємо над змістом повісті «Климко».
- Хто є головним героєм твору?
- У яких умовах жив Климко з дядьком Кирилом?
- Що було найбільшою радістю для Климка?
- Як Климко протистоїть воєнним бідам?
- Чому в нього виникла ідея піти по сіль?
- Який його вчинок, на вашу думку, є найшляхетнішим?
- Розкажіть про внутрішній світ Климка.
- У чому полягає відмінність хлопчика від інших персонажів?
- Що в Климкові вам подобається найбільше?
- Чого навчає нас цей твір?
4. Острів Творчість.
А зараз я пропоную створити квітку душі Климка (учні на пелюстках квітки записують риси характеру Климка).
5. Острів Відпочинок.
Хвилинка відпочинку.
Про доброту чудові слова сказав поет О. Довгий:
Не говори про доброту,
Коли ти нею сам не сяєш,
Коли у радощах витаєш,
Забувши про чужу біду.
Бо доброта не тільки те,
Що обіймає тепле слово,
В нім почуття така основа,
Яка з глибин душі росте.
Коли її не маєш ти,
То раниш людяне в людині,
Немає вищої святині,
Ніж чисте сяйво доброти.
6. Острів Скарбниця.
Скласти з пазлів вислови про доброту і пояснити їх.
7. Острів Справжня людина.
Інтерактивна вправа «Коло ідей».
- Якою має бути справжня людина?
ІV. Підсумок уроку.
Рефлексія.
V. Домашнє завдання.
1. Скласти сенкан до образу Климка.
2. Написати твір-мініатюру “Краса людської душі”.