Урок на тему "Громадянська участь у житті суспільства"

Про матеріал
Тема громадянської участі у житті суспільства є вкрай важливою у наш нелегкий час, коли потрібні зусилля усіх та кожного для здобуття перемоги у протистоянні з диктаторським режимом путінської росії. Активна громадянська позиція є запорукою успіху у розбодові демократичного суспільства небайдужих до власної долі та долі своєї країни людей.
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Громадянська участь у житті суспільства

     Тип уроку: урок застосування вмінь та знань

     Завдання: формування в учнів громадянської компетентності, враховуючи:

  1. Когнітивний компонент – уміння тлумачити  поняття «демократичний громадянин», «культура громадянськості», «демократизації суспільства», «активна громадянська позиція»; описувати участь демократичного громадянина у житті суспільства; висловлювати власне ставлення до важливості активної громадянської позиції;
  2. Ціннісний компонент – уміння аналізувати зв’язки між рівнем життя суспільства і активною громадянською позицією громадян; висловлювати судження щодо змін у житті громади внаслідок зростання культури громадянськості;
  3. Діяльнісний компонент – уміння обирати, оцінювати, програмувати і конструювати різні види діяльності, спрямовані на активну участь у житті суспільства.

Хід уроку

     І. Активізація і корекція опорних знань з теми «Демократія. Демократичні інститути. Цінності демократії» у форматі бліц питань та відповідей (усно або письмово):

  1. Що передбачає громадянська компетентність? (передбачає здатність людини активно, відповідально й ефективно реалізовувати громадянські права та обов'язки з метою розвитку демократичного громадянського суспільства);
  2. Соціальний порядок забезпечується… (соціальними нормами);
  3. Невтручання у особисте життя особи це… (приватність);
  4. Свобода совісті – право вільного вибору світогляду – так чи ні? (так);
  5. Без чого не обходиться конституціоналізм? (без конституції);
  6. Демократію варто захищати бо… (вона має цінності для більшості людей);
  7. Конституція це… (Основний Закон держави);
  8. Громадянськість пов’язана з громадянською компетентністю – так чи ні? (так);
  9. Наведіть хоча б один приклад соціальних норм. (норми моралі);
  10.  Громада пов’язана з певною географічною місцевістю – так чи ні? (так).

     ІІ. Самостійна робота учнів: використовуючи Інтернет ресурси знайти тлумачення для термінів:

  • демократичний  громадянин – здійснює постійний контроль дій влади й бере активну участь у суспільно-політичному житті не тільки під час виборів;
  • культура  громадянськості – ставлення людини до держави і дій влади, що проявляються у законослухняності та критичній вимогливості;
  • демократизації суспільства – залучення громадськості до вироблення та впровадження політики (зокрема, вдосконалення виборчої системи);
  • активна громадянська позиція – здатність ініціювати зміни на користь суспільства.   

     ІІІ. Актуалізація набутих на попередньому етапі знань: проаналізувати дані національного опитування громадської думки щодо громадянського залучення ( стор. 117 підручника/Бакка Т.В., Марголіна Л.В., Мелещенко Т.В./), пов’язавши їх з відповідними термінами. При виконанні цього завдання учні мають звернути увагу на два ключових показника: 8% опитаних регулярно бере участь у зборах громади та інших громадських заходах; 43% опитаних це не цікаво. Учні вибудовують логічний ланцюжок:

  • більшість громадян не є демократичним, що означає відсутність у них відповідного рівня правосвідомості, моральності, патріотизму;
  • лише 8% громадян здатні ініціювати зміни на користь суспільства, оскільки вони займають активну громадянську позицію;
  • у більшості низький рівень культури громадянськості, а це є перешкодою для демократизації суспільства оскільки неможливо залучити більшість громадян до вироблення та впровадження державної політики.

     Висновок: у проблемах суспільства винні не тільки органи державної влади, але й байдужі люди.

     ІУ.   Пошукова робота: визначення шляхів підвищення рівня громадянської участі у житті суспільства: учням пропонується висловити свої аргументи «за» і «проти» з приводу наступних проявів громадянської активності:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: є різні можливості для того, щоб проявити свою громадянську активність й взяти участь у вирішенні проблем життя суспільства. Вибір залежить від багатьох чинників, зокрема, й власної рішучості та сміливості. 

Домашнє завдання: опрацювати інформацію на стор. 120 підручника та

висловити свою думку щодо важливості волонтерства у житті суспільства.

 Дослідити волонтерську діяльність у рідному місті/селі й зробити необхідні висновки щодо її впливу на життя місцевої громади.

Оцінювання власної роботи на уроці учні здійснюють самостійно, враховуючи зауваження учителя.

1

 

docx
Додано
30 січня 2023
Переглядів
1830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку