Тема: Поетизація високого почуття, розкриття його сутності у поезії К.М. Симонова «Жди мене…»
Мета: формування предметних компетентностей: визначити місце ліричних творів у творчому доробку К.Симонова; визначати провідні ідеї; розвивати словниковий запас, навички зв’язного мовлення, критичного мислення, компаративного аналізу художніх творів; виховувати потребу у високих естетичних та гуманних цінностях.( соціальна і громадянська компетенції)
Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати навички оцінювання культурно – мистецьких явищ; комунікативної: розвивати навички роботи в колективі; інформаційної: розвивати навички роботи з біографією К. М. Симонова, проаналізувати зміст та художню своєрідність вірша К.М. Симонова «Жди мене…»; вдосконалювати навички виразного читання, критично оцінювати теоретичний матеріал; загальнокультурної: виховувати прагнення до літературної освіти, естетичний смак; розширювати кругозір школярів.
Розвивати вміння бачити та аналізувати деталі в художньому тексті;
Виховувати повагу до загальнолюдських цінностей.
Обладнання: тексти поезії; аудіозапис авторського виконання поезії;слайди, інтерактивні плакати.
Хід уроку
Мы оба с тобою из племени,
Где если дружить – так дружить,
Где смело прошедшего времени
Не терпят в глаголе «любить».
К. М. Симонов
І. Організаційний момент.
IІ.Актуалізація опорних знань.
III. Оголошення теми, мети уроку
Сьогодні ми познайомимось з творчістю поета-фронтовика Костянтина Михайловича Симонова й спробуємо зрозуміти, яку ж «магію слів» приховує у собі його твір .
(Запис теми у зошит)
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Не терпят в глаголе «любить»?
Слово вчителя. Війна – страшна руйнівна сила, яка не жалієнікого…Як вижити на війні та не втратитипри цьому найдорогоціннішого в собі – людяності, вірності, кохання? Вірш К. М. Симонова «Жди мене» розповість нам, що робило воїнів міцнішими за сталь у часи жорстоких випробувань.
Перегляд відео – презентації на вірш Симонова «Жди меня»
Проблемне питання.
V. Формування нових знань.
1. Повідомлення про К. М. Симонова.
2. Історія створення вірша. Повідомлення учнів.
3. Слухання поезії «Жди меня» у виконанні автора
4. Виразне читання поезії учнями.
5. Робота з текстом.
Вірш К. М. Симонова знали напам’ять, інколи його знаходили в карманах солдатських гімнастерок.
( робота зі схемами)
Построфове читання тексту. Читання І строфи.
Читання ІІ строфи.
Читання ІІІ строфи.
З одного боку, думка проста й зрозуміла, з іншого, словосполучення «жди мене» звучить як заклинання «Амінь»в молитві в І строфі, наказ – ІІ строфі, в ІІІ – як гімн коханню. Гармонію душі герой знаходить у поєднанні природного (чекати, значить вірити, сподіватися, любити) та божественного початку (вірі надії, любові), що й дає цілісність всьомухудожньоготвору.
УЗАГАЛЬНЮЮЧА ЗМІСТОВА ТАБЛИЦЯ
«ЖДИ МЕНЕ» - ЦЕ МАГІЯ СЛІВ… |
||
І СТРОФА «ЖДИ» (6 разів)
|
ІІ СТРОФА «ЖДИ» (3 рази)
|
ІІІ СТРОФА «ЖДИ» (2 рази)
|
СМЕРТЬ |
ЖИТТЯ |
ЛЮБОВ |
минуле |
теперішнє |
майбутнє |
«желтые дожди», «снега метут», «жара»; «других не ждут», «писем не придет», «надоест всем…» |
«не желай добра всем, кто знает наизусть, что забыть пора», «пусть поверят сын и мать», «пусть друзья устанут…», «сядут у огня, выпьют горькое вино на помин души…», «выпить не спеши» |
«я вернусь всем смертям назло», «ожиданием своим ты спасла меня»
«Просто ты умела ждать, как никто другой.»
|
МОЛИТВА |
НАКАЗ |
ГІМН |
ВІРА - НАДІЯ- ЛЮБОВ |
Слово вчителя.
Вже понад десять років існує соціальний інтернаціональний телевізійний проект пошуку людей під назвою «Жди мене» (в Україні з 07. 02. 2007 року), за допомогою якого було знайдено більш ніж 150000 людей. Як на вашу думку, чому проект назвали саме так?
Перегляд відеокліпу. Перегляд відеоролику про героїв АТО
VІ. Узагальнення набутих знань, умінь та навичок.
- Що надало ліричному герою сили, щоб вижити?
- Чому епіграфом стали саме ці слова?
Вірш Симонова відомий не тільки в Україні, а й за кордоном . Він перекладений різними мовами.
Скласти сенкани до слів війна,кохання
VІІ. Домашнє завдання.
Підготувати виразне читання напам’ять одного звивчених віршів на тему дружби і кохання.
Прочитати твір «Пістрява стрічка»